Bezpłatna konsultacja

Kampanie
na Instagramie

Marka
w lifestylowym wydaniu

Instagram powstał w 2010 roku z prostej potrzeby: dzielenia się swoim codziennym życiem za pomocą zdjęć. 10 lat później liczba użytkowników Instagrama na świecie przekracza zawrotną liczbę miliarda miesięcznie, z czego 8,5 mln użytkowników w samej Polsce. I choć początkowo w aplikacji można było znaleźć głównie prywatne zdjęcia kawy, psów, kotów i selfie w lustrze, tak ogromny sukces musiał przełożyć się na zainteresowanie wykorzystaniem tego medium również w celach biznesowych. Obecnie oprócz profili prywatnych na Instagramie odnajdziemy tam również wiele firm, które traktują to źródło często jako jeden z głównych kanałów komunikacji, przedstawiając swoje usługi oraz produkty z mniej oficjalnej, lifestylowej strony. Instagram to świetna przestrzeń głównie dla marek, które posiadają produkty, które można ująć na ładnych, niebanalnych zdjęciach lub chcą przedstawić swoją pracę oraz zespół od kuchni, informując o bieżących wydarzeniach z życia firmy.

Dwa kanały,
jeden Business Manager

Zarówno reklamy facebookowe, jak i reklamy instagramowe, są tworzone i zarządzane z jednego Business Managera. Z tego powodu proces przygotowania kampanii jest jednakowy dla obu platform. Co więcej - jedna kampania może być wyświetlana we wszystkich kanałach: zarówno na Facebooku, Instagramie, w Messengerze i w sieci odbiorców (Audience Network) zintegrowanej z Facebookiem. Warto jednak zastanowić się nad wydzieleniem reklam Instagramowych do oddzielnej kampanii. Dlaczego? Po pierwsze najważniejszym przekazem reklamy na Instagramie jest jej grafika (zdjęcie / wideo), sama treść wpisu spada na dalszy plan z uwagi na charakterystykę portalu. Po drugie - wskaźniki efektywności kampanii takie jak kliknięcia, wyświetlenia czy koszt kampanii będzie inny dla tych dwóch kanałów. Dodatkowo można w kampanii Instagramowej wydzielić konkretne umiejscowienia - osobno przygotować zestaw pod Instastories, które wymagają wizualizacji w formatach wertykalnych, żeby zapełnić cały ekran urządzenia.

Przykład reklamy
na Instagramie

Reklama z filmem utworzonym w managerze reklam ze zdjęć klienta

Precyzyjne targetowanie

Opcje targetowania kampanii Instagramowej są analogiczne do kampanii Facebookowej: Możemy kierować reklamy na konkretne lokalizacje geograficzne, osoby w określonym wieku, oraz osoby, które były na naszej stronie lub weszły w interakcję ze stroną na Facebooku lub profilem na Instagramie. Mamy do dyspozycji również wiele szczegółowych zainteresowań skategoryzowanych przez Facebooka.

Targetuj reklamę
na Instagramie po:

szczegółowych
danych
demograficznych

lokalizacji

zainteresowaniach
i pasji użytkowników

listach
remarketingowych

  • szczegółowych danych demograficznych
  • lokalizacji
  • zainteresowaniach i pasji użytkowników
  • listach remarketingowych

Kampanie dopasowane
do Twoich celów:

rozpoznawalność marki

Kampanie na Instagramie,
a kampanie na Facebooku

Kampanie na Instagramie dzielą z kampaniami na Facebooku również wspólne cele. Możemy więc prowadzić kampanię na zasięg, konwersje czy sprzedaż z katalogu. Dostępna jest nawet kampania mająca na celu generowanie leadów. Warto jednak pamiętać, że na Instagramie nie przeprowadzimy niektórych typów kampanii, między innymi promocji mającej na celu pozyskanie reakcji na wydarzenia.

Reklama to za mało?
Sprawdź propozycję na prowadzenie
konta Twojej marki na Instagramie

Skontaktuj się z nami!
Wypełnij formularz