Hotel Style to warszawska inwestycja firmy WB Finance, która dzięki spełnionym wysokim standardom jakości funkcjonuje pod brandem Mercure Warszawa Ursus Station. Deweloper poszukuje inwestorów indywidualnych, którzy kupując poszczególne pokoje staną się współwłaścicielem obiektu hotelowego i osiągając zwrot z inwestycji na poziomie nawet do 8,7% rocznie.
Omawiane efekty kampanii dotyczą okresu od marca do września 2019 roku.
Cel kampanii
Głównym celem kampanii jest pozyskanie kontaktów (leadów) do potencjalnych inwestorów indywidualnych, które przełożą się na sprzedaż poszczególnych apartamentów. Ponieważ inwestycja w nieruchomości wymaga sporych zasobów finansowych, bardzo ważnym elementem kampanii było odpowiednie dobranie jej taregtowania. Osobami potencjalnie zainteresowanymi w tym przypadku będą na przykład użytkownicy zainteresowani rynkiem finansowym, inwestowaniem w nieruchomości, dyrektorzy, właściciele firm czy użytkownicy zainteresowani innymi condohotelami. Persona, którą określiliśmy razem z klientem ma powyżej 35 lat i mieszka na terytorium Polski.
Rozwiązanie
W celu pozyskania jak największej liczby leadów wykorzystaliśmy kampanie Facebook Ads oparte o cel “Pozyskiwanie kontaktów”. Tego typu kampanie pozwalają na wypełnienie formularza przez potencjalnego inwestora wewnątrz platformy Facebook.com i z poziomu samej reklamy – bez koniczności przechodzenia na stronę internetową inwestycji. Ułatwieniem dla użytkownika jest również to, że pola formularza uzupełniają się automatycznie danymi z profilu w serwisie Facebook, przejście przez formularz jest w takim razie bardzo szybkie. Przy tworzeniu tego typu reklam warto pamiętać o tym, że na stronie internetowej inwestycji musi być dodana Polityka Prywatności, której link zaciągany jest do kampanii. Dodatkowo trzeba zdawać sobie sprawę, że promocja nieruchomości na niektórych rynkach (na przykład w Stanach Zjednoczonych) jest mocno ograniczona – dla ograniczenia dyskryminacji części użytkowników wyłączone zostały niektóre kategorie targetowania reklam. W Polsce obecnie nie ma tak dużych obostrzeń.
Prowadząc kampanię testowaliśmy kreacje reklamowe z różnymi tekstami reklamowymi, zdjęciami i materiałami video. Sprawdziliśmy również, czy taka kampania sprawdzi się wśród użytkowników Instagrama, jednak leady zdobyte na tym portalu okazały się słabsze jakościowo niż te zdobyte za pośrednictwem Facebook’a i reklama została wstrzymana. Część kampanii oferowała darmowy ebook dotyczący inwestowania w condohotele w zamian za uzupełnienie formularza.
Kampania leadowa Facebook Ads
Kampania leadowa Facebook Ads składa się z 4 kroków:
- głównej reklamy z wykorzystaniem grafiki, zdjęć lub filmu wideo z podstawowymi informacjami oraz zachęceniem do pozostawienia swoich danych kontaktowych
- pierwszego kroku formularza z wybranymi wcześniej polami do wypełnienia danych (standardowo jest to Imię i Nazwisko, e-mail, numer telefonu oraz miasto). Dane zaciągają się automatycznie z profilu Facebooka, można je jednak edytować i wpisać je ręcznie)
- Akceptacja regulaminu
- Podziękowanie za wypełniony formularz z buttonem do strony internetowej w celu zapoznania się z większą ilością informacji o inwestycji.
Tak wypełniony formularz zostaje zapisany w kampanii lub, jeżeli wykonana została integracja z CRM dewelopera, trafia wprost do CRM.
Przykład pierwszego kroku kampanii Facebook Lead Ads
25,69 zł za leada
Od marca do września 2019 roku udało się pozyskać łącznie 1573 wypełnionych formularzy w średnim koszcie 25,69 zł/formularz od potencjalnie zainteresowanego inwestora. Tańsze okazały się formularze pozyskane przy okazji pobrania darmowego ebooka o inwestowaniu w codohotele – 18,33 zł, podczas gdy w kampaniach bez dodatkowej zachęty koszt leada wynosił 28,07 zł. Promocja dotarła do niemal 300 000 osób, 400 osób zareagowało na reklamy, a 7243 użytkowników kliknęło link.