Bezpłatna konsultacja

Tysiące pozyskanych leadów od inwestorów i 270 sprzedanych apartamentów w 12 miesięcy dla inwestycji condohotelowej w Karpaczu

Karolina Kopera

Green Mountain Resort to pierwszy condohotelowy case, który pojawił się w naszej agencji w 2017 roku, otwierając drzwi na naszą obecną główną specjalizację – rynek deweloperski. Kampania była prowadzona w okresie, w którym rynek condohoteli dopiero raczkował w Polsce, a potencjalni inwestorzy nie znali jeszcze tej formy inwestowania swoich oszczędności. Obecnie kampanie prowadzone są głównie sprzedażowo (inwestorzy wybierają pośród poszczególnych inwestycji, analizując ich atuty i potencjalny zwrot z inwestycji). W tamtym okresie celem naszej kampanii musiała być jednak nie tylko sprzedaż, ale przede wszystkim edukacja, bez której sprzedaż nie mogłaby się odbyć. Postawiony przed nami cel był ambitny: pozyskanie tysięcy wartościowych leadów z portfelem inwestycyjnym powyżej 400 000 – 500 000 zł, które ostatecznie miały przełożyć się na 270 sprzedanych apartamentów oraz pokoi hotelowych w ciągu roku.

O firmie

Inwestycja należy do grupy Osada Śnieżka, w skład której wchodzą powstałe kompleksy: Osada Śnieżka w Łomnicy, Osada Śnieżka Medical Spa w Łomnicy, Blue Mountain Resort w Szklarskiej Porębie, Platinum Mountain Resort w Szklarskiej Porębie, Green Mountain Resort w Karpaczu (nasze case study) oraz Crystal Mountain Resort w Wiśle.

Są to wysokiej klasy resorty hotelowe działające w systemie condo, oferujące stały zysk na wysokim poziomie stopy zwrotu. Omawiany przez nas obiekt znajduje się w sercu Karkonoszy i zawiera 5-gwiazdkowe pokoje hotelowe oraz niezależne apartamenty.

 

Potrzeba (cel)

Klient zgłosił się do nas z potrzebą wypromowania inwestycji, a w konsekwencji wygenerowania znacznej liczby kontaktów (użytkowników wstępnie zainteresowanych tego typu formą promocji, którzy pozostawią swoje imię i nazwisko, adres e-mail oraz bezpośredni numer kontaktowy). Kontakty były następnie przekierowywane do działu sprzedaży i konwertowane na rezerwacje poszczególnych apartamentów. Pomimo, że omawiane przez nas działania dotyczą głównie kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google Ads, Facebook Ads oraz komunikacji social media, pełna współpraca zawierała również zaprojektowanie oraz wykonanie sprzedażowej strony internetowej oraz spójnych graficznie materiałów dla handlowców, takich jak np. prezentacja inwestycji w trzech wersjach językowych w formie elektronicznej oraz drukowanej.

Opis pełnej współpracy można znaleźć na stronie internetowej grupy ADream:

https://adream.pl/case-study/case-study-green-mountain-resort

 

Przeszkody

Największym wyzwaniem kampanii był brak wiedzy – użytkownicy, potencjalni inwestorzy, nie posiadali wiedzy na temat tego typu inwestowania, co przekładało się na brak zaufania. Podporą były jednak poprzednie realizacje hotelowe dewelopera, Osada Śnieżka oraz Blue Mountain Resort, które osiągnęły bardzo duży sukces i do dzisiaj cieszą się wspaniałymi opiniami gości.

Green Mountain Resort to przykład hotelu, który został zaprojektowany z dbałością o najmniejsze szczegóły i zlokalizowany w bardzo atrakcyjnej turystycznie okolicy.Jednak konkurencja na rynku condohoteli, nawet w tamtym okresie, pomimo braku edukacji odnośnie tego typu inwestycji, była ogromna.

To jednak nic w porównaniu z dzisiejszą sytuacją.

 

Działania

Rozpoczynając działania reklamowe zdecydowaliśmy się na dwa główne kanały – Google Ads i Facebook Ads. Kampania miała postawione cele – nie tylko znalezienie i dotarcie do inwestorów, ale też wzbudzenie potrzeby inwestowania u tych osób, które jeszcze nie inwestują, bądź nie mają zaufania do systemu condo i rynku condo hoteli w Polsce. Wszystkie formularze na stronie zostały połączone z zewnętrznym systemem do zautomatyzowanej obsługi zapytań.

Kampania rozpoczęła się w 2017 roku i trwała około roku. Korzystaliśmy z sieci wyszukiwania – reklam tekstowych w Google, sieci reklamowej – banerowej oraz reklamy w Gmailu oraz kampanii Facebook Ads. Nasze działania kierowaliśmy na całą Polskę, bez wydzielania konkretnych lokalizacji.

W pierwszym, testowym miesiącu sprawdzaliśmy, które kanały najlepiej konwertują. Niezastąpionym narzędziem był Google Analytics, który pokazał, ile osób wchodzących na stronę pochodzi z kampanii i jak wygląda ich ścieżka konwersji – co robią użytkownicy, zanim zrealizują cel (czy wchodzą na stronę www i bezpośrednio wypełniają formularz, czy wracają po jakimś czasie, wpisując URL bezpośrednio). Dzięki zintensyfikowaniu ruchu i jego dokładnej analizie wykryliśmy  elementy strony internetowej, których poprawa bezpośrednio przełożyła się na lepsze zrozumienie potencjalnych zysków (poprzez kalkulator przychodów) oraz pozostawianie coraz większej liczby zapytań, dzięki ulepszaniu formularza kontaktowego.

 

 

Źródło: Google Analytics

 

 

Mierzyliśmy z jakich podstron pochodzi użytkownik dokonujący konwersji i ile kosztuje jego pozyskanie. Ważny był tutaj współczynnik konwersji – ile procent użytkowników wypełniło formularz. Testowaliśmy różne kreacje reklam oraz słowa kluczowe.  Optymalizowaliśmy je pod kątem skuteczności, dobierając odpowiednie stawki CPC (cost per click) oraz dopasowania fraz.

 

 

Źródło: Google Analytics

 

 

W sieci reklamowej Google optymalizowana była reklama banerowa poprzez dobór np. odpowiednich portali tematycznych oraz zainteresowań użytkowników. Wsparciem wszystkich kanałów był remarketing, docierający do osób, które wcześniej odwiedziły stronę internetową i zachęcający je do pozostawienia swoich danych kontaktowych, o ile wcześniej tego nie zrobiły. Reklamy graficzne w wielu rozmiarach pozwoliły na wyświetlanie się banerów w większości dostępnych przestrzeni reklamowych, na wszystkich dostępnych urządzeniach.

 

 

Źródło: Google Analytics

 

 

Testowaliśmy także kampanię w Gmailu – reklamy wyświetlały się potencjalnemu inwestorowi w skrzynce odbiorczej. Dzięki takiemu rodzajowi reklam mogliśmy dotrzeć do użytkownika w bardziej spersonalizowanej formie.

 

 

Źródło: Google Ads

 

 

Budowaliśmy wiarygodność inwestycji oraz wizerunek dewelopera poprzez prowadzenie fanpage’a marki. Posty były publikowane według harmonogramu, zgodnie ze stworzoną wcześniej strategią contentową.

 

 

Źródło: Facebook Ads

 

 

Kampanie Facebook Ads miały na celu przejście na stronę witryny, gdzie użytkownik wypełniał formularz kontaktowy. Testowaliśmy wiele zestawów reklam, skierowanych do potencjalnych inwestorów z całego kraju.

Obecnie ważną formą reklam condohotelowych są kampanie leadowe Facebook Ads, w których użytkownik pozostawia swoje dane kontaktowe jeszcze na poziomie przeglądania tablicy głównej Facebooka – bez konieczności przekierowywania na stronę internetową. Pomimo, że leady te często są niższej jakości niż te uzyskane za pomocą Google Ads, ich niska cena i możliwość osiągnięcia skali zmusza do traktowania tego kanału równie poważnie jak reklam Google Ads.

 

Efekty

Kampania pozyskała ruch od osób, które zastanawiały się w co zainwestować swoje oszczędności oraz tych, które po zapoznaniu się z tą konkretną formą inwestycji, chciały dowiedzieć się więcej. W ciągu roku pozyskaliśmy kilka tysięcy formularzy kontaktowych, a ich wysoka jakość zaskoczyła wtedy nawet nas :). Sprzedaż zakończyła się stuprocentowym sukcesem. Inwestorzy zdecydowali się na 137 pokoi hotelowych oraz 130 apartamentów. Zainteresowanie oferowanymi obiektami przełożyło się również na bezpośrednią sprzedaż kolejnej inwestycji dewelopera – Platinum Mountain Resort, na którą w konsekwencji przeszło zainteresowanie osób, które nie zdążyły podjąć ostatecznej decyzji odnośnie promowanej przez nas inwestycji.

Dzięki tej współpracy pod nasze marketingowe skrzydła wszedł również Blue Mountain Resort, 4-gwiazdkowy hotel w Szklarskiej Porębie dla rodzin z dziećmi. Przez 2 lata, od dnia otwarcia obiektu, prowadziliśmy dla niegowszystkie działania reklamowe w sieci,  odpowiadając za stałą komunikację na portalach Facebook oraz Instagram, kampanię Google Ads oraz Facebook Ads.

Od momentu tej kampanii, rynek deweloperski (w tym condohotelowy) stał się naszą główną specjalizacją, co pozwoliło nam na współpracę przy promocji kilkudziesięciu innych inwestycji.

 

Referencje klienta:

Skontaktuj się z nami!
Wypełnij formularz