Testy A/B
Google Optimize

Nie zgaduj - sprawdź!

Zastanawiasz się, czy wprowadzenie konkretnej zmiany na stronie pozytywnie wpłynie na poprawę jej jakości i funkcjonalności? Czy inne zdjęcia wpłynęłyby na zainteresowanie Twoją ofertą lub czy inny kolor buttonów wpłynie na ich klikalność? Nie zgaduj - sprawdź. Dzięki narzędziu Google Optimize możemy przetestować różne warianty witryny lub jej poszczególnych elementów, a następnie sprawdzić, czy zmiana ta wpłynęła na poprawę interesujących nas parametrów, takich jak klikalność buttonu, czas na stronie, wypełnienie formularza itp.

Różnorodność eksperymentów

Za pomocą Google Optimize możliwa jest zmiana wszystkich elementów witryny. Testować możemy drobne zmiany, jak również dwie zupełnie różne wersje strony w jednej domenie. Dzięki eksperymentom możemy dowiedzieć się:

  • czy umieszczenie formularza w innym miejscu wpłynie na wzrost konwersji z jego wypełnienia, tak samo jak ograniczenie ilości wierszy
  • czy zmiana koloru buttonów wpłynie na ich klikalność, takich jak np. button “Dodaj do koszyka” lub “Sprawdź” nawołujący do danej akcji
  • czy zmiana nazw zakładek wpłynie na ich klikalność
  • czy zmiana informacji o promocji zwiększy zainteresowanie produktami objętymi promocją
  • czy zmiana call to action zachęci użytkownika w większym stopniu do wypełnienia formularza kontaktowego
  • czy wykorzystanie innych zdjęć (np. z osobami, zamiast grafik) wpłynie na lepszy odbiór oferty.

Co jest celem eksperymentu?

Aby eksperyment się powiódł, musimy wyznaczyć jego cel.
Celem eksperymentu mogą być przykładowo:

  • pobranie PDF
  • wypełnienie formularza
  • odwiedzenie zakładki “kontakt”
  • dodanie produktu do koszyka
  • kontakt telefoniczny
  • sprzedaż

W zależności od wyznaczonych celów muszą one zostać wcześniej skonfigurowane za pomocą konta Google Analytics (i/lub Google Tag Managera), które musi zostać zsynchronizowane.

Przykład wyników testu Google Optimize dla strony inwestycji deweloperskiej. Test bazujący na podmianie buttona „Dowiedz się więcej” na „Wyślij formularz” w sliderze strony dla realizacji celu – wysłanie formularza

Sprawdź, jak wygląda ścieżka testów A/B:

1

Cel

Ustalamy cel, jaki ma ulec poprawie dzięki wprowadzonej zmianie

2

Ruch na stronie

na czas trwania testów musimy dostarczyć na stronę odpowiednio duży ruch - aby testy przyniosły wiarygodne efekty należy je wykonać na reprezentatywnej grupie użytkowników. Im mniejszy ruch na stronie, tym dłużej zajmie zbieranie rzetelnych danych

3

Przebieg testu

Wyznaczony procent użytkowników kieruje na wariant A witryny, pozostały na wariant B

4

Wstrzymanie zmian na stronie

Eksperymenty powinny dotyczyć jednego elementu tak, aby inna zmiana na stronie nie zaburzyła statystyk obecnie trwającego testu. Na czas eksperymentu wstrzymujemy się więc z innymi testami i zmianami

5

Analiza

po zakończeniu eksperymentu analizujemy efekty i podejmujemy decyzję o wprowadzeniu zmian na stałe

6

Dalsze testy

Testujemy dalej! Optymalizacja nie kończy się nigdy :)

Magazyn INMAG. Numer 2(4)/2020 (maj)

Nie zgaduj. Testy A/B strony inwestycji bez ingerencji programisty

“Na skuteczność kampanii marketingowych inwestycji deweloperskich ma wpływ wiele czynników. Z uwagi na mierzalność i potencjał dotarcia do wyselekcjonowanej grupy docelowej, działania te coraz częściej są opierane przez deweloperów na prowadzeniu płatnej kampanii Google Ads. Mając na uwadze bardzo duże znaczenie tego kanału reklamowego dla sprzedaży inwestycji obecnie, ważna jest jego poprawna konfiguracja oraz późniejsza analiza otrzymanych danych.”

Patrycja Idzińska, CEO Agencji WHEN

Skontaktuj się z nami!
Wypełnij formularz