Klient
Panorama Czorsztyn (Deweloper Techniq) to kompleks luksusowych apartamentów inwestycyjnych z widokiem na panoramę Tatr oraz jezioro Czorsztyńskie. Apartamenty sprzedawane były jako atrakcyjna i bezpieczna lokata kapitału przy wykorzystaniu komunikatów 8% zysku w skali roku. Przeznaczeniem apartamentów jest użytek własny, jako mieszkanie wakacyjne, oraz apartamenty pod wynajem.
Deweloper Techniq to krakowska firma działająca na rynku prawie 10 lat, oferująca usługi w branży budowy osiedli jednorodzinnych, domów czy apartamentów inwestycyjnych. To właśnie te luksusowe apartamenty stworzone w duchu architektury podhalańskiej były przedmiotem naszych marketingowych działań.
Wyzwanie
Podobnie jak w przypadku innych kampanii inwestycyjnych, naszym celem było pozyskanie jak największej ilości leadów od potencjalnych inwestorów indywidualnych, którzy po szerszym zapoznaniu się ze sposobem inwestowania oraz samą inwestycją, zdecydują się na kupno jednego z luksusowych apartamentów nad Jeziorem Czorsztyńskim.
Z uwagi na to, że przedmiotem naszych działań były apartamenty luksusowe, interesujący nas lead musiał być wyselekcjonowany i wartościowy, dlatego zdecydowaliśmy się w tym wypadku na wykorzystanie głównie kampanii Google Ads. Poszukując inwestorów wyedukowanych już w sposobach inwestowania, z pewnym portfelem inwestycyjnym to właśnie Google Ads pozwolił nam na dotarcie do najważniejszej grupy docelowej – użytkowników, którzy już aktywnie poszukują inwestycji do ulokowania swoich oszczędności.
Wyselekcjonowana grupa docelowa
Przygotowana przez nas strategia nie zakładała kierowania reklamy na całą Polskę. Wybraliśmy kilka województw (o największym potencjale dla tej konkretnej inwestycji), w których zintensyfikowaliśmy swoje działania, tak by zakładany budżet w zupełności wystarczył na zaspokojenie potencjału w tych wybranych regionach. Kampania kierowana była na województwa: mazowieckie, małopolskie i śląskie.
Działania rozpoczęliśmy od rzetelnie przygotowanej kampanii w sieci wyszukiwania. To właśnie ta kampania, z uwagi na odpowiedź na bieżącą potrzebę użytkowników, stanowiła najważniejszy trzon wszystkich wykorzystywanych przez nas możliwości targetowania reklamy w systemie reklamowym Google Ads.
W pierwszych miesiącach trwania kampanii skupiliśmy się głównie na testowaniu różnych rozwiązań reklamowych. Sprawdzaliśmy, które w tym przypadku będą najbardziej odpowiednie. Modyfikowaliśmy dopasowania słów kluczowych oraz tworzyliśmy reklamy elastyczne w sieci wyszukiwania.
Największym sukcesem naszych działań okazała się kampania banerowa w sieci reklamowej GDN, w której testowaliśmy różne grupy odbiorców. Okres optymalizacji był w tym przypadku szczególnie istotny. Po obserwowanych konwersjach mogliśmy pozostawić tylko te kampanie, które generowały naprawdę wartościowy ruch. Niezwykle pomocna okazała się kampania kierowana na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach – była to stosunkowa nowość w kampaniach Google. Po wybraniu odpowiednich słów kluczowych i adresów URL, bliskich naszej tematyce kampanii, zaobserwowaliśmy zwiększoną liczbę konwersji. Nieodzowny był tutaj także remarketing, który pozwolił na dotarcie do osób, które odwiedziły już naszą stronę przypominając się tym użytkownikom, którzy jeszcze nie zdecydowali się na kontakt z naszym klientem.
W sieci reklamowej GDN posługiwaliśmy się głównie reklamą elastyczną, która pozwoliła na wyświetlanie się naszych komunikatów w większości powierzchni reklamowych na stronach www.
Ważną kwestią okazała się strategia ustalania stawek, która w tej kampanii była niezwykle pomocna.
Po uzyskaniu odpowiedniej liczby konwersji na koncie, ze strategii Ulepszonego CPC przełączyliśmy się na strategię Maksymalizacji liczby konwersji. Pozwoliło to na automatyczne ustalanie stawek tak, by uzyskać najwięcej konwersji w ramach przeznaczonego budżetu (konwersją w naszej kampanii było wykonanie połączenia telefonicznego bądź wysłanie formularza kontaktowego ze strony www).
Konwersje versus kliknięcia na koncie prezentowały się następująco:
Efekty
Kampania znacząco zintensyfikowała wartościowy ruch na stronie docelowej naszego klienta. W ciągu 10 miesięcy z naszych działań pozyskaliśmy na tyle dużo kontaktów ze strony potencjalnych inwestorów, że wystarczyło to na sprzedaż wszystkich dostępnych na tym etapie apartamentów.
Poniżej przedstawiamy kanały, dzięki którym użytkownicy trafili na stronę. Kampania Google Ads wygenerowała 72,1 % ruchu, a wspierająca kampania Facebook Ads 8,3% ruchu. Kampanie Facebook Ads opierały się na leadowych kampaniach, które pozyskują dane osób zainteresowanych z poziomu portalu Facebook.com – bez konieczności przejścia na stronę docelową. W tym wypadku kampania ta charakteryzowała się znacznie mniejszym kosztem pozyskania leada, jednak leady z niej wygenerowane nie były wystarczająco wartościowe. Było to spowodowane tym, że użytkownik pochodzący z kampanii Google Ads, który pozostawia swoje dane z prośbą o kontakt, musiał zapoznać się już z większością informacji dostępnych na stronie internetowej, był on więc dużo bardziej wyedukowany. Pozostały ruch nie pochodził z kampanii i stanowił 19,6%.
Kolejne kroki
Inwestycja została sprzedana w całości, głównie w oparciu o pozyskane z kampanii leady.
Pozytywne efekty kampanii przyczyniły się do kolejnego etapu realizacji inwestycji.