Bezpłatna konsultacja

Investor Property – 10 sprzedanych lokali mieszkalnych II etapu inwestycji Osada Hlouszka w 15 dni

Karolina Kopera

O kliencie

Osada Hlouszka to już piąta inwestycja Investor Property, opolskiego dewelopera działającego na lokalnym rynku. Na nowoczesne osiedle składa się 56 lokali mieszkalnych trzech i czteropokojowych w zabudowie bliźniaczej oraz szeregowej w Wójtowej Wsi – zielonej dzielnicy Opola. Przedmiotem prowadzonej przez naszą agencję kampanii była promocja pierwszego i drugiego etapu inwestycji, na który składa się łącznie 38 lokali.

Poniższe case study opisuje naszą pracę nad płatną kampanią Google i Facebook Ads obu etapów sprzedaży inwestycji.

 

Klient: Investor Property, inwestycja Osada Hlouszka w Opolu

Typ kampanii: Google Ads, Facebook Ads

Czas trwania kampanii: 13.05 – 30.09.2021

Wyzwania, ach wyzwania!

 

Osada Hlouszka to pierwsza inwestycja mieszkaniowa Investor Property, którą deweloper zdecydował się promować za pomocą kampanii Google i Facebook Ads. Deweloper do tej pory nie prowadził żadnych płatnych kampanii tej, czy poprzednich inwestycji. Nie posiadaliśmy więc żadnych danych historycznych dotyczących konwersji lub list remarketingowych z poprzednio realizowanych inwestycji, dzięki którym moglibyśmy dotrzeć do użytkowników, którzy nie zdecydowali się wtedy na zakup.

 

Jednym z największym wyzwań podczas współpracy było odpowiednie przygotowanie strony internetowej dewelopera. Przed rozpoczęciem działań reklamowych został przeprowadzony audyt strony, który wykazał elementy wymagające poprawy. Przede wszystkim problematyczna była niespójność strony – różne rozmiary czcionek, użycie zbyt dużej ilości kolorów, nieczytelne treści. Na stronie znajdowały się sekcje do których trudno było dotrzeć, np. informacje o deweloperze. Dodatkowo czynnikiem wpływającym na odbiór przez użytkownika był spory chaos i zbyt dużo bodźców. Potencjalny klient miał do czynienia z ruchomym sliderem, wyskakującymi okienkami oraz przesuwającym się paskiem informacyjnym. Ważne było więc skupienie się na poprawieniu architektury strony w taki sposób, żeby była jasna, czytelna i przede wszystkim wzbudzała zaufanie. Po przeprowadzeniu prac optymalizacyjnych mogliśmy rozpocząć działania w ramach kampanii płatnych.

 

Planując działania reklamowe dla inwestycji Osada Hlouszka mieliśmy na uwadze kilka jej charakterystycznych aspektów, które definiowały dalsze prace nad tworzeniem kampanii. Przede wszystkim, z uwagi na różne typy lokali oferowane przez dewelopera, w kampanii zakładaliśmy komunikację dopasowaną równocześnie do dwóch grup docelowych – zarówno do osób młodszych (podkreślając nowoczesność i wygodę inwestycji), jak i do osób starszych w wieku emerytalnym (podkreślając jej kameralność). Tak samo ważnym elementem jak kierowanie reklamy jest również zaplanowanie grup do których nie chcemy docierać, aby nie marnować budżetu kampanii. Osada Hlouszka nie jest inwestycją skierowaną do inwestorów, dlatego od początku planowane było wykluczenie tej grupy docelowej z dalszych działań reklamowych.

 

Celem wszystkich prowadzonych kampanii było dotarcie do użytkowników, którzy są na etapie poszukiwania swojego nowego miejsca na ziemi (w Opolu) i takie przedstawienie inwestycji, aby zachęcić te osoby do pozostawienia swoich danych kontaktowych za pomocą formularza kontaktowego lub kontakt telefoniczny z działem sprzedaży inwestycji.

Układając cele w kolejności, od tych najmniej istotnych do najważniejszych, byłoby to:

  1. Wejście na stronę internetową inwestycji;
  2. Zapoznanie się z inwestycją, rozumiane jako cel: spędzenie jak największej ilości czasu na stronie oraz pobranie PDF z listą dostępnych lokali;
  3. Wypełnienie formularza lub kontakt telefoniczny z działem sprzedaży.

 

 

Kampania Google Ads

 

Naszą dotychczasowa współpraca z klientem dzieli się na dwa etapy, które pokrywają się odpowiednio z kolejnymi etapami sprzedaży inwestycji:

I etap inwestycji:  od 13 maja 2021 do 1 września 2021;

II etap inwestycji:  od 15 września do 1 października 2021.

 

Pierwszym, niezwykle istotnym zadaniem, definiującym późniejszą optymalizację kampanii jest pełna implementacja analityki, zdefiniowanie najważniejszych celów (konwersji) kampanii oraz późniejsze testy weryfikujące poprawność jej działania. W przypadku kampanii deweloperskiej najważniejszymi celami są przesłania formularzy kontaktowych, wejścia w poszczególne karty mieszkań oraz oczywiście kontakt telefoniczny potencjalnych klientów z działem sprzedaży. Dopiero po upewnieniu się, że wszystkie dalsze działania reklamowe online podejmowane przez nasza agencję będą w pełni mierzalne, przystąpiliśmy do tworzenia kampanii Google Ads.

Każdorazowo, dla nowych klientów, którzy nie prowadzili wcześniej kampanii, rozpoczynamy ten proces od stworzenia nowego konta Google Ads, które od początku stanowi własność klienta. Pozwala to na pełny, bieżący dostęp klienta do prowadzonych przez nas kampanii, zachowanie historii kampanii i list remarketingowych (które mogą przydać się przy promocji kolejnych inwestycji) po stronie firmy. Z naszego doświadczenia możemy również stwierdzić, że daje to istotne poczucie bezpieczeństwa w przypadku chęci zmiany agencji lub przeprowadzenia audytu zewnętrznego prowadzonych kampanii.

 

TIP! Własność konta Google Ads

 

Zwracamy na to uwagę, ponieważ sytuacji, w których zrobiło się nieprzyjemnie, w momencie w którym nasi potencjalni klienci dowiadywali się, że konto wcale nie należy do nich, chcąc przenieść prowadzenie kampanii Google Ads do naszej agencji, było naprawdę sporo. Zupełnie niepotrzebnie! Klient, ponosząc koszty stworzenia kampanii, powinien być jej właścicielem i mieć możliwość weryfikacji kampanii i jej audytowania w każdym momencie jej trwania. Agencja, która jest pewna swoich kompetencji, nie będzie uciekała przed takimi ustaleniami. Mały offtopic, niemniej istotny 🙂 Wracamy do case study…

 

Najważniejszym filarem naszej kampanii była reklama tekstowa Google Ads w wyszukiwarce, która docierała do użytkowników poszukujących aktualnych inwestycji deweloperskich w Opolu: mieszkań, domów oraz segmentów mieszkaniowych. Kampanią wspierającą była również reklama kierowana do użytkowników wyszukujących brand dewelopera.

 

Drugi filar kampanii stanowiły reklamy displayowe (banerowe) w formatach statycznych oraz elastycznych, które automatycznie dostosowują swój rozmiar grafiki do udostępnianej powierzchni reklamowej na stronach internetowych oraz testują różne kombinacje tekstów reklamowych, w celu wyróżnienia najbardziej klikalnej kombinacji. Banery podkeślały atut inwestycji – bliskość natury oraz nowoczesność zabudowy. Hasła, które pojawiły się na banerach brzmiały m.in:

“#OsadaHlouszka. Nowoczesne apartamenty w zielonej części Opola”

oraz “Apartamenty #OsadaHlouszka w Opolu. Tu chce się mieszkać!”.

Obie kampanie kierowane były na użytkowników z Opola oraz w promieniu 20 km od Opola.

 

 

Przykład banera statycznego w rozmiarze 700×300 wykorzystywanego w reklamie Google Ads inwestycji Osada Hlouszka dewelopera Investor Property

 

 

TIP! Listy remarketingowe

 

Bardzo ważnym etapem tworzenia kampanii było odpowiednie zaplanowanie i utworzenie list remarketingowych, które pozwalają na ponowne dotarcie do użytkownika, który odwiedził wcześniej stronę internetową, konkretną zakładkę, czy dokonał odpowiedniej konwersji np.

  • wszyscy użytkownicy, którzy odwiedzili zakładkę z listą dostępnych mieszkań;
  • podobni do wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili zakładkę z listą dostępnych mieszkań;
  • powracający użytkownicy;
  • użytkownicy z kampanii Facebook Ads.

Listy remarketingowe są jednak również istotne z bardziej przyszłościowego punktu widzenia. Jeżeli deweloper realizuje różne inwestycje o zbliżonej lokalizacji i grupie docelowej, listy remarketingowe można wykorzystać w kolejnej kampanii (nawet jeżeli są to dwie różne strony internetowe). Dzięki pozyskanej już grupie odbiorców, którzy odwiedzili wcześniej stronę tej inwestycji, możliwe jest ponowne dotarcie do tego użytkownika z propozycją innej inwestycji (zwykle taniej, ponieważ remarketingowe kampanie banerowe będą tańsze niż kampania Google Ads do nowych odbiorców).

 

W ramach dalszej optymalizacji kampanii Google Ads w trakcie jej trwania:

  • wykluczaliśmy nietrafione słowa kluczowe. Nawet po kilku miesiącach trwania kampanii użytkownicy dalej potrafią zaskoczyć 🙂
  • odświeżaliśmy i testowaliśmy nowe treści reklam;
  • przemieszczaliśmy budżety pomiędzy kampaniami, w kierunku tych, które przynosiły najwięcej konwersji;
  • poszerzyliśmy obszar targetowania reklamy na +40 km od Opola;
  • wdrażaliśmy nowe kampanie, uwzględniając rekomendacje po stronie Google.

 

Optymalizacja kampanii to nie tylko zmiany w już istniejących reklamach. To również testowanie nowych formatów reklamowych, żeby maksymalnie zintensyfikować i zeskalować działania marketingowe. Kampania discovery, którą testowaliśmy w ramach dalszej pracy, przyniosła najniższy koszt CPC w kwocie zaledwie 14 groszy! Uzyskaliśmy dzięki niej również sporo kliknięć i przesłanych formularzy. Koszt bezpośredniego przesłania jednego formularza z tej kampanii oscylował w granicach 100 zł. Jednak ważniejsze niż sam koszt pozyskania jest jakość zapytań, które w tym przypadku były na wysokim poziomie.

 

Niezbędny dla poprawnej optymalizacji kampanii jest również stały feedback klienta od początku trwania kampanii dotyczący jakości pozyskanych leadów. Żadna ich ilość nie miałaby znaczenia, jeżeli pozyskani w ten sposób klienci nie byli rzeczywiście perspektywiczni.

 

 

Kampania Facebook Ads

W ramach kampanii Facebook Ads skupiliśmy się głównie na reklamach generujących wejścia na stronę www inwestycji oraz remarketingu do użytkowników, którzy (również z kampanii Google Ads) odwiedzili już wcześniej stronę internetową. Podobnie jak w przypadku Google komunikaty reklamowe dopasowane były do grup docelowych.

 

 

Screen przykładowej reklamy Facebook Ads inwestycji Osada Hlouszka inwestora Investor Property

 

 

Należy pamiętać, że Facebook jest bardzo ważnym narzędziem w budowaniu świadomości marki i zaufania do niej, dlatego organiczne działania w jego obrębie są również istotne. Z tego powodu postanowiliśmy również postawić na płatną promocję bieżących postów oraz kampanię na polubienia strony na Facebooku.

 

 

Spieszmy się cieszyć inwestycją, tak szybko się kończy 🙂 Tudzież sprzedaje. Czyli o efektach zdań kilka

 

W trakcie współpracy reklamowaliśmy pierwszy oraz drugi etap sprzedaży inwestycji. Promocję pierwszego etapu rozpoczęliśmy 13 maja, a zakończyliśmy 11 września 2021. Natomiast reklama drugiego etapu sprzedaży inwestycji rozpoczęła się 15 września a zakończyła… 1-szego października 2021, czyli po 15 dniach od jej rozpoczęcia. W sumie sprzedanych zostało 38 lokali.

 

Kampanie inwestycji deweloperskich to jedyne kampanie, które cieszą, gdy kończą się za szybko 🙂 Wiemy jednak, że takie jej zakończenie gwarantuje długą, owocną współpracę przy kolejnych inwestycjach dewelopera.

 

 

W trakcie łącznie 5-miesięcznej kampanii i budżecie reklamowym wynoszącym 30 000 zł, zostały osiągnięte następujące konwersje:

 

  • Przez stronę przesłano 135 formularzy kontaktowych, w tym bezpośrednio 68 formularzy z kampanii Google Ads i 28 formularzy z kampanii Facebook Ads.
  • 618 użytkowników pobrało pdf’y lokali mieszkalnych, w tym 328 z kampanii Google Ads i 131 z Facebook kampanii Facebook Ads.
  • 3574 użytkowników przebywało na stronie dłużej niż 4 min, w tym 2192 z kampanii Google Ads i 639 z kampanii Facebook Ads.
  • 500 użytkowników kliknęło w przycisk zapytaj o ofertę, w tym 310 z kampanii Google Ads  i 104 z  kampanii Facebook Ads.
  • 666 użytkowników kliknęło z urządzeń mobilnych w numer telefonu podany na stronie, w tym 358 z kampanii Google Ads i 127 z kampanii Facebook Ads.

 

 

Wyniki kampanii Google Ads:

 

  • reklamy zostały wyświetlone 6 532 992 razy;
  • reklamy zostały kliknięte 60 917 razy;
  • średni koszt za kliknięcie wyniósł 34 grosze.

 

 

Wyniki kampanii Facebook Ads:

 

  • reklamy zostały wyświetlone 802 622 razy;
  • w nasze reklamy kliknięto 28 954 razy;
  • średni koszt za kliknięcie reklamy wyniósł 19 groszy;
  • 8160 razy wyświetlono stronę docelową;

– koszt za wyświetlenie strony docelowej wyniósł 68 groszy.

 

 

Podział źródeł ruchu wg. liczby sesji

 

 

Podział źródeł ruchu na stronie internetowej inwestycji www.investorproperty.pl w okresie 13 maja 2021 – 30 września 2021 wg. liczby sesji

 

Wg liczby sesji:

  • Google CPC: 53 035 sesji
  • Facebook CPC: 9 198 sesji
  • Organic: 1 709 sesji
  • Direct: 778 sesji
  • Referral: 737 sesji
  • Nieprzypisane: 1 829 sesji

Łącznie ze wszystkich źródeł wykonano: 67 286 sesji

 

 

 

Podział źródeł ruchu wg. liczby użytkowników

 

Podział źródeł ruchu na stronie internetowej inwestycji www.investorproperty.pl w okresie 13 maja 2021 – 30 września 2021 wg. ilości użytkowników

 

 

Wg ilości użytkowników:

  • Google CPC: 29 409 użytkowników
  • Facebook CPC: 7 465 użytkowników
  • Organic: 886 użytkowników
  • Direct: 537 użytkowników
  • Referral: 501 użytkowników
  • Inne: 258
    Łącznie ze wszystkich źródeł na stronie przebywało: 39 168 użytkowników.

 

Dziękujemy Investor Property za zaufanie, przemiłą współpracę oraz możliwość podzielenia się naszą wspólnie wypracowaną pracą z innymi.

 

 

Pobierz nasze portfolio z wybranych realizacji kampanii nieruchomości i produktów inwestycyjnych.

 

pobierz portfolio

 

 

 

 

Interesuje Cię nasze podejście do prowadzenia kampanii deweloperskich?

 

Przeczytaj więcej o marketingu dla deweloperów na naszej stronie oraz nasze artykuły dla magazynu marketerów rynku pierwotnego INMAG od nieruchomosci-online.pl:

 

Siła optymalizacji. Kampanie Google Ads dla inwestycji deweloperskich (Patrycja Idzińska, CEO Agencji WHEN, MAGAZYN INMAG. NUMER 1(3)/2020). Zobacz magazyn

 

Nie zgaduj. Testy A/B strony inwestycji bez ingerencji programisty (Patrycja Idzińska, CEO Agencji WHEN, MAGAZYN INMAG. NUMER 2(4)/2020). Zobacz magazyn

 

Serwis www główny specjalista ds. Wsparcia działu sprzedaży (Wojciech Kmiecik, Creative Director Grupy ADream, MAGAZYN INMAG. NUMER 4(6)/2020). Zobacz magazyn

 

Kreatywność w służbie sprzedaży. Jak wyróżnić się na tle konkurencji i dać się zapamiętać? (Wojciech Kmiecik, Creative Director Grupy ADream, MAGAZYN INMAG. NUMER 3(5)/2020). Zobacz magazyn

 

Nie unikaj krytyki, czyli świadomy dialog z klientem (Aleksandra Żurek, Social Media Specialist, MAGAZYN INMAG. NUMER 3(9)/2021). Zobacz magazyn

 

 

 

Skontaktuj się z nami!
Wypełnij formularz