Bezpłatna konsultacja

274 formularze w pierwszym miesiącu i 62 zł za leada – Kampania Google Ads i Facebook Ads krakowskiej inwestycji KOBI HOUSE

Karolina Kopera

Jeżeli jesteście przekonani, że na pierwsze efekty kampanii sprzedażowych Facebook Ads i Google Ads trzeba długo czekać, a optymalizacja wymaga nawet kilku miesięcy, to koniecznie zapoznajcie się z naszym case study. Przedstawiamy w nim efekty pierwszego miesiąca kampanii deweloperskiej, jednocześnie pierwszego miesiąca publikacji jakichkolwiek informacji o nowej inwestycji KOBI HOUSE by Imperial na krakowskim Ruczaju.

 

Klient

 

Imperial Capital to spółka inwestycyjna na krakowskim rynku nieruchomości realizująca projekty deweloperskie powierzchni mieszkaniowych i biurowych. Najnowszą, szóstą już inwestycją mieszkaniową dewelopera jest KOBI HOUSE – nowoczesny, pięciopiętrowy budynek zlokalizowany w dzielnicy Ruczaj w Krakowie, na który będą składać się 42 mieszkania o powierzchni od 42 do 115 m2 w średniej cenie ok. 13 600 zł /m2.

Zdecydowanym wyróżnikiem inwestycji są przestronne, wysokie 6-metrowe apartamenty z antresolami na ostatnim piętrze oraz prywatne, zielone tarasy na dachu budynku.

Rozpoczęcie budowy inwestycji planowane jest na wiosnę 2023, a jej oddanie na wiosnę 2025 roku.

Więcej o inwestycji dowiesz się na stronie internetowej: https://imperialkobi.pl/

Współpraca na porządnych fundamentach

 

Warto zaznaczyć, że nasza współpraca z Imperial Capital rozpoczęła się już w 2017 roku i trwa ponad 5 lat. W tym czasie odnieśliśmy wiele wspólnych sukcesów przy prowadzonych przez nas kampaniach marketingowych dla takich inwestycji jak:

  • Imperial Stawowa Residence na krakowskich Bronowicach (grudzień 2017)
  • Imperial Business Center – prestiżowej inwestycji biurowej na ul. Wadowickiej w Krakowie (wrzesień 2018)
  • Green Park Villa na Bronowicach, etapy I-III (październik 2018)
  • największej inwestycji, z blisko 300 mieszkaniami w ofercie, Imperial CitiYes na krakowskich Czyżynach (grudzień 2019)
  • oraz Zalesie Corner House na krakowskim Ruczaju (czerwiec 2021)

 

 

 

Nowa inwestycja KOBI House to szósty projekt dewelopera, jednocześnie piąty, który mamy przyjemność reklamować w systemach Google Ads i Facebook Ads. Reklamę inwestycji rozpoczęliśmy w lutym tego roku (2023).

 

 

Dobre przygotowanie do startu

 

Aby mieć pewność, że jesteśmy odpowiednio przygotowani do startu kampanii, jeszcze przed jej startem:

 

  • w pełni skonfigurowaliśmy analitykę internetową i wykonaliśmy testy jej prawidłowego zliczania konwersji, takich jak wysłanie formularza, pobranie PDF, kliknięcie w numer telefonu czy adres e-mail. Zbieranie informacji o wykonanych konwersjach kontaktowych przez użytkowników stanowi podstawę do dalszej optymalizacji kampanii
  • stworzyliśmy listę wszystkich informacji o inwestycji oraz haseł reklamowych, które chcemy wykorzystywać w poszczególnych kampaniach z podziałem na grupy docelowe;
  • wykonaliśmy wszystkie niezbędne do uruchomienia zaplanowanych kampanii materiały graficzne;
  • spisaliśmy i potwierdziliśmy z klientem priorytety kampanii od tych najważniejszych, wyznaczając najważniejsze typy kampanii i przydzielając im odpowiedni % zaplanowanego budżetu mediowego na początku kampanii.

 

 

Przykładowe wizualizacje inwestycji mieszkaniowej KOBI House wyselekcjonowane do stworzenia banerów reklamowych na potrzeby kampanii Google Ads i Facebook Ads

 

 

Jak łatwo zauważyć, wizualizacje, które otrzymaliśmy do stworzenia materiałów reklamowych, przedstawiają inwestycję w najmniejszych detalach, a ich jakość jest wysoka.

Nasze kreacje reklamowe nie mogły odbiegać od nich jakością. Na początku zebraliśmy informacje na temat inwestycji i zaproponowaliśmy, jakie komunikaty będą wykorzystywane w kampaniach płatnych. Następnie podzieliliśmy banery reklamowe na dwie grupy.

  • Banery reklamowe, które prezentują ogólne informacje o inwestycji, mające na celu jej szeroką promocję;
  • banery reklamowe, informujące o największych apartamentach z antresolami oraz prywatnymi ogrodami na dachu. Przygotowane oddzielnie w celu promocji wśród zamożnej grupy docelowej.

 

W celu promocji inwestycji powstało wiele różnych formatów, typów i rozmiarów banerów reklamowych do obu grup docelowym, w tym:

 

  1. Banery statyczne do reklam Google Ads

 

 

Baner statyczny o wymiarach 750×300 wykorzystywany w reklamie Google Ads inwestycji mieszkaniowej Google Ads – kreacja ogólna informująca o inwestycji

 

 

Baner statyczny o wymiarach 336×280 wykorzystywany w reklamie Google Ads inwestycji mieszkaniowej Google Ads – kreacja o mieszkaniach z antresolą

 

 

 


Baner statyczny o wymiarach 300×600 wykorzystywany w reklamie Google Ads inwestycji mieszkaniowej Google Ads – kreacja o mieszkaniach z antresolą

 

 

2. Banery dynamiczne (animowane) do reklam Google Ads, stworzone w technologii AMP HTML

 

 

Baner dynamiczny AMP HTML o wymiarach 300×600 wykorzystywany w reklamie Google Ads inwestycji mieszkaniowej Google Ads – kreacja o mieszkaniach z antresolą

 

 

Baner dynamiczny AMP HTML o wymiarach 750×300 wykorzystywany w reklamie Google Ads inwestycji mieszkaniowej Google Ads – kreacja o mieszkaniach z antresolą

 

 

Baner dynamiczny AMP HTML o wymiarach 750×300 wykorzystywany w reklamie Google Ads inwestycji mieszkaniowej Google Ads – kreacja ogólna informująca o inwestycji

 

3. Animacje do reklam Facebook Ads – w formatach dopasowanych również do relacji

 

4. Karuzele z połączonym motywem graficznym do karuzeli Facebook Ads 

 

 

Wizualizacja reklamy Multiproduct Ads na Facebooku z połączonym motywem graficznym dla inwestycji mieszkaniowej KOBI House na Ruczaju

 

 

5. Materiały przygotowane do reklamy elastycznej Google Ads

 

 

Wizualizacja możliwych sposobów wyświetlania reklam elastycznych Google Ads w kampanii inwestycji mieszkaniowej KOBI HOUSE by Imperial

 

 

Założenia kampanii

 

Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu w kampaniach inwestycji mieszkaniowych, wybraliśmy do reklamy dwa systemy reklamowe: Google Ads oraz Facebook Ads. Opracowaliśmy początkowy podział budżetu na systemy oraz konkretne typy kampanii, do momentu, w którym nie ocenimy skuteczności danych kampanii i kreacji reklamowych, aby zintensyfikować budżet tam, gdzie kampania przynosi najlepsze efekty (najtańsze leady lub te o najwyższej jakości).

Budżet mediowy kampanii na pierwszy miesiąc: 12 000 zł 

 

Startowy podział budżetu mediowego:

 

  • Facebook Ads – 50% budżetu mediowego (6000 zł)

Z uwzględnieniem kampanii na ruch, kampanii leadowych z formularzem błyskawicznym oraz kampanii remarketingowych.

 

  • Google Ads – 50% budżetu mediowego (6000 zł)

Z czego 50% budżetu na kampanie tekstowe w wyszukiwarce Google, a pozostałe 50% na kampanię Discovery, Performance Max oraz działania remarketingowe, do użytkowników, którzy odwiedzili wcześniej stronę internetową.

 

Przykład reklamy testowej Google Ads wyświetlanej w wyszukiwarce Google inwestycji mieszkaniowej KOBI House by Imperial

 

 

Priorytety kampanii Google Ads – Search:

 

  • Priorytet I: dotarcie do 100% użytkowników wyszukujących mieszkań na sprzedaż w dzielnicy Ruczaj, z uwzględnieniem mieszkań luksusowych, nowoczesnych, z garażem podziemnym, antresolą, apartamentów loftowych.
  • Priorytet II: dotarcie do użytkowników, którzy wpisują frazy ogólne powiązane z mieszkaniami na sprzedaż w Krakowie i innych interesujących fraz, niezwiązanych z dzielnicą Ruczaj
  • Priorytet III: dotarcie do potencjalnych inwestorów, poszukujących mieszkań pod wynajem, mieszkań inwestycyjnych w Krakowie

 

Przykłady reklam Facebook Ads kampanii inwestycji mieszkaniowej KOBI House 

 

 

Pakiet social media na start

 

Obecnie stosowane są najczęściej dwa podejścia w zakresie prezentacji nowych inwestycji deweloperskich:

 

  • inwestycja przedstawiana jest jako nowa zakładka na obecnej, głównej stronie dewelopera, która prezentuje wszystkie aktualne inwestycje, a marketing w ramach social media odbywa się na dotychczasowym Facebooku dewelopera
  • na potrzebę reklamy inwestycji tworzy się dedykowaną strategię komunikacji, stronę internetową, materiały reklamowe oraz nowe social media.

 

To, które z tych podejść jest właściwe, zależy od możliwości dewelopera, ale również od skali inwestycji. Jeżeli inwestycja posiada w swojej ofercie na sprzedaż małą liczbę mieszkań czy lokali, tworzenie zupełnie nowych, oddzielnych materiałów reklamowych może być po prostu zbyt dużą inwestycją. Jeżeli jednak skala inwestycji jest większa i inwestycja zakłada już sprzedaż kilkunastu domów czy kilkudziesięciu-kilkuset mieszkań, wydzielenie oddzielnej komunikacji marketingowej dostosowanej do grupy docelowej, stworzenie nowej strony internetowej oraz prowadzenie odrębnego marketingu, może okazać się lepszym rozwiązaniem wspierającym budowanie świadomości budowy tej inwestycji wśród grupy docelowej, zwłaszcza jeżeli jej sprzedaż będzie długoterminowa.

 

Na potrzeby reklamy dla KOBI HOUSE powstała nowa strona internetowa, która w całości skupia się na tym projekcie oraz stworzona została nowa strona na Facebooku. Aby użytkownicy, którzy mają styczność z naszą reklamą Facebook Ads, mogli zapoznać się z najważniejszymi atutami inwestycji, przygotowaliśmy startowy pakiet social media: pakiet pięciu pierwszych postów, przy których tworzeniu uwzględniliśmy to, co chcemy pokazać użytkownikom w pierwszej kolejnością. Są to:

 

  • animacja prezentująca najważniejsze atuty inwestycji
  • doświadczenie dewelopera
  • przedstawienie mieszkań na ostatnim piętrze z antresolami oraz prywatnymi, zielonymi tarasami na dachu
  • lokalizację inwestycji oraz odległość od najważniejszych punktów orientacyjnych (np. odległość od pobliskiej uczelni Kampus UJ, rynku głównego czy najbliższego przystanku
  • przedstawienie skweru dla mieszkańców oraz placu zabaw dla dzieci.

 

 

Grafika statyczna przedstawiająca zrealizowane inwestycje dewelopera Imperial Capital opublikowana w formie posta na stronie na Facebook inwestycji deweloperskiej KOBI House by Imperial

 

 

Screen animacji MP4 przedstawiająca najważniejsze informacje o inwestycji opublikowana w formie posta na stronie na Facebook inwestycji deweloperskiej KOBI House by Imperial

 

 

Grafika statyczna przedstawiająca wizualizację skweru dla mieszkańców oraz placu zabaw inwestycji KOBI House by Imperial opublikowana w formie posta na stronie na Facebook inwestycji

 

Wyniki kampanii Google Ads i Facebook Ads. Efekt WOW!

 

To bardzo satysfakcjonujący moment, kiedy pierwsze efekt kampanii zgłasza nam sam klient na kilka godzin po starcie kampanii. Rzeczywiście, pierwsze zapytania dotyczące inwestycji pojawiły się w ciągu godziny od momentu uruchomienia kampanii, co już wskazuje na potencjał i siłę kampanii. W mieście tak tętniącym życiem i nowymi inwestycjami jak Kraków, to niezwykle istotne, aby być tam, gdzie szukają inwestycji potencjalni klienci. Lokalna znajomość rynku, powstających inwestycji, czy poszukiwania samodzielne użytkowników “w terenie” nie wystarczą na wygenerowanie zainteresowania pozwalającego na sprzedaż inwestycji o takiej skali.

 

 

 

 

Kampania była uruchamiana stopniowo, rozpoczynając od kampanii searchowej Google Ads, a więc kampanii na której zależało nam najbardziej. Jednak w przypadku tej inwestycji to kampania Facebook Ads zaskoczyła nas najbardziej. Poniżej wyjaśniamy dlaczego…

 

 

Okres kampanii: Marzec 2023

 

Źródła formularzy kontaktowych na stronie internetowej

  • Wszystkie źródła: 274 formularzy kontaktowych
  • Kampanie płatne Google Ads + Facebook Ads: 188 formularzy
  • Wejścia organiczne: 51 formularzy
  • Wejścia bezpośrednie: 26 formularzy
  • Odesłania z innych stron: 9 formularzy

I to wszystko w pierwszym miesiącu kampanii nowej inwestycji!

 

Biorąc pod uwagę, że formularze kontaktowe to tylko część konwersji bezpośrednich, które wskazują wstępnie na skuteczność prowadzonych działań reklamowych lub pozwalają na ocenę kosztu pozyskania zapytania w podziale na dane kampanie, a rzeczywista ilość zapytań z pewnością była większa (telefony, maile bezpośrednie do biura sprzedaży) wyniki te wyglądają naprawdę imponująco!

 

 

Efekty kampanii Google Ads

  • Kliknięcia w reklamę: 9 058
  • Wyświetlenia reklam: 998 115
  • CTR (średnia klikalność reklamy): 0,91%
  • Średnie CPC (koszt za kliknięcie w reklamę): 0,73zł
  • Wykorzystany budżet mediowy:  6 652 zł
  • Ilość wypełnionych formularzy na stronie internetowej: 44
  • Koszt za wypełniony formularz na stronie internetowej z kampanii Google Ads: 151,20 zł

 

 

Efekty kampanii Facebook Ads

  • Kliknięcia w reklamę: 6 938
  • Wyświetlenia reklam: 322 679
  • CTR (średnia klikalność reklam): 2,15%
  • Średnie CPC (koszt za kliknięcie w reklamę): 0,75 zł
  • Wyświetlenia strony internetowej: 2 924
  • Średni koszt wyświetlenia strony internetowej: 1,77 zł
  • Wykorzystany budżet mediowy: 5 185 zł
  • Liczba wypełnionych formularzy na stronie internetowej: 95!
  • Średni koszt za wypełnienie formularza na stronie www z kampanii Facebook Ads: 42,59 zł

 

 

Każda kampania deweloperska wspierana przez nas jest kampanią Facebook Ads, jednak zwykle nie generuje aż takiego bezpośredniego efektu w postaci leadów na stronie internetowej. W tym wypadku Facebook nie tylko stanowił główne źródło zapytań na stronie, ale również leady te pozyskane zostały w świetnym koszcie: 42 zł za zapytanie.

Dodatkowo działania reklamowe wspierane były kampanią leadową Facebook Ads, a więc kampanią w której użytkownicy zostawiają swoje dane kontaktowe w reklamie Facebook – nie przechodząc do strony internetowej.

 

 

Efekty kampanii leadowej Facebook Ads

  • Liczba formularzy kontaktowych z kampanii leadowej: 49
  • Średni koszt za wypełnienie formularza błyskawicznego Facebook Ads: 20,64 zł

 

 

Sprawdź, jak możemy wypromować Twoją inwestycję deweloperską!

 

Dziękujemy Imperial Capital za wieloletnią, przemiłą współpracę oraz możliwość podzielenia się naszą wspólnie wypracowaną pracą z innymi.

 

 

Jesteś zainteresowany kampaniami Google lub Facebook Ads dla Twojej inwestycji deweloperskiej? Zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić

 

Marketing dla deweloperów

 

 

Pobierz nasze portfolio z wybranych realizacji kampanii nieruchomości i produktów inwestycyjnych.

 

pobierz portfolio

 

 

 

Interesuje Cię nasze podejście do prowadzenia kampanii deweloperskich?

 

Przeczytaj więcej o marketingu dla deweloperów na naszej stronie oraz nasze artykuły dla magazynu marketerów rynku pierwotnego INMAG od nieruchomosci-online.pl:

 

  • Siła optymalizacji. Kampanie Google Ads dla inwestycji deweloperskich

(Patrycja Idzińska, CEO Agencji WHEN, MAGAZYN INMAG. NUMER 1(3)/2020).

Zobacz magazyn

 

  • Nie zgaduj. Testy A/B strony inwestycji bez ingerencji programisty

(Patrycja Idzińska, CEO Agencji WHEN, MAGAZYN INMAG. NUMER 2(4)/2020).

Zobacz magazyn

 

  • Serwis www główny specjalista ds. Wsparcia działu sprzedaży

(Wojciech Kmiecik, Creative Director Grupy ADream, MAGAZYN INMAG. NUMER 4(6)/2020). Zobacz magazyn

 

  • Kreatywność w służbie sprzedaży. Jak wyróżnić się na tle konkurencji i dać się zapamiętać?

(Wojciech Kmiecik, Creative Director Grupy ADream, MAGAZYN INMAG. NUMER 3(5)/2020). Zobacz magazyn

 

  • Nie unikaj krytyki, czyli świadomy dialog z klientem

(Aleksandra Żurek, Social Media Specialist, MAGAZYN INMAG. NUMER 3(9)/2021).

Zobacz magazyn

 

 

Skontaktuj się z nami!
Wypełnij formularz