Klient
Amazing Thailand Poland to projekt realizowany przez Urząd Turystyki Tajlandii (Tourism Authority of Thailand), który ma na celu propagowanie kultury i dziedzictwa narodowego Tajlandii na całym świecie oraz propozycji tej magicznej krainy jako destynacji turystycznej. Czas podsumować naszą 2 letnią współpracę nad budową zaangażowanej społeczności Polaków, którzy dzięki zdjęciom niezwykłych miejsc, informacji na temat kultury tajskiej oraz ich kuchni, rozkochali się w tym miejscu.
Okres współpracy: październik 2018 – wrzesień 2020. Nasza współpraca jest w dalszym ciągu kontynuowana.
Let’s start!
Nasze działania rozpoczęliśmy od stworzenia spójnej strategii komunikacji i zaplanowania działań płatnych w systemie reklamowym Facebooka, aby w szybki i efektywny sposób dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych tematyką podróży użytkowników. Jak dowiesz się później z tego wpisu, efekty w zakresie kosztów pozyskania nowych fanów przeszły nasze całkiem już spore oczekiwania 🙂
Naszym zadaniem było:
- Polepszenie jakości publikowanych treści i zdjęć
- Zaplanowanie niebanalnej, kolorowej podróży użytkownika po ciekawostkach o Tajlandii, Tajach, ich życiu oraz kultury dzięki spójnej, kreatywnej strategii komunikacji
- Systematyczny wzrost zaangażowanej społeczności
W publikacjach skupiliśmy się na opisie ciekawych i niezbyt znanych jeszcze miejsc w Tajlandii, tak by zainspirować użytkowników do odkrywania jej uroków. Nieodłącznym elementem naszej komunikacji była również edukacja odnośnie tajskiej kultury oraz kuchni, jakże bardzo odmiennej od naszej.
Chcąc uatrakcyjnić wygląd całej strony Facebook, zdecydowaliśmy się na pełną dywersyfikację wykorzystywanych formatów postów, takich jak: galerie zdjęć, gify, posty 360, grafiki statyczne, filmy oraz konkursy z nagrodami.
Ambitne cele
Każda podróż musi mieć swój cel, tak samo nasze działania zostały zaplanowane w taki sposób, aby zrealizować wytyczone KPI. Głównym celem naszych działań było pozyskanie 8 000 nowych fanów strony w ciągu roku prowadzenia działań, a więc 16 000 nowych fanów w skali 2 lat, mając do dyspozycji budżet mediowy na kampanię Facebook Ads w kwocie zaledwie 200 euro miesięcznie! W budżecie tym musieliśmy sprostać nie tylko miesięcznemu wzrostowi naszej społeczności, ale również osiągnięciu sporego zaangażowania i zasięgów pod na bieżąco publikowanymi postami. Kampania w wysokości 400 złotych realizowała więc zarówno cel pozyskania nowych fanów (min. 666 fanów miesięcznie) jak i reklamę większości postów oraz organizowanych konkursów, aby wygenerować satysfakcjonujące zasięgi oraz interakcje.
Brzmi jak mission impossible?
W trakcie dwóch lat współpracy osiągnęliśmy wynik przekraczający założone cele o 7%.
Osiągnięcie takich KPI nie byłoby możliwe bez przemyślanej, na bieżąco optymalizowanej reklamy płatnej Facebook Ads. Zasięgi organiczne postów są obecnie tak mocno ograniczane przez Facebooka, że aby nasze posty dotarły (w skali niezbędnej do zrealizowania wyznaczonego targetu) do takiej ilości użytkowników, musieliśmy targetować naszą reklamę bardzo precyzyjnie i prowadzić ją bardzo ostrożnie, na bieżąco analizując osiągane wyniki.
W wyniku płatnych działań dotarliśmy do 755 189 osób z Polski, które są zainteresowane podróżowaniem, Azją oraz Tajlandią osiągając przy tym 116 000 reakcji pod postami i koszt pozyskania jednego fana na średnim poziomie 44 groszy!
Statystyki reklamy Facebook Ads przedstawiające reakcje na promowane posty
Statystyki reklamy Facebook Ads przedstawiające średni koszt pozyskania fana strony
Celem, który sukcesywnie realizowaliśmy był także wzrost zaangażowania użytkowników Facebooka. W ciągu dwóch lat współpracy opublikowaliśmy 124 posty, które:
Skomentowano: 752 razy
Udostępniono: 3 137 razy
Zareagowano na nie: 116 000 razy
Ciągle razem!
To nie koniec naszej współpracy z rządem Tajlandii! Przed nami kolejny rok pełen nowych wyzwań i celów, do których zalicza się również rozwój Instagrama Amazing Thailand Poland. Poza przedstawionymi wyżej wynikami najlepszym potwierdzeniem tego, że nasza współpraca przynosi wymierne efekty są referencje, które otrzymaliśmy już po pierwszym roku naszej współpracy.
Referencje od Tourism Authority of Thailand
Z przekonaniem polecamy usługi agencji WHEN Sp. z. o. o., która od grudnia 2018 roku na zlecenie Tourism Authority of Thailand prowadzi działania wizerunkowe wspierające promocję Tajlandii, jako destynacji turystycznej, poprzez stałą komunikację oraz reklamę na portalu Facebook.
Do zadań WHEN należy budowanie zaangażowanej społeczności strony Amazing Thailand Poland poprzez m.in publikowanie interesujących treści przybliżającym odbiorcom tajską kulturę oraz prowadzenie kampanii Facebook Ads, której celem są nowe polubienia. W ciągu 12 miesięcy współpracy uzyskano dla naszej strony firmowej ponad 10 tysięcy nowych fanów, a średni koszt pozyskania nowego polubienia strony wyniósł 0,39 zł.
Jesteśmy zadowoleni z efektów pracy, zaangażowania oraz bardzo sprawnej komunikacji agencji WHEN. Z uwagi na to, podjęliśmy decyzję o kontynuacji naszej współpracy oraz poszerzeniu zakresu usług o stworzenie i poprowadzenie naszego konta Instagram na rynek polski.
Polecamy wybór agencji WHEN jako solidnego partnera do realizacji kampanii marketingowych.
Mirosław Bebak
PR and Marketing Representative in Poland
Tourism Authority of Thailand