Klient
Blue Mountain Resort to 4-gwiazdkowy obiekt wypoczynkowy zlokalizowany w Szklarskiej Porębie. Główną grupą docelową obiektu są rodziny z dziećmi, co potwierdzają liczne atrakcje takie jak aquapark, animacje dla dzieci czy strefa nauki jazdy na nartach w sezonie zimowym.
Więcej informacji: https://blue-mountain-resort.pl/
Let’s start!
Nasza współpraca rozpoczęła się jeszcze miesiąc przed otwarciem obiektu, w czerwcu 2017 roku. Poniższe case study opisuje 2-letnią współpracę nad budową zaangażowanej społeczności wokół strony na Facebooku. Jako działania wspomagające równocześnie prowadzona była kampania Facebook Ads oraz kampania sprzedażowa Google Ads.
Okres współpracy: czerwiec 2017 – czerwiec 2019
Przykłady postów publikowanych na stronie na Facebooku w okresie współpracy
Komunikacja dopasowana do grupy docelowej
Z uwagi na charakterystykę obiektu, treści publikowane na stronie na Facebooku Blue Mountain Resort były kierowane głównie do rodzin z dziećmi, a w szczególności do Matek, które w zdecydowanej większości odpowiadają za wybór miejsca na rodzinne wakacje. Do tak sprecyzowanej grupy docelowej dostosowaliśmy komunikację, w której przede wszystkim postawiliśmy na publikację materiałów prezentujących obiekt i podkreślających wyjątkową atmosferę oraz atrakcje stworzone z myślą o najmłodszych gościach.
Źródło: Sotrender.com, Hotele i SPA – demografia. Facebook Trends Polska Czerwiec 2019
Akcje dodatkowe
W czasie współpracy stworzyliśmy oraz przeprowadziliśmy konkurs, który był skierowany przede wszystkim do mam. Zadanie konkursowe polegało na namalowaniu wspólnie z dzieckiem projektu Blumisia – nowej maskotki Blue Mountain Resort, która miała stać się idealną pluszową zabawką dla najmłodszych. Na podstawie zwycięskiego rysunku powstał prawdziwy Blumiś.
W konkursie swoje wizje nowej maskotki przedstawiło aż 43 dzieci! Trzeba zaznaczyć, że zadanie wymagało dużego nakładu pracy ze strony uczestników, stąd liczba zgłoszeń była bardzo pozytywna, a wybór zwycięskiej pracy stanowił nie lada wyzwanie.
Blisko 30 000 nowych fanów w dwa lata!
Tak dynamiczny wzrost liczby fanów to duże wyzwanie, które wymaga umiejętności w tworzeniu angażującego contentu i budowania zasięgów organicznych, jaki i optymalnego dysponowania budżetem reklamowym.
W momencie rozpoczęcia naszej pracy strona na Facebooku obiektu wynosiła 731 fanów. Średni przyrost nowych fanów dzięki naszym działaniom organicznym i kampanii wspomagającej wyniósł 1190 użytkowników miesięcznie. Wynikiem 24 miesięcznej współpracy było 29 328 wartościowych fanów.
Statystyki Facebook przedstawiające wzrost fanów strony Blue Mountain Resort
TOP 13 w kategorii Hotele i SPA
Opublikowane przez nas treści za sprawą płatnych reklam dotarły do ponad 1 500 000 użytkowników, którzy szukają miejsca na wymarzone rodzinne wakacje w Polsce. Jak to przełożyło się na zaangażowanie użytkowników w tej grupie docelowej?
Liczba kliknięć: 287 821
Liczba reakcji na post: 58 512
Liczba udostępnień: 1 056
Liczba komentarzy: 980
W taki sposób nasz klient wypłynął na szerokie wody i trafił w ciągu 2 lat do TOP13 stron na Facebooku polskich obiektów hotelowych pod względem wielkości społeczności.
Źródło: Sotrender.com, Facebook Trends Polska listopad 2019, kategoria: Hotele i SPA
Tak zaangażowana społeczność to również doskonałe narzędzie w budowaniu wizerunku obiektu oraz generowaniu sprzedaży organicznej w postaci powracających gości, dzięki systematycznej, dopasowanej do grupy docelowej komunikacji.
Referencje od Blue Mountain Resort
Polecamy Agencję Marketingu Internetowego WHEN Sp. z o.o. (część grupy ADream) jako pomysłodawcę i wykonawcę strategii promocji internetowej. Przez cały okres współpracy obserwowaliśmy zaangażowanie, rzetelność i profesjonalizm w przygotowaniu i optymalizacji kampanii zorientowanych na nasz cel biznesowy.
Cczekiwaliśmy od agencji wzrostu ruchu na naszej stronie internetowej przekładającego się na dokonanie rezerwacji wczasów w naszym obiekcie. Agencja WHEN prowadziła w tym celu kampanie na Facebooku, YouTube, w wyszukiwarce Google, kampanie banerowe, a także remarketingowe trafiając do potencjalnie zainteresowanych ofertą.
W trakcie 2-letniej współpracy z agencją w zakresie prowadzenia naszego profilu na portalu Facebook.com, rozpoczynając od 1 dnia istnienia naszego obiektu, udało się zbudować aktywną, zaangażowaną społeczność w wielkości blisko 30 000 fanów. Wyniki pozytywnie nas zaskoczyły. Efekty mówią same za siebie, a współpraca z When to czysta przyjemność.
Izabela Kozina
Blue Mountain Resort