Komunikacja w czasie rzeczywistym
Dzisiejsze chatboty automatyzują i usprawniają powtarzalne zadania i procesy, a dodatkowo kreują doświadczenia użytkownika. Odpowiadają na najczęstsze zadawane pytania. Czasem są pomocą techniczną, a czasem formą aktywnej zabawy. Oferują produkty, planują spotkania i weryfikują zamówienia.
Bot może obsługiwać sklep internetowy, sprzedaż biletów, funkcjonowanie zamówień, prezentować ofertę, upraszczać obsługę, rezerwować terminy, ale przede wszystkim sprawnie odpowiada na kluczowe pytania klientów Twojej marki w czasie rzeczywistym. To nowy wymiar doświadczeń użytkownika.
69% konsumentów woli używać chatbotów ze względu na szybkość, z jaką mogą komunikować się z marką
Ankieta przeprowadzona w 2017 r. przez Statista.com pokazała, że aż 34% respondentów z całego świata opowiada się za pełną automatyzacją komunikacji w procesie obsługi klienta. A już w badaniu opublikowanym przez Chatbot Market – Growth, Trends, and Forecast (2020-2025) wykazano, że aż 69% konsumentów woli używać chatbotów ze względu na szybkość, z jaką mogą komunikować się z marką
Nie tylko użytkownik zyskuje, 57% firm twierdzi, że chatbot zapewnia duży zwrot z inwestycji przy minimalnym nakładzie finansowym. Klienci dostają na tacy informację, które mogą być kluczowe w podjęciu decyzji np. o zakupie produktu lub wzięciu udziału w wydarzeniu. Nie muszą już szperać w Internecie ani instalować dedykowanej aplikacji – z Messengera w Polsce korzysta ponad 16,69 milionów osób! Prawie każdy ma szybki dostęp do Twojej marki i tego co oferuje.
Korzystając z chatbota Twoja firma zyskuje profesjonalny wygląd marki, na miarę XXI wieku, która rozumie potrzeby swojego klienta i wychodzi im naprzeciw. Dodatkowo każdy kto wchodzi w interakcję z Twoim botem wpada do bazy znanych użytkowników, poznajesz swojego klienta i to jest właśnie idealny moment, aby zaprezentować swój produkt od najlepszej strony. Z badań Chatbot Market wynika, że 47% konsumentów zadeklarowało chęć kupienia produktu poprzez chatbota. Z kolei według badań Symetrii 45% ankietowanych wskazało boty jako najlepszą formę prezentacji oferty, a 41% chce być obsługiwanym przez boty przy przyjmowaniu zgłoszeń błędów czy awarii.
Boty to doskonałe narzędzie do automatyzacji powtarzalnych i rutynowych procesów w firmie lub organizacji, pozwalające przekierować potencjał pracowników na bardziej wymagające obszary. W razie potrzeby, do chatbota możemy dołączyć funkcję, które przekieruje użytkownika na kontakt z człowiekiem wtedy, kiedy automat przestanie sobie radzić z bardziej zaawansowanymi problemami.