Jak wyglądałby świat online marketingu i sprzedaży, bez ciągłych zmian w ekosystemie Google? Nie wiemy, i pewnie się nie dowiemy. Zdążyliśmy się przyzwyczaić do kilku, czasem kilkunastu update’ów na kwartał, jakie mają miejsce w narzędziach reklamowych Google. Czasem zmiany są drobne, a czasem wymagają od nas poukładania na nowo wypracowanych przez lata schematów działania. Jak będzie tym razem? Przekonajmy się. Pod lupę dziś bierzemy Google Merchant Center, a w zasadzie Google Merchant Center Next, bo tak zostało nazwane nowe, odświeżone narzędzie Google do zarządzania danymi o produktach. Co nowego znajdziemy w aktualizacji tej platformy?
Product Studio w Google Merchant Center Next: Nowoczesne Narzędzie dla sprzedawców
Na pierwszy ogień idzie Product Studio, czyli nowo dostępne narzędzie w Merchant Center, wspierane przez AI. Product Studio pozwoli nam zwiększyć efektywność w tworzeniu treści marketingowych, oszczędzając przy tym nasze zasoby. W jaki sposób? Dzięki niemu wygenerujemy unikalne materiały produktowe, a już wkrótce będziemy mogli animować statyczne obrazy i dostosowywać istniejące zdjęcia do specyfiki naszej marki. Usuwanie tła i poprawa jakości obrazu to już dobrze wszystkim znane, standardowe funkcje sztucznej inteligencji, natomiast generowanie tła dla produktu pozwali nam już na większą personalizację i dopasowanie prezentacji do potrzeb marki.
Zakładka Analityki w Google Merchant Center Next
Trudno podejmować trafne decyzje biznesowe bez kompleksowego wglądu w statystyki, dlatego Google ułatwiło nam korzystanie ze swoich narzędzi do analizy danych i monitorowania rynku. Nowa zakładka analityki gromadzi wszystkie istotne spostrzeżenia w jednym miejscu — od raportów cenowych, które dostarczają dane na temat konkurencyjnych cen, po narzędzia do analizy widoczności konkurencji, które pozwolą reklamodawcom lepiej zrozumieć swoją pozycję na rynku.
Dodatkowo, teraz możemy bezpośrednio w Merchant Center badać trendy wyszukiwania specyficzne dla handlu detalicznego. To rozwiązanie pomaga nam śledzić trendujące produkty na rynku. Na podstawie badań przeprowadzonych przez Google wiemy już, że większość użytkowników Google Merchant Center Next “wyraziła wysokie zadowolenie” z nowych funkcjonalności. Ale czy podobne, entuzjastyczne reakcje zobaczymy także na polskim rynku?
Ulepszenia Nawigacji w Google Merchant Center Next: Intuicyjne i Szybkie Zarządzanie
W porównaniu do starszej wersji nawigacja po Merchant Center Next jest jeszcze prostsza i bardziej przyjazna dla użytkownika. Google odnotowało wyraźny wzrost liczby pomyślnych konfiguracji wśród nowych sprzedawców, co jest efektem wprowadzenia kilku usprawnień.
Sprawdźmy jakich. Teraz proces weryfikacji witryny jest mniej skomplikowany, a dane produktowe mogą być wstępnie wypełnione, co znacząco skraca czas potrzebny na konfigurację. Dodatkowo, na stronie głównej znajdziemy sugestie, które podpowiadają, jak łatwo poprawić widoczność naszej oferty w Google.
Zarządzanie naszym asortymentem oraz kontrola nad jego wyświetlaniem w Google stały się bardziej intuicyjne. W kilka chwil możemy sprawdzić status produktów, znaleźć konkretne pozycje oraz zarządzać ich widocznością w wynikach wyszukiwania. Dla tych, którzy potrzebują bardziej zaawansowanych funkcji, dostępne są dodatki, które pozwalają na dostosowanie Merchant Center do unikalnych potrzeb, na przykład wspierające programy lojalnościowe. Co więcej, nowa funkcjonalność umożliwia łatwą integrację z różnymi źródłami danych, co znacząco upraszcza aktualizowanie i synchronizowanie informacji. W efekcie, zarządzanie danymi staje się bardziej efektywne i szybsze, co pozwoli nam skoncentrować się na innych aspektach strategii marketingowej.
Czy warto korzystać z Google Merchant Center Next?
Korzystanie z Google Merchant Center Next jest zdecydowanie wartościowym działaniem dla firm, których celem jest optymalizacja operacji e-commerce. Wszystko wskazuje na to, że automatyzacja, inna forma raportowania oraz nowoczesne narzędzia, takie jak Product Studio, mogą nam znacznie ułatwić zarządzanie produktami, zwiększając jednocześnie efektywność kampanii reklamowych. Dla sprzedawców internetowych, którzy chcą być na bieżąco z najnowszymi trendami i technologiami, przejście na Google Merchant Center Next jest krokiem w dobrą stronę, ale też jedynym krokiem dla nas wszystkich…
…bo na pewno warto pamiętać o tym, że jeśli do 19 sierpnia nie zdecydujemy się na samodzielne przejście na Google Merchant Center Next, zostaniemy automatycznie przeniesieni do zaktualizowanej wersji narzędzia, więc siłą rzeczy będziemy zobligowani nauczyć się odświeżonego wydania systemu.
Mamy nadzieje, że narzędzie to nie tylko usprawni nam codzienną pracę, ale również zaoferuje nowe możliwości promocji, dzięki którym skuteczność naszych kampanii produktowych osiągnie jeszcze wyższy poziom niż do tej pory.