Każdy z nas z pewnością zna i widział formaty reklam typu karuzela – przewijane obrazy następujące po sobie. Do tej pory był to jeden z najczęściej używanych i najbardziej rozpoznawalnych formatów jaki występuje na Facebook Ads. Nie tak dawno pojawiła się także kolekcja, dedykowana wyłącznie na urządzenia mobilne, od jakiegoś czasu dostępna w Polsce. Nie jest zaskoczeniem, że proces zakupowy rozpoczyna się często właśnie na urządzeniach mobilnych, na których spędzamy tak wiele czasu. 80% użytkowników korzysta ze smartfona przed zakupem w sklepie stacjonarnym, aby sprawdzić opinie innych o produkcie i porównać ceny. Co więcej około 40% wszystkich zakupów e-commerce w sezonie świątecznym zostało dokonanych na urządzeniach mobilnych. To dane pochodzące z 2018 roku. Sądzimy, że w roku 2019 ta tendencja na pewno się utrzyma, a ów trend z pewnością się nasili.
Często jednak zdarza się tak, że kończymy transakcje na desktopach bądź nie finalizujemy ich wcale. Kolekcja to nowy format, dzięki któremu zakupy mogą zakończyć się właśnie na Facebooku w wersji mobilnej.
Kolekcja umożliwia nam użycie dynamicznych filmów bądź dedykowanych filmików czy obrazów, które po kliknięciu przenoszą do materiału błyskawicznego – pełnoekranowego, interaktywnego widoku. Pojawia nam się wtedy wybrany katalog produktów (możliwość wyświetlenia aż 50 produktów naraz). Czym większy zestaw katalogu, tym lepiej. Facebook będzie miał możliwość selekcji produktów i wybierze użytkownikowi te najbardziej trafne i popularne. Co więcej jeśli dany produkt w Twoim sklepie stanie się niedostępny, Facebook automatycznie zaktualizuje zestaw i pobierze nowy dostępny artykuł.
Należy jednak wiedzieć, że jeśli dopiero zaczynamy przygodę ze sprzedażą na Facebooku, taki katalog musimy wcześniej odpowiednio skonfigurować.
Warto więc używać tego typu formatów reklam w handlu e-commerce. Użytkownik widzi cały zbiór produktów w jednym miejscu – i co jest ważne – widzi również ceny. Po kliknięciu w produkt przechodzimy bezpośrednio na stronę, która jest nakładką Facebooka (wszystko dzieje się bez opuszczania serwisu). Tam możemy sfinalizować transakcję.
Struktura
Każda reklama w formie kolekcji zawiera jeden główny film lub obraz z czterema mniejszymi obrazami znajdującymi się poniżej. Jest to tzw. układ siatki – o tyle pomocny, że użytkownicy mogą oglądać dostępne produkty w jednym miejscu. Najlepiej użyć do takiego formatu reklam obrazu w sugerowanym rozmiarze 1200×628 pikseli lub filmu w proporcji 1:1 czy 16:9. Jeśli chodzi o ilość tekstu w reklamie, warto pamiętać, że dobrą praktyką jest zastosowanie około 90 znaków w głównym materiale reklamowym, a w nagłówkach do 25 znaków.
Oprócz układu siatki dostępny jest jeszcze drugi układ, stylu życia. Sugerujemy w nim oznaczać produkty z katalogu, które promujemy w reklamie. Ma to na celu pokazać realną sytuację, w której znajduje się reklamowany produkt. Dobrą praktyką jest tutaj zaznaczenie co najmniej 4 produktów z katalogu.
Lubimy wchodzić w interakcję z popularnymi markami na Instagramie – teraz zróbmy to na Facebooku! Ale nie tylko e-commerce może korzystać z reklam kolekcji.
Ten format reklamy sprawdza się też dobrze np. w standardowych kampaniach, których celem jest ruch, konwersje czy wizyty w firmie. Jest bardzo przejrzysty graficznie i skupia uwagę użytkownika na dłużej.
Możemy tutaj wybrać szablon pozyskania klienta – umieścić atrakcyjne zdjęcia reklamowanej przez nas usługi i dodać do każdego z nich przycisk CTA, który pojawi się po kliknięciu w reklamę.
Jest to zdecydowanie ciekawy sposób przedstawienia swojej oferty i możliwość wyróżnienia się na tle reklam konkurencji oraz zwykłych postów użytkowników. Zachęcamy więc do tworzenia tego rodzaju formatów. Wykorzystują one potencjał wizualnych środków przekazu.
Potrzebujesz pomocy przy uruchomieniu nowych, ciekawych formatów reklamowych dla Twojej firmy?
Skontaktuj się z nami bezpośrednio lub wypełnij brief, dzięki któremu od razu przygotujemy naszą dedykowaną propozycję na stałą optymalizację Twojej kampanii – https://brief.when.pl/
Oficjalne informacje Facebook w zakresie specyfikacji reklamy w formie kolekcji:
https://www.facebook.com/business/ads-guide/collection/facebook-feed/website-conversions
5-minutowy kurs Blueprint, jak utworzyć interfejs, w którym klienci mogą łatwo przeglądać produkty:
https://www.facebook.com/business/ads/collection-ad-format?ref=ads_guide