Nie wiesz jak założyć wizytówkę w Google My Business? Po lekturze niniejszego poradnika dowiesz się, w jaki sposób założyć oraz zoptymalizować swoją wizytówkę w Google My Business.
Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, jest zalogowanie się pod adresem https://www.google.com/business/. W panelu logowania wpisz swój adres e-mail, który połączony jest z kontem Gmail.
W kolejnym kroku kliknij w opcję „Dodaj jedną lokalizację” w celu utworzenia wizytówki dla jednej firmy. Na nowej karcie pojawi się formularz, który należy poprawnie uzupełnić:
- Nazwa firmy – oficjalna nazwa firmy
- Kraj/region – wybór kraju, w którym urzęduje firma
- Ulica i numer lokalu
- Kod pocztowy
- Miasto
- Główny telefon firmy (rekomendujemy podanie telefonu stacjonarnego)
- Kategoria (wybór z listy najbardziej odpowiedniej kategorii, w której funkcjonuje firma)
W przypadku, kiedy nasza firma świadczy usługi również u Klientów (np. w branży hydraulicznej) zaznaczamy pole „tak” i wybieramy obszar, w którym świadczone są usługi, w innym przypadku należy zaznaczyć pole „nie”.
Po prawidłowym uzupełnieniu danych w nowo wyświetlonym okienku należy zaznaczyć opcję „Jestem osobą uprawnioną do zarządzania tą firmą i akceptuję Warunki usługi.” a następnie kliknąć „Dalej”.
W kolejnym kroku pojawi się okienko z informacją o sposobie weryfikacji firmy. W znacznej większości przypadków jedyną możliwością zweryfikowania wizytówki w Google My Business to otrzymanie kartki z kodem PIN na adres firmy, dla której została założona wizytówka. W tym celu należy kliknąć przycisk „Wyślij pocztą”. Kod PIN powinien dotrzeć w ciągu 14 dni i jest ważny przez kolejne 30 dni.
Wizytówka firmy została utworzona oraz uzupełniona w 45%.
Wizytówka firmy w Google My Business
Przed weryfikacją nowo utworzonej wizytówki zablokowane będą dostępy do statystyk oraz opinii wizytówki.
Kolejnym krokiem jest kliknięcie w czerwony przycisk „Edytuj” oraz uzupełnienie poniższych informacji:
- wybór dodatkowych kategorii, w których funkcjonuje firma
- dodanie godzin pracy
- podanie dodatkowych telefonów kontaktowych
- podanie adresu www firmy
- dodanie zdjęć (profilowe, logo, zdjęcie w tle, zdjęcia wnętrz, zdjęcia z zewnątrz, zdjęcia w trakcie pracy, zdjęcia pracowników oraz dodatkowe zdjęcia).
Zdjęcie profilowe powinno mieć rozmiar nie mniejszy niż 250px x 250px. Podczas dodawania zdjęcia należy pamiętać o podstawowych zasadach SEO:
- nazwa pliku graficznego powinna zawierać słowa kluczowe oddzielone za pomocą myślnika (rekomendujemy dodanie nazwy miasta, w której funkcjonuje dana firma, np. biuro-ksiegowe-krakow.jpg)– należy dodać podpis pod obrazkiem profilowym, które powinno zawierać słowo kluczowe oraz nazwę miasta (np. Księgowość Kraków).Jeśli uzupełnimy wizytówkę w 100%
- należy oczekiwać na kod PIN. Gdy go otrzymamy w panelu głównym Google My Business należy kliknąć „zweryfikuj” oraz wpisać kod PIN.