Od pewnego czasu Meta systematycznie odblokowuje na kontach reklamowych nowe opcje tworzenia reklam, które wykorzystują formularze. Na naszym koncie Facebook Ads pojawiły się już ostatnie nowości, dlatego dzielimy się z Wami konkretnymi screenami i szczegółowymi informacjami dotyczącymi nowych funkcjonalności. Zobaczcie jak dobrze wygląda nowy formularz niestandardowy w kampanii leadowej Facebook Lead Ads:
Już na samym początku tworzenia formularza leadowego w kampanii Facebook Ads pojawia się informacja o możliwości wyboru nowego rodzaju formularza – formularza niestandardowego, który dzięki swoim funkcjom, pozwala na obszerniejsze i bardziej atrakcyjne przedstawienie firmy potencjalnym klientom.
Sekcja „wprowadzenie”
Pierwsza sekcja nowego formularza, czyli wprowadzenie, umożliwia dodanie obrazka o rozmiarze 1080×1080 pikseli, co daje nam szansę na przyciągnięcie uwagi odbiorcy ciekawą i estetyczną grafiką. Zalecany rozmiar obrazu przy tworzeniu innych formularzy to 1200×628 pixeli, jednak z powodzeniem można było już wcześniej wykorzystywać grafiki kwadratowe, które zajmują więcej powierzchni.
Po dodaniu obrazu, na podstawie jego kolorystyki, automatycznie zostanie dobrana dla nas paleta 2 kolorów, których nie możemy (niestety) edytować. Niestety automatyzacja w tym zakresie nie do końca się sprawdza i może, tak jak również w naszym przypadku, zaburzać identyfikację wizualną firmy – u nas np. tym cudownym, majtkowym różem, przy pominięciu głównego koloru naszej agencji. Zakładamy, że kolor ten jednak mógłby nie zapewnić wystarczającego kontrastu ikon i przycisków, stąd inny wybór Facebooka. Ale trudno, niech będzie!
Kolejnym elementem sekcji wprowadzającej są korzyści (element opcjonalny), dzięki którym zyskujemy dodatkowe miejsce na przekazanie odbiorcy zalet i korzyści płynących z podjęcia współpracy z naszą firmą.
Sekcja „stwórz historię”
Kolejną sekcją jest Stwórz historię, czyli całkowicie nowy element wprowadzenia, w którym możemy wykorzystać aż 4 rozbudowane bloki pozwalające jeszcze szerzej przedstawić potencjalnemu klientowi naszą ofertę.
Blok 1 – Jak to działa?
Wykorzystując od 2 do 5 kroków możemy przybliżyć odbiorcy to, dlaczego nasze produkty i usługi są dla niego odpowiednie. Do wyboru mamy 5 różnych nagłówków:
Jak to działa
Rozpocznij
Więcej o nas
Czym się wyróżniamy
Wyróżnione
Blok 2 – Produkty
Po dodaniu od 2 do 5 obrazów wraz z tytułem i opisem (opcjonalnie możemy również dodać 2-3 korzyści) utworzy się nam karuzela, którą możemy przeklikać w bok. Nie można jednak dodać linku URL do konkretnego kafelka, tak jak to ma miejsce w reklamach karuzelowych. Sekcja produktów ma za zadanie wyłącznie w ciekawy sposób przedstawić ofertę, nie kieruje do zewnętrznych linków. Tak samo jak w przypadku poprzedniej sekcji, możemy wybrać tym razem spośród 6 nagłówków sekcji:
Produkty
Usługi
Bestsellery
Plany
Kursy
Programy
Blok 3 – Dowody społecznościowe
To miejsce, w którym do woli możemy pochwalić się recenzjami i opiniami naszych klientów. Element ten będzie wyglądał równie atrakcyjnie co karuzela produktowa, ponieważ mamy tutaj dokładnie taką samą opcję dodania obrazu o rozdzielczości 1200×803 piksele. A jak wszyscy wiemy – wszelkie dodatki graficzne cieszą oko. Pozostaje pytanie, czy tak wiele elementów graficznych nie rozproszy ostatecznie użytkownika w procesie, na którym zależy nam najbardziej – pozostawieniu danych kontaktowych.
Nagłówek tej sekcji możemy wybrać spośród 4 opcji:
Opinie
Akredytacje
Certyfikaty
Wiadomości
Blok 4 – Korzyści
Powiedzmy sobie szczerze… kto z nas nie lubi dodatkowych giftów? Każdy lubi!
W tej sekcji możemy zaproponować użytkownikowi małą nagrodę za wypełnienie formularza. Może to być np. darmowy audyt, bezpłatna konsultacja, kod zniżkowy itd. Jak widać poniżej, mamy dosyć ograniczoną liczbę znaków, więc korzyści najlepiej zawrzeć w jak najkrótszej ale konkretnej formie.
Filtrowanie kontaktów – wyklucz leady słabej jakości
To tyle jeśli chodzi o nowości na etapie wprowadzenia do formularza, jednak to jeszcze nie koniec niespodzianek. Do kolejnego etapu – pytania, została dodana wyczekiwana przez wszystkich funkcjonalność. Od teraz, już na etapie wypełniania formularza, możemy wykluczyć osoby, które nie spełniają kryteriów przez nas ustalonych. Poprzez włączenie funkcji “ filtrowania kontaktów” jesteśmy w stanie filtrować osoby i tylko tym wartościowym pod względem potencjału sprzedaży dla naszej firmy pozwolić na dokończenie formularza. Do dyspozycji mamy dwie karty z podziękowaniem – jedną dla użytkowników, które wypełnią formularz i jedną dla osób, które nie zakwalifikowały się do jego wypełnienia.
Dlaczego to tak ważna funkcja? Od wielu lat kampanie leadowe Facebook Ads zapamiętywane są w świadomości marketerów jako narzędzie do generowania dużej ilości tanich leadów. Jednak pozyskane formularze zwykle łączyły się z koniecznością bardzo dużej selekcji przez dział sprzedaży. Dlaczego? Z uwagi na przypadkowo wypełnione formularze lub bardzo słabą jakość takiego leada. Przykładem sytuacji, w której warto wykorzystać tę funkcję jest np. kampania którą prowadzimy dla CGA Invest Spain. Jest to firma oferująca Polakom luksusowe nieruchomości od najlepszych deweloperów, w regionie Costa Blanca w Hiszpanii. Kampania ta generuje bardzo dużą ilość leadów, jednak ich spory odsetek to użytkownicy niespełniający minimalnych wymogów finansowych do zakupu inwestycji, które znajdują się w ofercie firmy. Pomimo informacji na grafice i w copy o inwestycjach już od 250 tysięcy euro oraz pytań weryfikujących, jaką kwotą potencjalnej inwestycji dysponuje użytkownik, zapytania z budżetem poniżej 250 tysięcy euro (które nie interesują naszego klienta) nadal wpadają. Oczywiście, mamy już informację zwrotną, że osoba ta nie jest ostatecznie klientem firmy, ponieważ widzimy, że zaznaczyła ona opcję potencjalnej inwestycji poniżej danej skali, jednak nadal wypada się z nią skontaktować. Nowa funkcjonalność pozwoli na wytłumaczenie użytkownikom, dlaczego ostatecznie oferta firmy nie jest dopasowana do ich potrzeb i możliwości.
Jak oceniacie te nowości i potencjał ich wykorzystania?
Każda funkcjonalność, która w pozytywny sposób pozwoli wpłynąć na odbiór reklam kontaktowych i co za tym idzie, na jeszcze większą liczbę pozyskanych leadów jest mile widziana. Pozostaje więc pytanie, czy rzeczywiście wykorzystanie tych funkcji wpłynie ostatecznie pozytywnie na ilość i jakość leadów? Czy może wykorzystanie tak wielu nowych funkcji będzie miało negatywny efekt i użytkownik ze względu na zbyt dużą ilość informacji nie zdecyduje się zostawić danych kontaktowych.
Czas na testy, aby nie gdybać! 🙂
Jesteś zainteresowany prowadzeniem kampanii leadowych dla Twojego biznesu?
Senior Social Media Specialist. Do świata marketingu dołączyła w 2016 roku. Od tamtej pory przebyła podróż, podczas której m.in prowadziła kampanie Google Ads, tworzyła strony internetowe na Wordpressie, projektowała graficznie pod druk i outdoor, tworzyła treści pod Social Media i prowadziła kampanie Facebook Ads i TikTok Ads. Pasjonatka górskich wędrówek i jazdy na rowerze. Uwielbia włoską kuchnię i skandynawskie książki kryminalne.