Bezpłatna konsultacja

362 prace konkursowe w konkursie social media Ogrodów Świateł „Narysuj coś, o czym marzysz, a my zamienimy to w figurę świetlną”

Karolina Kopera

Karolina Kopera

O kliencie

Ogrody Świateł to nasz najbardziej zaczarowany projekt… a wszystko za sprawą magicznych, corocznych wystaw świetlnych, które każdego roku porywają na jesienno-zimowe spacery setki tysięcy zwiedzających. Na dzień pisania tego case study, Ogrody Świateł otwierane są w trzech miastach Polski: w Krakowie, Warszawie oraz w Chorzowie. Od samego początku, czyli od przygotowań do otwarcia pierwszego Ogrodu Świateł w 2019 roku w Krakowie, mamy niezwykłą przyjemność towarzyszyć naszemu klientowi – organizatorowi wystawy, CD Lighting, w tej pełnej sukcesów drodze do opowiadania najpiękniejszych bajek naszego dzieciństwa zarówno tym najmniejszym, jak i starszym zwiedzającym.

 

 

Jako Grupa ADream świadczymy na rzecz tego projektu pełen wachlarz naszych usług marketingowych. Wśród naszych realizacji znajdziecie logo każdej z wystaw, key visuale z ich motywami przewodnimi, strony internetowe dla każdej wystawy z trzech miast, kreacje graficzne do materiałów promocyjnych, jak i prowadzenie profili społecznościowych na portalach Facebook i Instagram, moderację wiadomości i komentarzy użytkowników, współpracę z mikroinfluencerami, jak i prowadzenie różnorodnych kampanii wizerunkowo-sprzedażowych w kanałach Google Ads i Facebook Ads oraz YouTube. Większość tych działań realizowana jest bezpośrednio przed, a następnie w trakcie otwarcia wystawy, czyli w okresie od października do lutego. Z jednym wyjątkiem! Rozzzzzzgrzewaniem ciekawymi konkursami naszej wspaniałej, zbudowanej wokół Ogrodu w każdym mieście społeczności social media. W tym wpisie chcemy przybliżyć Wam trzeci, zrealizowany przez nas dla każdego z miast, konkurs dla dzieci o tematyce „Narysuj coś, o czym marzysz, a my zamienimy to w figurę świetlną”.

 

Czas trwania konkursu: 14.04-15.05 (32 dni)

 

Nagrody:

  • nielimitowany bilet wstępu do Ogrodu Świateł w danym mieście dla dwóch zwycięzców i ich opiekunów, w sezonie jesienno-zimowym 22/23
  • zaprojektowanie, a następnie wykonanie przez organizatora wystawy lampionów na podstawie każdej zwycięskiej pracy konkursowej, które będą dostępne dla zwiedzających

 

Liczba zwycięzców: dwóch zwycięzców w każdym z trzech miast (łącznie 6 zwycięskich prac konkursowych)

 

Zadanie konkursowe na przykładzie Ogrodu Świateł w Krakowie:

Narysuj, namaluj lub zaprojektuj coś, o czym marzysz, a my wybierzemy aż 2 zwycięskie prace i wykonamy je w formie figur świetlnych, które będą dostępne w Ogrodzie Świateł w Krakowie w sezonie jesienno-zimowym 22/23

 

 

Do zorganizowania konkursu wykorzystaliśmy grafikę, która prezentowała przykładowy szkic lampionu i jego odwzorowanie w postaci rzeczywiście wykonanego lampionu. Miało to pomóc użytkownikom w zrozumieniu zadania konkursowego przez odbiorców, ponieważ samo pojęcie lampionu mogło nie być dla wszystkich potencjalnych użytkowników zrozumiałe. Na grafice znalazł się również czas trwania konkursu oraz informacja o tym, dla jakiej grupy wiekowej przeznaczony jest konkurs.

 

 

Screen posta konkursowego opublikowanego na stronie na Facebooku Ogrodu Świateł w Krakowie

 

 

Bez regulaminu ani rusz!

 

Każdy z postów konkursowych zawierał link do przygotowanych przez nas (we współpracy z kancelarią prawną) regulaminów konkursu. Wzięcie udziału w konkursie wiązało się z akceptacją regulaminu. Zwróćcie uwagę jak istotny jest dopracowany regulamin w przypadku, w którym mamy świadomość jak wykorzystywane będą prawa autorskie do zwycięskich prac konkursowych. To właśnie na podstawie przepięknych rysunków uczestników konkursu powstaną rzeczywiste, świecące lampiony dostępne dla zwiedzających w kolejnej edycji Ogrodów Świateł w sezonie 22/23.

Regulaminy dla każdego z miast zostały opublikowane na stronie głównej marki Ogród Świateł.

 

 

 

Budżet mediowy i walka o zasięgi

 

W idealnym świecie tak duża społeczność, jaką zbudowaliśmy do tej pory na stronach Ogrodów Świateł na Facebooku oraz ogólnopolskim Instagramie marki, powinna wystarczyć do zdobycia wystarczających zasięgów dla naszych postów konkursowych. Pamiętajmy jednak, że działamy w ekosystemie Facebooka, który bardzo ogranicza zasięgi organiczne publikowanych postów, aby zmusić potencjalne firmy do promowania swoich wpisów. Obecnie posty organiczne, bez dodatkowej, wspierającej reklamy do fanów strony, mogą trafiać tylko do 5-10 % zbudowanej społeczności. Musimy wziąć również pod uwagę fakt, że przez ostatnie miesiące wszelkie działania markeitngowe na social mediach Ogrodów były mocno wygaszane z uwagi na okres zamknięcia wystawy w sezonie wiosenno-letnim. Ze względu na te dwa aspekty, każdy post konkursowy był przez nas promowany do fanów strony Ogrodów Świateł, tak aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników, którzy mieli do tej pory już styczność z naszą marką.

Drugą grupą docelową reklamy Facebook Ads byli nowi odbiorcy, których zainteresowania były spójne z naszymi potencjalnymi zwiedzającymi: docieraliśmy do rodzin z dziećmi, a dokładniej mam, które posiadają dzieci w wyznaczonym wieku.

Na promocję każdego z postów konkursowych przeznaczyliśmy po 500 zł budżetu mediowego Facebook Ads.

 

 

 

Aby organicznie zwiększyć zasięg wśród naszej społeczności, dla każdego z miast utworzyliśmy wydarzenia na Facebooku z informacją o trwającym konkursie. Z uwagi na ograniczenia czasowe dla tego typu opcji na Facebooku, wydarzenia te zostały utworzone dla dwóch ostatnich tygodni trwania konkursu. Takim sposobem informacja o trwającym konkursie dotarła dodatkowo i bezpłatnie do kilku tysięcy użytkowników.

Informacja ta została również opublikowana w postaci relacji na ogólnopolskim Instagramie marki, z osobnymi planszami i linkami bezpośrednio do postów konkursowych na Facebooku.

Aby konkursu nie przegapił nikt, kto był zainteresowany wzięciem w nim udziału, przypominajka w postaci posta graficznego została przez nas opublikowana na kanałach Facebook oraz Instagram 3 dni przed planowanym zakończeniem konkursu.

 

 

Screen informacji o opublikowanym na stronie na Facebooku wydarzeniu dotyczącym trwającego konkursu na stronie Ogrodu Świateł w Krakowie

 

 

 

 

Screen posta przypominającego o zbliżającej się dacie zakończenia konkursu opublikowanego na stronie na Facebooku Ogrodu Świateł w Krakowie

 

 

Efekty konkursu

 

W ciągu 32 dni trwania konkursu swoje prace nadesłało 346 uczestników!

Największą frekwencją cieszył się konkurs zorganizowany wśród społeczności Ogrodu Świateł w Chorzowie (146 rysunków konkursowych).

 

Wyniki dla poszczególnych miast:

 

Kraków

  • 125 komentarzy
  • 66 udostępnień
  • 233 reakcje na post
  • Łączna liczba odbiorców: 34 tysiące
  • Wykorzystany budżet mediowy: 500 zł
  • Koszt za wynik: 0,81 zł
  • Zasięg reklamy: 20 416

 

Chorzów

  • 146 komentarzy
  • 67 udostępnień
  • 269 reakcji na post
  • Łączna liczba odbiorców: 29,6 tysięcy
  • Wykorzystany budżet mediowy Facebook Ads: 500 zł
  • Kosz za wynik: 0,79 zł
  • Zasięg reklamy: 19 448

 

Warszawa

  • 91 komentarzy
  • 56 udostępnień
  • 250 reakcji na post
  • Łączna liczba odbiorców: 30,2 tysięcy
  • Wykorzystany budżet mediowy Facebook Ads: 500 zł
  • Koszt za wynik: 1 zł
  • Zasięg reklamy: 17 708

To już kolejny konkurs, po którego organizacji możemy potwierdzić tezę, że Warszawa najmniej lubi konkursy 🙂

 

Użytkownicy chętnie angażowali się w konkurs i przesyłali prace swoich dzieci, które wykazały się ooooogromną kreatywnością! To zdecydowane wspaniałe marzenia 🙂

Zobaczcie kilka przykładowych komentarzy, zamieszczonych pod postami konkursowymi.

 

Przykładowe komentarze pod postem konkursowym na stronie na Facebooku Ogrodu Świateł w Krakowie

 

 

Przykładowe komentarz pod postem konkursowym na stronie na Facebooku Ogrodu Świateł w Chorzowie

 

 

Ogłoszenie wyników

 

Spośród tak kreatywnych propozycji nie da się wyłonić “najlepszych” prac – większość z nich naprawdę zachwycała kreatywnością, wykonaniem i kolorami.

Jury, na które składała się reprezentacja naszej agencji oraz CD Lighting, wyłoniło ostatecznie sześć zwycięskich prac – po dwie dla każdego z miast. Będą one z pewnością wyglądać przepięknie w postaci świecących lampionów na tegorocznych wystawach. Nie możemy się już doczekać, aż uchwycimy ten moment, w którym ich twórcy zobaczą je po raz pierwszy. A to już w październiku 2022, za 3 miesiące!

 

 

 

Post na Facebooku z ogłoszeniem wyników konkursu na stronie na Facebooku „Ogród Świateł — Chorzów”

 

 

Post na Facebooku z ogłoszeniem wyników konkursu na stronie na Facebooku „Ogród Świateł — Kraków”

 

 

Post na Facebooku z ogłoszeniem wyników konkursu na stronie na Facebooku „Ogród Świateł — Warszawa”

 

 

 

Uwaga, uwaga…

to jeszcze nie koniec 🙂

 

Aby przybliżyć społeczności twórczynie tych przepięknych postaci, poprosiliśmy ich mamy, aby nagrały krótki filmik, na którym dziewczynki wypowiedzą się o swoich marzeniach, rysunku oraz wygranej w naszym konkursie. To, co mówi Helenka o swoim tęczowym wielorybie lub Hania o swoim magicznym kocurku możecie zobaczyć na prowadzonych przez nas social mediach:

 

 

 

Screen posta opublikowanego na stronie na Facebooku “Ogród Świateł – Chorzów”, przedstawiający Hanię – twórczynię jednej ze zwycięskich prac konkursowych, która opowiada o swoim rysunku

 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym zaczarowanym projekcie?

Wejdź na www.ogrodswiatel.pl