Ogród Świateł
Wraz z informacją o planowanym ponownym otwarciu Ogrodu Świateł w sezonie 21/22 w Krakowie oraz dwóch zupełnie nowych Ogrodach w Chorzowie oraz Warszawie (co zakomunikowaliśmy konkursem na odgadnięcie tematyki wszystkich trzech wystaw – case study z tego konkursu możesz zobaczyć tutaj), pojawił się jeszcze inny element w naszej komunikacji, który miał ją całkowicie opanować: lisek, nowy brandhero marki Ogrodów Świateł. Ciężko jednak wdrożyć do komunikacji bezimiennego liska, a większość dotychczasowych propozycji miało tyle głosów za, co i przeciw. Organizator Ogrodów Świateł, CD Lighting, postanowił oddać (przy naszej pomocy) jego imię w ręce społeczności, chociaż nie tyle co pod głosowanie, a pod propozycje.
Czas naglił, nowa komunikacja dotycząca otwarcia sezonu musiała zostać wdrożona szybko, ponieważ już na dniach startowała sprzedaż biletów online oraz tworzone przez nas nowe, funkcjonalne chatboty na messengerze, których to właśnie bezimienny lisek miał zostać głównym narratorem. Postanowiliśmy przeprowadzić ekspresowy konkurs, który trwał 6 dni – 4 dni robocze oraz weekend.
Czas trwania konkursu: 26 – 31 października 2021 (6 dni)
Portal na którym został zorganizowany konkurs: Instagram
Nagroda: 4 bilety do wybranego Ogrodu Świateł (w Krakowie, Warszawie lub w Chorzowie) dla uczestnika konkursu, którego imię zostanie wybrane dla brandhero marki
Ale nigdzie się nie ruszamy bez regulaminu!
Podejmując się wszelkich działań reklamowych, w tym również organizacji konkursów, nawet tych najmniejszych, zobowiązujemy się do realizowania Kampanii wyłącznie metodami zgodnymi z dobrymi praktykami, zwyczajami branżowymi, zasadami uczciwej konkurencji oraz wytycznymi portali społecznościowych. W tym przypadku: bez regulaminu ani rusz 🙂 Regulamin konkursu został stworzony przy naszej współpracy z kancelarią prawną, a zapisy się w nim znajdujące zabezpieczają nie tylko nas, ale przede wszystkim prawa autorskie fundatora nagrody – w tym wypadku właściciela marki Ogrodów Świateł, CD Lighting.
Reklama Facebook Ads
Czas trwania konkursu został ograniczony do minimum z uwagi na zbliżające się wielkimi krokami otwarcie sezonu jesienno-zimowego w Ogrodach Świateł.
Efekt konkursu zależał głównie od samej statystyki: post z informacją o konkursie musiał dotrzeć szybko do naprawdę sporej grupy użytkowników, aby liczyć na kilka dobrych propozycji. Niezależnie od tego, jak duża była zbudowana w poprzednim roku przez nas społeczność social media, posty organiczne są odgórnie bardzo mocno ograniczane zasięgowo, dlatego postanowiliśmy podpromować posty na niewielkim budżecie mediowym płatną reklamą Facebook Ads.
W budżecie mediowym 500 zł dotarliśmy do 48 984 użytkowników! Zakładając przemyślaną grupę odbiorców, która została wykorzystana do targetowania reklamy, to naprawdę spore zasięgi zdobyte niewielkim kosztem.
Oprócz zasięgowej reklamy Facebook Ads postanowiliśmy udostępnić informację o organizowanym konkursie również na stronach na Facebooku Ogrodów Świateł w trzech miastach.
Efekt? Wow!
Przeprowadzanie tego typu konkursów jest trochę ryzykowne.
Co jeżeli zaproponowane przez użytkowników propozycje nie będą nam się podobać?
Co jeżeli będzie ich na tyle mało, że nie będzie w czym wybierać?
Co jeżeli żadne nie będą pasować do tematyki, jaką jest Ogród Świateł?
A zwycięzcę wybrać trzeba… A przynajmniej wypadałoby, aby nie wyszło nieprofesjonalnie 🙂
Jak wyszło? Niesamowicie!
W ciągu 6 dni konkursu otrzymaliśmy aż 804 propozycje, z czego większość z nich naprawdę doskonale nawiązywała do światła.
Świetlisek, ledek, neonek, lumi, edisonek, lumen, lajtek, płomyk, ledolisek… Czy to naprawdę nie świetne, przemyślane propozycje? Nam naprawdę ciężko było wybrać.
Ostatecznie, po długich naradach, nasz lisek zyskał imię, a konkurs swojego zwycięzcę.
Poznajcie Lumo, co w języku esperanto oznacza „światło”:
Lumo został nowym narratorem wielu tworzonych przez nas postów na Facebooku i Instagramie, tabliczek informacyjnych na terenie wystawy czy chatbota na messengerze, udzielając użytkownikom jak i rzeczywistym zwiedzającym informacje na temat wystawy. Jego wdrożenie w nową komunikację niosło za sobą jednak nowe wyzwanie: należało pogodzić narrację prowadzoną przez Lumo wraz z narracją postaci z bajki, której dotyczyła wystawa w danym mieście. Lisek lumo i 7 krasnoludków, czy lisek lumo i piotruś Pan nie brzmią może na pierwszy rzut oka jak połączenie idealne, ale dla nas nie ma rzeczy niemożliwych! Ale to już temat na osobne case study…