Bezpłatna konsultacja

Jak zwiększyliśmy przychody e-commerce z branży fashion z 3 do 7 milionów zł miesięcznie? Optymalizacja kampanii Google Ads i Meta na budżecie ponad 590 000 zł

Patrycja Idzińska

 

O firmie

Nasz klient to polski e-commerce specjalizujący się w sprzedaży wysokiej jakości produktów z segmentu fashion. W pierwszej połowie 2023 roku klient podjął decyzję o oddelegowaniu obowiązków związanych z marketingiem internetowym i zdecydował się na współpracę z naszą agencją.

Obecnie jest przekonany, że była to najlepsza decyzja, a efekty mówią same za siebie.

Czytaj dalej i dowiedz się, jak pomogliśmy w zwiększeniu przychodów sklepu z 3 016 850 zł do 7 002 190 zł rok do roku!

 

 

Cele

Najważniejszym celem naszych działań, głównie wysokobudżetowych kampanii Google Ads i Facebook Ads, było zwiększenie sprzedaży przy zachowaniu jak najlepszych kosztów pozyskania zakupu.

Dodatkowo nasza współpraca wykracza poza samo prowadzenie kampanii PPC – pełnimy dla klienta rolę zewnętrznego działu marketingu. Doradzamy w zakresie zachowań konsumenckich, optymalizacji UX, e-commerce, rekomendujemy narzędzia i platformy, które mogą zwiększyć efektywność oraz tworzymy kreacje graficzne do kampanii. Wspieramy w usprawnianiu ścieżki zakupowej, aby maksymalnie wykorzystać potencjał sprzedażowy.

 

Wyzwania

Pomimo wielu wyróżników, nasz klient musi mierzyć się z ogromną konkurencją. Branża fashion jest wyjątkowo wymagająca, a konkurencję stanowią nie tylko sprzedawcy o podobnym profilu, ale przede wszystkim globalne brandy o zdecydowanie większych nakładach reklamowych i znacznie większej rozpoznawalności.

Dlatego konieczne jest dbanie o każdy detal, aby wyróżnić się na tle tej konkurencji, dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców i skutecznie przekonać ich do zakupu właśnie w sklepie klienta.

 

Miniony rok w branży marketingu internetowego przyniósł wiele zawirowań dotyczących analizy danych i skuteczności kampanii. Oprócz nowego systemu analitycznego Google Analytics 4, którego wdrożenie spowodowało zmiany w sposobie zliczania konwersji, doszło również wdrożenie Consent Mode 2.0, które znacząco wpłynęło na widoczny w Google Analytics 4 ruch oraz API konwersji Meta Ads.

Abstrahując od danych widocznych w narzędziach analitycznych, które oczywiście są ważne dla poprawnej analizy skuteczności określonych kanałów marketingowych, najważniejszy dla nas był wzrost rzeczywistej sprzedaży w sklepie internetowym klienta.

 

Start współpracy

 

Audyt dotychczasowej kampanii klienta

Nasz dział PPC przeprowadził szczegółowy audyt istniejących kampanii Google Ads oraz Meta Ads, analizując poprawność zliczania konwersji, segmentację kampanii, jakość reklam, sposób ich targetowania oraz wszystkie wskaźniki dotyczące sprzedaży.

 

Analiza strony docelowej

Kluczem do rozpoczęcia udanych działań była weryfikacja landing page’y, analiza ścieżki zakupowej klienta oraz jego doświadczeń z marką już po zakupie. Wskazaliśmy kwestie techniczne oraz elementy wpływające na pozytywny odbiór marki przez klienta, takie jak treści na stronie, czy  komunikacja mailowa.

 

Segmentacja odbiorców

Ważnym punktem w naszej współpracy z klientem było określenie właściwej grupy docelowej, która zmieniła się na przestrzeni lat. Zrozumienie czego odbiorcy tego segmentu oczekują od sklepu naszego klienta pozwoliło na dostosowanie komunikacji oraz kreacji właśnie dla tej grupy docelowej.

 

Wdrożenia

Działania rozpoczęliśmy od restrukturyzacji istniejących kampanii, z uwzględnieniem nowych grup reklam oraz segmentacji odbiorców. Skupiliśmy się na kampaniach sprzedażowych, wdrożyliśmy remarketing dynamiczny. W trakcie całego roku działań miało miejsce wiele optymalizacji i zmian w kampaniach – regularnie analizowaliśmy dane z kampanii, przeprowadzaliśmy testy A/B i dostosowywaliśmy strategię w oparciu o wyniki.

 

Kampanie na dużych budżetach

Obsługa wysokobudżetowych kampanii Google Ads i Meta Ads, poza możliwościami jakie otwiera przed specjalistą, charakteryzuje się również dużą odpowiedzialnością za budżet klienta oraz większym stopniem złożoności i wymaga przemyślanego podejścia, aby efektywnie wykorzystać dostępne środki i nie przepalić budżetu mediowego.

 

O co dbamy:

 

  • analiza danych – wysokie budżety = wysoki ruch. A duży ruch na stronie to dużo danych. Analizujemy ścieżki klienta, wskaźniki efektywności, które produkty są bestsellerami w danych grupach wiekowych i wykorzystujemy to do optymalizacji kampanii
  • optymalizacja i skalowanie – za sprawą dużych budżetów systemy uczące się mają większą ilość danych do analizy, co poprawia ich efektywność. Jednak to specjalista musi zadbać o właściwą segmentację odbiorców, która w takim przypadku może być zdecydowanie bardziej szczegółowa, co pozwala na precyzyjne targetowanie i dostosowywanie przekazu reklamowego do różnych grup odbiorców. Oprócz tego mamy większe możliwości testowania różnych kreacji reklamowych, copy, formatów czy też strategii ustalania stawek.
  • sen klienta – naszym celem jest to, aby klient mógł spać spokojnie, nie martwiąc się o to, że jego pieniądze są niewłaściwie spożytkowane. Wręcz przeciwnie – te środki stają się inwestycją, która (przy współpracy wszystkich stron) przynosi wymierne korzyści i długoterminowe zyski. Jako partner w biznesie dążymy do tego, aby każda zainwestowana złotówka zwracała się w postaci zwiększonej rozpoznawalności, wyższych wskaźników efektywności i lojalności klientów.

 

 

Wierzymy, że naszym najlepszym doradcą są klienci sklepu – to oni wskazują, jakie produkty im się najbardziej podobają i które z nich są zakupem na lata. To oni nadają kierunek zarówno klientowi, który dostosowuje produkcję względem ich upodobań, oraz wskazują nam, na promocji których produktów warto się skupić.

 

W ramach naszych kampanii prowadzone są również szerokie działania wizerunkowe, zarówno w ramach sieci reklamowej, jak i w YouTube oraz na Facebooku i Instagramie – z wykorzystaniem fantastycznych materiałów tworzonych samodzielnie przez klienta. Oba te kanały, dzięki budowaniu rozpoznawalności oraz poprawie wizerunku marki, dostarczają wartościowe sprzedaże.

 

Wyniki, które mówią wszystko

Dzięki naszym działaniom w ciągu 12 miesięcy osiągnięto następujące wyniki:

 

a w tym:

  • wzrost transakcji z kampanii Google Ads o ponad 195% z 1 442 do 4 264
  • wzrost przychodów z kampanii Google Ads o ponad 196% z 497 424 do 1 474 001 zł

 

  • wzrost transakcji z kampanii Meta Ads o ponad 269% z 820 do 3 032
  • wzrost przychodów z kampanii Meta Ads o ponad 320% z 84 128 zł do 232 581 zł

Porównanie wyników Google Ads Y2Y: liczba transakcji, przychody oraz budżet mediowy.Porównanie wyników Meta Ads Y2Y: liczba transakcji, przychody oraz budżet mediowy.

Chcesz osiągnąć podobne wyniki w swoim sklepie internetowym?

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak możemy pomóc Twojej firmie w zwiększeniu sprzedaży online i optymalizacji innych działań marketingowych.

 

Bezpłatna konsultacja

 

Skontaktuj się z nami!
Wypełnij formularz