Amazing Thailand Poland, czyli podróż w (nie)znane
W tym roku obchodzimy wyjątkową rocznicę naszej wspólnej podróży z Urzędem Turystyki Tajlandii (Biuro w Pradze) – właśnie mija 5 lat od powierzenia nam opieki nad social mediami Amazing Thailand Poland! Celem projektu jest przedstawienie kultury i dziedzictwa narodowego Tajlandii oraz promowanie tej magicznej krainy jako wymarzonej destynacji turystycznej.
W ciągu trwania naszej współpracy byliśmy świadkami dynamicznych zmian w środowisku mediów społecznościowych, szczególnie na platformie Facebook, oraz ewolucji w systemie Meta Ads. Nasza zdolność do szybkiej adaptacji do tych zmian była kluczowym czynnikiem naszego sukcesu.
Czas podsumować ostatni rok naszej współpracy nad budową zaangażowanej społeczności polskich miłośników Tajlandii. Okres współpracy przedstawiony w case study to październik 2022 – wrzesień 2023.
Optymalizacja kluczem do sukcesu, czyli przebieg naszej współpracy
Środowisko mediów społecznościowych podlega ciągłym zmianom. Aktualizacje algorytmów oraz zmiany w zasadach działania platform wymagają elastycznego podejścia i szybkiej adaptacji. W czasie naszej 5 letniej współpracy byliśmy świadkami znaczących zmian na platformie Facebook oraz w systemie Meta Ads.
Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu kampanii dla Amazing Thailand Poland udało nam się dostosować do tych zmian i wypracować najlepsze praktyki w kwestii docierania do odpowiedniej grupy docelowej, tworzenia atrakcyjnych treści oraz optymalizowania budżetu reklamowego, aby osiągać najlepsze wyniki.
W ciągu ostatniego roku, nasze działania opierały się na spójnej strategii komunikacji, mającej na celu zaangażowanie społeczności oraz osiągnięcie wyznaczonych KPI. Jednym z nich było zdobycie 10 000 nowych fanów i obserwujących profile Amazing Thailand Poland w ciągu 12 miesięcy oraz zwiększenie aktywności użytkowników pod postami na Facebooku i Instagramie, mając do dyspozycji określony budżet mediowy. W tym celu stworzyliśmy płatną kampanię wizerunkową w systemie reklamowym Meta Ads, ukierunkowaną na dotarcie do użytkowników potencjalnie zainteresowanych tematyką podróży.
Musieliśmy wziąć pod uwagę fakt, że obejmował on nie tylko kampanię ukierunkowaną na zdobycie nowych fanów, ale także promocję postów publikowanych na Facebooku i Instagramie, jak również wygenerowanie ruchu na profilu na Instagramie. Konieczny więc był właściwy podział budżetu oraz stworzenie przemyślanej kampanii reklamowej, aby wygenerować satysfakcjonujące zasięgi oraz interakcje użytkowników z publikowanymi treściami.
Celem naszych publikacji było inspirowanie użytkowników do odkrywania Tajlandii jako niezwykłej krainy.
Posty dotyczyły najważniejszych tematów związanych z Tajlandią, a forma ich publikacji była dywersyfikowana na 3 główne typy: galerie zdjęć, grafiki statyczne oraz filmy.
Wizualizacje prezentujące przykładowe posty opublikowane na profilu Amazing Thailand Poland na Facebooku w okresie od 1 października 2022 do 30 września 2023
Wyniki, które mówią same za siebie, czyli efekty współpracy w liczbach
W ciągu ostatnich 12 miesięcy opublikowaliśmy 124 posty na Facebooku oraz 99 postów na Instagramie, których celem był wzrost zaangażowania fanów oraz zwiększenie ich aktywności.
Prowadzona była także płatna kampania wizerunkowa na polubienia profilu na Facebooku, na zwiększenie aktywności pod publikowanymi treściami w obu kanałach, oraz na zwiększenie ruchu na profilu Amazing Thailand Poland na Instagramie.
Za sprawą płatnych działań, dotarliśmy do 1 442 451 kont, a nasze treści wyświetliły się łącznie 4 153 336 razy.
Screen z Menedżera reklam dla konta Amazing Thailand Poland, prezentujący zasięg oraz wyświetlenia na Facebooku oraz Instagramie w okresie od 1 października 2022 do 30 września 2023
W przypadku Facebooka, odnotowaliśmy łącznie 36 824 reakcji do postów, 1 198 komentarzy fanów oraz 1 595 udostępnień postów. Średni czas życia posta wyniósł ponad 14 dni i 20 godzin, a średnia liczba komentarzy, reakcji oraz udostępnień na post wyniosła:
- Średnia liczba komentarzy na post 12.8,
- Średnia liczba reakcji na post 280.4,
- Średnia liczba udostępnień na post 12.4.
Screen z raportu przedstawiającego liczbę interakcji dla konta Amazing Thailand Poland na Facebooku w okresie od 1 października 2022 do 30 września 2023
Dodatkowo, w ciągu 12 miesięcy zdobyliśmy 419 nowych obserwujących
na Instagramie oraz aż 10 398 nowych fanów na Facebooku – obecnie profil Amazing Thailand Poland na Facebooku posiada ich ponad 56 000! Napawa nas to ogromną dumą, bo doskonale pamiętamy moment, gdy w 2018 roku rozpoczynaliśmy naszą wspólną podróż, a strona Amazing Thailand Poland na Facebooku liczyła wówczas zaledwie kilkaset polskich fanów.
Screen z profilu Amazing Thailand Poland na Facebooku prezentujący liczbę obserwujących
Pozyskanie odpowiedniej liczby fanów było możliwe dzięki ciągłej optymalizacji kampanii na polubienia oraz utrzymaniu kosztu pozyskania jednego fana na Facebooku na średnim poziomie tylko 44 groszy!
Podsumowując, naszej KPI zostały zrealizowane, a najważniejszy cel – pozyskanie 10 000 nowych fanów i obserwujących – został osiągnięty. Zdobyliśmy ich łącznie 10 817, przekraczając założony cel o 8,17%.
Realizacja wyznaczonych celów nie byłaby możliwa bez bieżącej analizy osiąganych wyników i stałej optymalizacji kampani. Dzięki ciągłemu doskonaleniu naszych działań udało nam się osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, niż początkowo zakładaliśmy. Jest to dla nas nie tylko powód do dumy, ale także motywacja do dalszej współpracy i dążenia do jeszcze lepszych wyników!
Naprzód!
To jednak nie koniec wspólnej podróży – nasza współpraca z Urzędem Turystyki Tajlandii nadal trwa.
Ostatnie 5 lat było okresem pełnym wyzwań i sukcesów, a my jesteśmy dumni z wyników, jakie udało nam się razem osiągnąć. Dziękujemy za zaufanie oraz za możliwość rozwijania się razem z Wami. Nie możemy się doczekać kolejnych wyzwań, jakie przyniesie przyszłość.
Jesteś zainteresowana/y prowadzeniem social media dla Twojej marki?
Zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić.