Bezpłatna konsultacja

Marketing

Jak założyć wizytówkę w Google My Business?

Karolina Kopera

Nie wiesz jak założyć wizytówkę w Google My Business? Po lekturze niniejszego poradnika dowiesz się, w jaki sposób założyć oraz zoptymalizować swoją wizytówkę w Google My Business.

 

Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, jest zalogowanie się pod adresem https://www.google.com/business/. W panelu logowania wpisz swój adres e-mail, który połączony jest z kontem Gmail.

 

W kolejnym kroku kliknij w opcję „Dodaj jedną lokalizację” w celu utworzenia wizytówki dla jednej firmy. Na nowej karcie pojawi się formularz, który należy poprawnie uzupełnić:

 

  • Nazwa firmy – oficjalna nazwa firmy
  • Kraj/region – wybór kraju, w którym urzęduje firma
  • Ulica i numer lokalu
  • Kod pocztowy
  • Miasto
  • Główny telefon firmy (rekomendujemy podanie telefonu stacjonarnego)
  • Kategoria (wybór z listy najbardziej odpowiedniej kategorii, w której funkcjonuje firma)

 

W przypadku, kiedy nasza firma świadczy usługi również u Klientów (np. w branży hydraulicznej) zaznaczamy pole „tak” i wybieramy obszar, w którym świadczone są usługi, w innym przypadku należy zaznaczyć pole „nie”.

 

Po prawidłowym uzupełnieniu danych w nowo wyświetlonym okienku należy zaznaczyć opcję „Jestem osobą uprawnioną do zarządzania tą firmą i akceptuję Warunki usługi.” a następnie kliknąć „Dalej”.

 

W kolejnym kroku pojawi się okienko z informacją o sposobie weryfikacji firmy. W znacznej większości przypadków jedyną możliwością zweryfikowania wizytówki w Google My Business to otrzymanie kartki z kodem PIN na adres firmy, dla której została założona wizytówka. W tym celu należy kliknąć przycisk „Wyślij pocztą”. Kod PIN powinien dotrzeć w ciągu 14 dni i jest ważny przez kolejne 30 dni.

 

Wizytówka firmy została utworzona oraz uzupełniona w 45%.

 

Wizytówka firmy w Google My Business

 

Przed weryfikacją nowo utworzonej wizytówki zablokowane będą dostępy do statystyk oraz opinii wizytówki.

 

Kolejnym krokiem jest kliknięcie w czerwony przycisk „Edytuj” oraz uzupełnienie poniższych informacji:

 

  • wybór dodatkowych kategorii, w których funkcjonuje firma
  • dodanie godzin pracy
  • podanie dodatkowych telefonów kontaktowych
  • podanie adresu www firmy
  • dodanie zdjęć (profilowe, logo, zdjęcie w tle, zdjęcia wnętrz, zdjęcia z zewnątrz, zdjęcia w trakcie pracy, zdjęcia pracowników oraz dodatkowe zdjęcia).

 

Zdjęcie profilowe powinno mieć rozmiar nie mniejszy niż 250px x 250px. Podczas dodawania zdjęcia należy pamiętać o podstawowych zasadach SEO:

 

  • nazwa pliku graficznego powinna zawierać słowa kluczowe oddzielone za pomocą myślnika (rekomendujemy dodanie nazwy miasta, w której funkcjonuje dana firma, np. biuro-ksiegowe-krakow.jpg)– należy dodać podpis pod obrazkiem profilowym, które powinno zawierać słowo kluczowe oraz nazwę miasta (np. Księgowość Kraków).Jeśli uzupełnimy wizytówkę w 100%
  • należy oczekiwać na kod PIN. Gdy go otrzymamy w panelu głównym Google My Business należy kliknąć „zweryfikuj” oraz wpisać kod PIN.

 

Karolina Kopera

Sales&Growth Manager

+48 790 770 786k.kopera@when.plskontaktuj się
Karolina Kopera

Skontaktuj się z nami!
Wypełnij formularz