Bezpłatna konsultacja

YouTube

Youtube Rewind 2019 – czy Google uczy się na błędach?

Patrycja Idzińska

Świat influencerów z roku na rok coraz bardziej się rozwija, szczególnie wśród twórców na YouTube. Dlatego od kilku lat możemy cieszyć się podsumowaniem mijającego roku w serwisie. Tak stało się i tym razem. Kilka dni temu na światło dzienne wyszło zestawienie ‘YouTube REWIND 2019’.

 

 

Najgorzej oceniony Rewind w historii

Ubiegłoroczna edycja spotkała się ogromną falą niechęci. Film został wyświetlony 185 mln razy i zebrał aż 17 mln ‘łapek w dół’, co uczyniło go najgorzej ocenianym materiałem wideo przez społeczność serwisu w historii.

 

Dlaczego tak się stało? Zacznijmy od początku. Filmy z serii ‘Rewind’ były dotychczas tworzone w bardzo atrakcyjny sposób, jako oddzielna produkcja, z nietypową koncepcją i unikalnym scenariuszem. Zapraszani do niej byli twórcy – youtuberzy, którzy w danym roku byli na topie, stawali się inspiracją dla społeczności i angażowali najwięcej odbiorców.

 

YouTube Rewind 2018 stał się w pewnym sensie zaprzeczeniem tych wartości według miłośników podsumowania. Angażowanie gwiazd, którzy swoją sławę zdobyli poza światem YouTuba, zauważalny ukłon w stronę reklamodawców, czy brak zaangażowania najbardziej wpływowych twórców Youtube – to tylko niektóre z zarzutów, które formułowała społeczność w kierunku producentów ubiegłorocznego podsumowania. Oliwy do ognia dodał fakt, że córka dyrektor YouTube – Susan Wojcicki, powiedziała mamie, że wideo było… niezręczne.

 

Zobaczcie sami:

 

Youtube uczy się na błędach?

Rewind 2019 to krótki i dynamiczny film, inny niż dotychczasowe. Serwis tym razem postawił na prezentację najbardziej lubianych i najczęściej oglądanych filmów w 7 kategoriach. I choć może się wydawać, że jest to pójście po linii najmniejszego oporu, to społeczność YouTube otrzymała to, co najważniejsze – podsumowanie roku na platformie. Czy to początek nowego trendu, który stanie się pewnym kompromisem pomiędzy tym, czego oczekuje społeczność a koncepcją samego Youtuba? Przekonamy się za rok!

Najpopularniejsi twórcy w Polsce

Warto na chwilę skupić się na naszym własnym podwórku. Nie jest żadną tajemnicą, że polska scena youtubowa pełna jest interesujących twórców. Rodzimi autorzy mogą pochwalić się milionowymi subskrypcjami i jeszcze większą liczbą wyświetleń. Co prawda polski Youtube nie tworzy filmowego podsumowania, ale udostępnia ranking najpopularniejszych filmów wśród twórców z Polski. Należy wspomnieć, że pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych filmów zajął Tomasz Sekielski z produkcją “Tylko nie mów nikomu”.

 

Kolejne miejsca zajęły kanały: BAKU FAMILY, yellowbox, TVN Talent Show czy Reżyser życia.

 

Polski Youtube to nie tylko Ronnie Ferrari z hitem, który słychać wszędzie, ale również ważne społecznie produkcje – to cieszy. Przeplatanie się treści rozrywkowych z tymi bardziej poważnymi, tworzy zdrowe zróżnicowanie, co miejmy nadzieję, przez najbliższy rok się nie zmieni. Czy tak będzie? Czas pokaże.

 

 

Zobaczcie podsumowanie roku 2019:

 

Zestawienie najlepszych w poszczególnych kategoriach:

 

Najbardziej lubiane filmy:

 

  1. MrBeast „Make This Video the Most Liked Video on YouTube”
  2. PewDiePie „Marzia & Felix – Wedding”
  3. Whindersonnunes „O Dia Em Que Assisti Bird Box”
  4. Black Gryph0n „One Guy, 54 Voices”
  5. Nilson Izaias Papinho Oficial „Minha slime deu certo”
  6. SethEverman „How to create billie eilish’s bad guy”
  7. James Charles „No More Lies”
  8. Andymation „My Biggest Flipbook Ever”
  9. A4 „ПОКУПАЮ ВСЁ ЧТО ТЫ МОЖЕШЬ УНЕСТИ ИЗ МАГАЗИНА!”
  10. Shane Dawson „Conspiracy Theories with Shane Dawson”

 

Najbardziej lubiane wideo muzyczne:

 

  1. Shawn Mendes, Camilla Cabello „Señorita”
  2. BTS „Boy With Luv feat. Halsey”
  3. Blackpink „’Kill This Love”
  4. Billie Eilish „Bad Guy”
  5. Lil Nas X „Old Town Road” ft. Billy Ray Cyrus
  6. Ariana Grande „7 rings”
  7. Lil Dicky „Earth”
  8. Daddy Yankee & Snow „Con Calma”
  9. J-Hope „Chicken Noodle Soup (feat. Becky G)”
  10.  T-Series „Vaaste”

 

 

Najbardziej lubiane wideo taneczne:

 

  1. ChapkisDanceUSA „Con Calma Choreography”
  2. Awez Darbar „O Saki Saki Awez Darbar Choreography”
  3. 1Million Dance Studio „Gogobebe(고고베베) – Mamamoo(마마무)”
  4. Team Naach „O Saki Saki Choreography”
  5. Galen Hooks „Bury a Friend Choreography ft. Maddie Ziegler, Charlize Glass”

 

 

Najczęściej oglądane gry:

 

  1. „Minecraft”
  2. „Fortnite”
  3. „Grand Theft Auto”
  4. „Garena Free Fire”
  5. „Roblox”

 

Najbardziej lubiane oglądane wideo z obszaru urody:

 

  1. James Charles „Makeup Tutorial en Español”
  2. Shane Dawson „The Beautiful World of Jeffree Star”
  3. Kylie Jenner „Kylie Jenner: A Day in the Life”
  4. Jeffreestar „Kylie Skin Review with Shane Dawson”
  5. Anaysa „7 Life Saving Hacks for Perfect Skin & Hair”

 

Przełomowi twórcy:

 

  1. Loud
  2. 워크맨-Workman
  3. Paik’s Cuisine
  4. Magnet World
  5. Noah Schnapp
  6. Jennelle Eliana
  7. 하루한끼 one meal a day
  8. Loud Coringa
  9. Loud Babi
  10.  Shoaib Akhtar

 

Najchętniej oglądani twórcy:

 

  1. PewDiePie
  2. Felipe Neto
  3. Pencilmation
  4. Jelly
  5. David Dobrik
  6. Dude Perfect
  7. MrBeast
  8. LazarBeam
  9. Fischer’s-フィッシャーズ-
  10. Azzyland

Ewa Grzejszczyk

Sales & Customer Success Manager

+48 790 770 786e.grzejszczyk@when.plskontaktuj się
Ewa Grzejszczyk

Skontaktuj się z nami!
Wypełnij formularz