Ciastko

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony. Więcej na temat cookies kliknij tutaj

ADream

Rozmiary grafik na Facebooka i do kampanii Fb Ads

Rozmiary grafik na Facebooka i do kampanii Fb Ads

Prowadząc konto firmowe na portalu Facebook, a także kampanie Facebook Ads musimy dysponować odpowiednimi grafikami – dostosowanymi do przekazywanego komunikatu, ale także do wytycznych formatowych. Dobrze przygotowana grafika przykuwa wzrok użytkownika i pozytywnie koresponduje z wizerunkiem firmy. Jeśli samodzielnie prowadzisz konto firmowe lub dostarczasz nam materiałów potrzebnych do kampanii, zachęcamy Cię do skorzystania z przygotowanych przez nas informacji i rekomendacji

Podstawowe zasady

Pamiętaj, żeby zachować odpowiednią wagę grafik – nie mogą przekraczać 1 MB, a zdjęcie w tle nawet 100 KB. Jeśli te wytyczne zostaną przekroczone, długość ładowania strony będzie uciążliwa dla użytkownika – zwiększamy tym samym prawdopodobieństwo, że nie zostanie na naszej stronie. Może się zdarzyć tak, że grafiki w ogóle się nie otworzą, a wtedy przekaz jest niekompletny i nie spełnia założonych celów.

Format grafiki to kolejna ważna kwestia. Używamy plików png. Jeżeli po zapisaniu pliku w png. plik ma zbyt dużą wagę, możesz skorzystać z kompresora. Polecamy https://tinypng.com/

Zauważ, że to narzędzie pozwala kompresować także pliki jpg., więc przed kompresją nie musisz zmieniać grafiki na png.

Facebook zmniejsza zasięgi postów lub nie dopuszcza reklam z grafikami, na których tekst zajmuje więcej niż 20% grafiki. Jeśli nie jesteś w stanie oszacować czy ta granica została przekroczona, możesz skorzystać z narzędzia oferowanego przez Facebook, który oceni procentowe pokrycie grafiki tekstem: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay)

Zdjęcie w tle fanpage’a

Każdy fanpage firmowy może ustawić zdjęcie w tle – jest to grafika (lub firm) najlepiej widoczna po wejściu na profil. Zawsze z tyłu głowy musimy mieć także responsywność grafiki – powinna się wyświetlać bez zastrzeżeń nie tylko na ekranach monitora, ale także urządzeniach mobilnych. Plik powinien mieć rozmiar 851×315 i być kadrowany według poniższego szablonu:

 

Wymiary wyświetlane na mobile – 640×360 px – czerwony pasek
Wymiary wyświetlane na desktop – 820×312 px – zielony pasek

To oznacza, że nie powinniśmy umieszczać żadnych elementów (tekst, logo) przy granicy grafiki poza obszarem wspólnym (640x312px). Zanim dodasz zdjęcie spróbuj umieścić je na profilu testowym i sprawdzić czy wyświetla się poprawnie na laptopie, tablecie i smartfonie (możesz także zaufać naszym rekomendacjom :)). 

 

Zdjęcie profilowe

Zdjęciem profilowym jest najczęściej logo, ale nie jest to wymogiem koniecznym.

Facebook poleca nam format 180×180 px, jednak podobnie jak w przypadku cover photo można zastosować większy 300 x 300 px, 400 x 400 px, 500 x 500 px lub nawet 600×600 px (tak jak my) – wtedy zdjęcie będzie wyglądać lepiej po wyświetleniu w pełnym rozmiarze (po kliknięciu).

 

 

Grafika z niespodzianką

To format, który zyskał niezwykłą popularność na Facebooku dzięki grafice ze znanym piłkarzem – część zdjęcia (400×600 px) widoczna jest w newsfeedzie (na wallu), a po kliknięciu pojawia się całość grafiki ukazując niespodziankę. Aby przygotować tego typu post należy przygotować grafikę w formacie 400×960 px. My niejednokrotnie z niej korzystaliśmy. Poniżej przykład postu urodzinowego siostrzanej spółki, a także naszej kartki świątecznej wraz z wizualizacją sposobu wyświetlania.

Czarne koty - 13. urodziny

Post świąteczny w formie widoku w newsfeedzie oraz post w widoku po kliknięciu w grafikę :

post świąteczny

Infografika/ zdjęcie pionowe

Infografiki to formaty, dzięki którym możemy przekazać ciekawostki branżowe, informacje czy statystyki w przystępnej dla użytkownika formie. Dzięki nim komunikat szybko trafia do grupy odbiorców bez konieczności przekierowywania ruchu na zewnątrz Facebooka. Ponadto Facebook łaskawszym okiem spogląda na posty, które nie pozwalają użytkownikowi opuścić portalu (pozostałym bez skrupułów odbiera część zasięgu organicznego). Oprócz infografik możemy tworzyć pionowe grafiki w tym samym rozmiarze – rekomendujemy 640×960 px, Facebook natomiast poleca pamiętać o zachowaniu proporcji 3:2, więc śmiało możecie testować także inne formaty.

infografika

Okładka wydarzenia

Jeśli chcesz zachęcić użytkowników Facebooka do wzięcia udziału w wydarzeniu, którego jesteś administratorem możesz skorzystać z opcji “Utwórz wydarzenie”. Najbardziej widocznym elementem w widoku wydarzenia jest graficzna okładka, więc warto przygotować plan na jej zawartość i zadbać o poprawne wyświetlanie na ekranach komputera oraz urządzeniach mobilnych. Rekomendowany przez Facebook rozmiar grafiki to 1920×1080 px.

event

Zdjęcie poziome

Nie zawsze sprawdza nam się przekaz za pomocą obrazów pionowych lub kwadratowych. Idealny przykład znajdziecie poniżej – mapka, na której zaznaczyliśmy realizowane przez nas kampanie zagraniczne. Możemy stosować format 1200×900 px lub wykorzystać najpopularniejszy z formatów używanych w kampaniach Facebook Ads – 1200 x 628 px

mapa

Zdjęcie kwadratowe

To zdecydowanie nasz faworyt – w większości przypadków jesteśmy w stanie umieścić komunikaty i elementy graficzne na zdjęciu kwadratowym o wielkości 800×800 px. Z powodzeniem można też używać nieco większych np. 1200x1200px – na pewno nie zaskoczy nas wtedy nieostrość lub widoczne piksele, czego nikt z nas by nie chciał.

zasięg

Zdjęcie w tle grupy

Facebook daje możliwość powiązania fanpage’a firmowego z grupą. Firmy wykorzystują grupy do lepszego informowania swoich klientów, inspirowania lub umacniania swojej pozycji eksperta. Przykładowo agencja marketingowa zakłada grupę, w której doradza jak efektywnie opracowywać strategię promocji internetowej – użytkownicy przedstawiają swoje problemy, wzajemnie sobie pomagają, przebieg dyskusji kontroluje agencja. Zdjęcie w tle grupy powinno być wykonane w formacie 820×462 px lub 1640 x 924 px. Powinno być spójne z celem grupy, ale może pełnić także funkcję promocyjną autorów grupy.

Reklama karuzelowa

Format karuzelowy pozwala nam na wyświetlanie do 10 obrazów lub filmów w jednej jednostce reklamowej (poście). Rozmiar grafik rekomendowanych przez Facebook to 600 x 600 px – aby mieć pewność wysokiej jakości można wykonać je w większych rozmiarach np. 800 x 800 lub nawet do 1080 x 1080 px. Reklamy karuzelowe mają swoje szczególne zastosowanie w kampaniach kierowanych do użytkowników urządzeń mobilnych – użytkownik przegląda zdjęcia przesuwając palcem po ekranie.  Pozwalają w ciekawy sposób prezentować produkty (np. tworzyć jeden obraz składający się z kilku grafik w karuzeli) oraz prowadzić narrację za pomocą wykorzystanych grafik. Spójrzcie na przykładzie jak pięknie prezentuje się nasz dział SEM:

dział SEM

Jeśli będziecie chcieli wykorzystać taki typ prezentacji w kampanii używając reklamy karuzelowej musicie stworzyć dwie kreacje – osobno na desktop, osobno na urządzenia mobilne. Na komputery pomiędzy grafikami powinna być przerwa o szerokości 10 px, natomiast na mobile 26 px.  

Na ekranie komputera użytkownicy przeglądają zdjęcia przesuwając je za pomocą strzałek:

Dla przykładu dodajemy jeszcze grafikę prezentującą realizację jednego z naszych Klientów – Mielno Molo:

Mielno Molo

Miniatura linku

Kiedy udostępniamy na fanpage’u link kierujący użytkowników na zewnątrz portalu np. do bloga firmowego, Facebook proponuje nam grafikę do tego linku. Odnośników do bloga, artykułów, YouTube czy jakiegokolwiek innego miejsca w sieci może być na profilu firmowym wiele, więc nie możemy zanudzać użytkowników (których poprzez takie działanie szybko tracimy) monotonnymi, takimi samymi grafikami. Dlatego możemy stworzyć własną, dostosowaną do udostępnianego artykułu, grafikę i podmienić domyślną sugerowaną przez Facebooka. My korzystamy z dwóch formatów: 1200×630 px lub 600x315px w przypadku gdy grafika nie ma tak dużo elementów np. pojawia się na niej jedynie tytuł artykułu z dedykowanym tłem. Poniżej przykład grafiki reprezentującej link do wirtualnego spaceru po naszym biurze.


Miłego projektowania 🙂 Pamiętajcie, że zawsze możecie skorzystać tej z możliwości oddelegowania tego zadania nam.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

© 2018 WHEN – Agencja marketingu internetowego