Bezpłatna konsultacja

Aktualności

Nowości, które czekają na nas od Google

Karolina Kopera

Za nami już długo wyczekiwana konferencja Google Marketing Live! Chcielibyśmy pokrótce przybliżyć Wam świeżutkie nowości, które przygotował dla nas w tym roku Google. Nie przedłużając, przechodzimy do konkretów 🙂

 

Po pierwsze – pojawi się nowy typ reklamy – Discovery Ads. Jest on o tyle ciekawy, że reklamy będą tworzone automatycznie. Wystarczy nam docelowy adres URL oraz jedno zdjęcie typu landscape i logo. Oczywiście nie obejdzie się tutaj bez podania chwytliwych nagłówków i tekstów do reklamy, która będzie później tworzona. Discovery Ads dotrze do osób, które są nie tyle zainteresowane, co otwarte na nowe propozycje dóbr i usług. Google widzi tutaj spory potencjał do zagospodarowania, my również 🙂

 

Źródło: https://searchengineland.com

 

Drugą nowością jest kolejny typ reklamy – Gallery Ads, kierowany na urządzenia mobilne. Reklamy będą zawierać do 8 scrollowanych zdjęć z wezwaniem call to action. Będą to reklamy konkurencyjne do reklam tekstowych, prawdopodobnie generujące aż o 25% więcej interakcji!

 

Showcase shopping Ads – kolejny nowy format reklamy produktowej z funkcją prezentacji. Zobaczymy je nie tylko w wyszukiwarce, ale także w Google Images, Google Discover oraz YouTube. Reklamy te będą przedstawiały jedno zdjęcie główne i kilka mniejszych (do rozwinięcia).

 

Źródło: https://support.google.com/

 

Będąc w temacie reklam produktowych – użytkownicy dokonają zakupu bezpośrednio z poziomu Google Shopping, bez konieczności przechodzenia do witryny. Ma być to ułatwienie dla klienta, które poprawi jakość obsługi oraz wygeneruje oszczędność czasu. Dodatkowo informacja dla prowadzących sklep internetowy z możliwością odbioru zakupionego produktu w sklepie – możemy zachęcać do takowej usługi już w samej reklamie produktowej bez konieczności doszukiwania się takich informacji na stronie witryny.

 

Źródło: https://search.searchengineland.com

Piątą nowością jest Add deep linking – dla użytkowników posiadających na swoim telefonie aplikację reklamodawcy. Po kliknięciu w reklamę zostaniemy przeniesieni do owej aplikacji.

 

Teraz coś dla chcących optymalizować kampanie pod kątem konkretnej konwersji – Google wyszedł nam naprzeciw i uruchomi usługę optymalizacji kampanii pod konwersję. Kolejnym udoskonaleniem strategii smart bidding ma być to, że system będzie brał pod uwagę sezonowość i uwzględni zwiększony ruch przy automatycznym zarządzaniu stawkami.

 

Ze względu na to, że reklamy krótsze są częściej zapamiętywane, Google wprowadza również nowość w postaci narzędzia do skracania reklam video zwane Bumper Machine. Umożliwi nam ono przycięcie dowolnego filmu do formatu trwającego maksymalnie 6 sekund.

 

Google pomyślał również o kierowaniu reklam na odbiorców i złączeniu grupy podobnych zainteresowań oraz niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach w jedną nową grupę odbiorców. Kombinacja ta powinna być bardziej efektywna i ułatwić nam pracę.

 

Pozostając w temacie grup odbiorców, narzędzie Audience Expansion Tool umożliwi nam utworzenie grupy podobnych odbiorców, tzw. lookalike’ów do konwertującej już grupy niestandardowych odbiorców.

 

Jeżeli celem jest na zwiększenie ruchu w lokalnym biznesie, Google również wychodzi temu naprzeciw – powstanie kampania lokalna kierowana na sieć wyszukiwania, reklamową, YouTube czy Google Maps. Będzie ona półautomatyczna z reklamami responsywnymi.

 

To już koniec nowości, które były prezentowane na konferencji Google Marketing Live. Teraz pozostało nam wyłącznie czekać na możliwość wykorzystania ich w praktyce. Jak podobają wam się zapowiedziane nowości?

Karolina Kopera

Sales&Growth Manager

+48 790 770 786k.kopera@when.plskontaktuj się
Karolina Kopera

Skontaktuj się z nami!
Wypełnij formularz