Za nami już długo wyczekiwana konferencja Google Marketing Live! Chcielibyśmy pokrótce przybliżyć Wam świeżutkie nowości, które przygotował dla nas w tym roku Google. Nie przedłużając, przechodzimy do konkretów 🙂
Po pierwsze – pojawi się nowy typ reklamy – Discovery Ads. Jest on o tyle ciekawy, że reklamy będą tworzone automatycznie. Wystarczy nam docelowy adres URL oraz jedno zdjęcie typu landscape i logo. Oczywiście nie obejdzie się tutaj bez podania chwytliwych nagłówków i tekstów do reklamy, która będzie później tworzona. Discovery Ads dotrze do osób, które są nie tyle zainteresowane, co otwarte na nowe propozycje dóbr i usług. Google widzi tutaj spory potencjał do zagospodarowania, my również 🙂

Drugą nowością jest kolejny typ reklamy – Gallery Ads, kierowany na urządzenia mobilne. Reklamy będą zawierać do 8 scrollowanych zdjęć z wezwaniem call to action. Będą to reklamy konkurencyjne do reklam tekstowych, prawdopodobnie generujące aż o 25% więcej interakcji!
Showcase shopping Ads – kolejny nowy format reklamy produktowej z funkcją prezentacji. Zobaczymy je nie tylko w wyszukiwarce, ale także w Google Images, Google Discover oraz YouTube. Reklamy te będą przedstawiały jedno zdjęcie główne i kilka mniejszych (do rozwinięcia).

Będąc w temacie reklam produktowych – użytkownicy dokonają zakupu bezpośrednio z poziomu Google Shopping, bez konieczności przechodzenia do witryny. Ma być to ułatwienie dla klienta, które poprawi jakość obsługi oraz wygeneruje oszczędność czasu. Dodatkowo informacja dla prowadzących sklep internetowy z możliwością odbioru zakupionego produktu w sklepie – możemy zachęcać do takowej usługi już w samej reklamie produktowej bez konieczności doszukiwania się takich informacji na stronie witryny.

Piątą nowością jest Add deep linking – dla użytkowników posiadających na swoim telefonie aplikację reklamodawcy. Po kliknięciu w reklamę zostaniemy przeniesieni do owej aplikacji.
Teraz coś dla chcących optymalizować kampanie pod kątem konkretnej konwersji – Google wyszedł nam naprzeciw i uruchomi usługę optymalizacji kampanii pod konwersję. Kolejnym udoskonaleniem strategii smart bidding ma być to, że system będzie brał pod uwagę sezonowość i uwzględni zwiększony ruch przy automatycznym zarządzaniu stawkami.
Ze względu na to, że reklamy krótsze są częściej zapamiętywane, Google wprowadza również nowość w postaci narzędzia do skracania reklam video zwane Bumper Machine. Umożliwi nam ono przycięcie dowolnego filmu do formatu trwającego maksymalnie 6 sekund.
Google pomyślał również o kierowaniu reklam na odbiorców i złączeniu grupy podobnych zainteresowań oraz niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach w jedną nową grupę odbiorców. Kombinacja ta powinna być bardziej efektywna i ułatwić nam pracę.
Pozostając w temacie grup odbiorców, narzędzie Audience Expansion Tool umożliwi nam utworzenie grupy podobnych odbiorców, tzw. lookalike’ów do konwertującej już grupy niestandardowych odbiorców.
Jeżeli celem jest na zwiększenie ruchu w lokalnym biznesie, Google również wychodzi temu naprzeciw – powstanie kampania lokalna kierowana na sieć wyszukiwania, reklamową, YouTube czy Google Maps. Będzie ona półautomatyczna z reklamami responsywnymi.
To już koniec nowości, które były prezentowane na konferencji Google Marketing Live. Teraz pozostało nam wyłącznie czekać na możliwość wykorzystania ich w praktyce. Jak podobają wam się zapowiedziane nowości?