Ciastko

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony. Więcej na temat cookies kliknij tutaj

ADream

Nowa odsłona reklam elastycznych

Nowa odsłona reklam elastycznych

Odkąd displayowe reklamy elastyczne zagościły na kontach Google Ads, bardzo szybko zaczęły być dodawane do każdej kampanii GDN. I nietrudno się temu dziwić – te reklamy mają duży zasięg, potrafią dopasować się do każdej przestrzeni reklamowej i są skuteczne. Teraz Google postanowił ufundować im mały lifting.

 

Stare nie znika – nowe dodaje kolorytu

O reklamach elastycznych w sieci reklamowej pisaliśmy już w tym artykule tłumacząc, czym są, jakie są ich zalety i jak je stworzyć. Jeśli więc szukasz podstawowej wiedzy na ich temat – zajrzyj najpierw tam i wróć tutaj, aby uzupełnić swoją wiedzę o najnowsze ulepszenia. Zmiany, o których będzie opowiadał ten tekst to właśnie ulepszenia, uzupełnienia obecnego formatu, a nie gruntowne zmiany. Nadal tworząc reklamy dodajemy link, zdjęcia w kwadracie i prostokącie, teksty, logo i ewentualne materiały filmowe. Co się więc zmienia? Google opracował 3 dodatkowe, opcjonalne ulepszenia. Są to: Ulepszenia zasobów, filmy generowane automatycznie i formaty natywne.

 

Wizualizacje z nowym charakterem

Pierwsza opcja – ulepszania zasobów pozwala systemowi modyfikować zasoby graficzne dodane przez nas, żeby były bardziej atrakcyjne. Obejmuje to automatyczne przycinanie grafiki, przenoszenie logo i tekstu na grafikę, zamiast umieszczania ich zawsze pod obrazem. System będzie mógł też rezygnować z opisów i odciąć nadmiar białego tła z logo. Dodatkowo system może w części reklam dodać nowe elementy designu, korzystając z kolorystyki zdjęć i logo. W grę wchodzą ramki i geometryczne nakładki, które mają sprawić, że reklama będzie prezentować się bardziej profesjonalnie – jakby przygotował ją grafik.

Materiały informacyjne Google. Źródło obrazu: https://support.google.com/google-ads/answer/9848687?hl=pl

 

Nie masz filmu? Żaden problem!

Opcja dodania do reklam elastycznych filmów z portalu YouTube jest dostępna już od jakiegoś czasu. Niewielu reklamodawców zdaje się jednak z niej korzystać, ponieważ nie posiadają oni zasobów filmowych. Powodem często jest wysoki koszt takich materiałów. I tu Google wychodzi takim reklamodawcom naprzeciw. Jeśli dodamy minimum 1 logo, 3 zdjęcia w formacie prostokąta lub 4 kwadratowe oraz uzupełnimy minimalną liczbę tekstów w reklamie, system stworzy automatyczny film na podstawie przesłanych zasobów. Ważne, żeby pamiętać, że obrazy powinny być wysokiej jakości, a teksty powinny łączyć się w logiczną całość i nie zawierać bardzo długich wyrazów (trudnych do zmieszczenia w kadrze). Warto też pamiętać, że jeśli dodaliśmy do reklamy własny materiał filmowy to on będzie wyświetlany, nie automatycznie generowany film.

Wizualizacja reklamy elastycznej z automatycznie wygenerowanym filmem.

 

Formaty natywne

To ustawienie właściwie już od jakiegoś czasu było aktywne – pozwala tworzyć dodatkowo formaty natywne dla m.in. miejsc reklamowych w Gmail i YouTube. Teraz jednak mamy łatwy dostęp do włączania i wyłączania tej opcji w naszych reklamach.

 

Jak to działa?

W panelu Google Ads podczas tworzenia reklamy elastycznej zobaczymy zwiniętą opcję “Dodatkowe opcje formatów”:

Widok panelu Google Ads.

Po rozwinięciu tego elementu zobaczymy (już zaznaczone jako włączone) opcje dostosowań reklamy:

Widok panelu Google Ads.

 

Warto zaznaczyć, że w starszych reklamach elastycznych te opcje będą wyłączone. Zalecamy więc przejść przez swoje konto, włączyć je i zobaczyć, jak zmienią się wizualizacje naszych reklam.

 

Dlaczego warto?

Warto skorzystać z tych zaawansowanych opcji, żeby reklamy graficzne wyglądały bardziej spójnie, profesjonalnie i atrakcyjnie dla odbiorcy. Dodanie automatycznego filmu jako nowego zasobu może podnieść skuteczność reklamy u części użytkowników, którzy wolą przekaz wideo. Te opcje weszły po wielu testach ze strony Google i nie są one bardzo inwazyjne, możemy więc spokojnie zakładać, że przyniosą one korzyści naszym reklamom. Jeśli jednak z jakiś przyczyn nie chcemy aż tak automatyzować naszych kreacji – zawsze możemy te opcje wyłączyć. Na koniec, poniżej kilka wizualizacji naszych kreacji elastycznych po ulepszeniach Google’a. Rzuca się w oczy fakt, że nie ma obecnie pokazanych żadnych nowych wizualizacji dla desktopów. Być może będą one wprowadzane stopniowo później, być może modyfikacje będą dotyczyć tylko urządzeń mobilnych. A co Ty sądzisz o tych ulepszeniach? Daj znać w komentarzach!

 

Nowe wizualizacje reklam elastycznych jednego z naszych Klientów.

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

© 2020 WHEN – Agencja marketingu internetowego