Bezpłatna konsultacja

Social Media

Jak sprawnie połączyć dwie strony na Facebooku?

Patrycja Idzińska

Z czasem model biznesowy ulega zmianie, zmianie ulega wtedy też marketing. Jeśli borykasz się z problemem przepalania mocy przerobowych na prowadzenie dwóch stron Facebook’a o podobnych treściach, mamy dla Ciebie dobre rozwiązanie. Strony na Facebook’u można połączyć i to bardzo prosto. 

 

Dlaczego warto połączyć swoje strony?

 

Jak wspomnieliśmy, prowadzenie stron o podobnym targecie i mającym spójny kontent, jest podwajaniem nakładu pracy na to samo zadanie. Zarówno czasu i wysiłku pracujących nad stroną osób, budżetu reklamowego, jak i wartości jaką dają zasięgi i aktywni użytkownicy w obszarze jednej strony. 

 

Usuwając jedną ze stron, stracisz bezpowrotnie cześć zasobów jakie posiada; bazy zdjęć i publikacje, a razem z nimi aktywności pod postami. Zyskujesz większą ilość fanów, większe zasięgi, statystyki i dane – te ostatnie są istotnym punktem w prowadzeniu dopasowanych działań reklamowych. Łącząc strony przekierowujesz część zasobów z jednej strony na drugą. Tym samym umacniasz pozycję – od tej pory – głównej strony marki. Usunięcie jednej ze stron jest nieodwracalne, dlatego przed łączeniem sprawdź czy chcesz pozyskać z niej coś wartościowego. 

 

W tym miejscu trzeba pamiętać, że stroną główną może zostać tylko ta, która ma największą ilość fanów. W innym przypadku strony nie zostaną połączone. Pamiętaj o tym, jeśli planujesz dopracowanie nazwy strony. Planując zmianę nazwy jednej ze stron, powinieneś zwrócić uwagę na kilka dodatkowych zagadnień, które opisaliśmy w dalszej części artykułu. 

 

3 kroki do połączenia stron

 

Połączenie dwóch stron na Facebooku jest proste, jednak jest haczyk. Musisz spełniać te trzy kryteria:

 

  1. Jesteś administratorem obu stron.
    Uwaga: Administratorem musisz być nie tylko w Business Managerze, ale również z poziomu swojej strony ustawiając role na stronie.
  2. Strony mają podobne nazwy i dotyczą tego samego zagadnienia.
    Uwaga: Facebook analizuje dane historyczne i sprawdza czy strony przeszły wcześniej przez duże zmiany. Jeśli tak było, możesz to odratować, ale będzie to wymagało większego wkładu Twojej pracy. Nie zniechęcaj się.
  3. Fizyczne lokalizacje są tożsame – strony mają podany ten sam adres lokalu.

 

“Zgadza się” pasuje do wszystkich punktów? Świetnie, wystarczą 3 kroki aby się dokonało:

 

  1. Otwórz ten link: www.facebook.com/pages/merge.
  2. Wybierz jako pierwszą stronę, która ma pozostać (musi być to strona z większą ilością fanów). Następnie zakończ połączenie przyciskiem Kontynuuj
  3. Kliknij przycisk Poproś o połączenie

Możesz to również wykonać z poziomu użytkownika na swojej stronie. Wybierz z menu po lewej stronie, opcje Ustawienia > Ogólne. Następnie zejdź na dół strony i odnajdź opcje Połącz

 

 

 

Gotowe. Teraz trzeba wykazać się cierpliwością, ponieważ system będzie przetwarzał informacje na temat wybranych profili. Weryfikacja wniosku trwa około tygodnia. 

 

Zdarzają się problemy już na etapie składania wniosku lub nawet jego późniejszego odrzucenia. Spokojnie, to jeszcze nie koniec. Oznacza to, że, któreś z trzech podanych przez nas wcześniej kryteriów jest niespełnione lub naruszone. Składanie wniosku będzie wymagało podjęcia dodatkowych kroków. Dla ułatwienia sprawy, przebrnęliśmy przez najczęstsze zagwostki i opisaliśmy, jak sobie z nimi poradzić.

Nie jesteś administratorem profilu 

 

Od tego zaczynamy, aby połączyć strony musisz zarządzać obiema. Jeśli nie zarządzasz stroną, poproś osobę, która posiada takie uprawnienia, aby nadała Ci uprawnienia administratora. Jeśli korzystasz z managera firmy nadal musisz być administratorem stron również z poziomu użytkownika Facebook’a.  Aby sprawdzić lub zmienić swoje uprawnienia wejdź w ustawienia, a następnie wybierz opcję  “Role na stronie”.

 

W nowym widoku Facebooka znajdziesz menu po lewej stronie, a ustawienia ról na stronie przechodząc do zakładki Ustawienia  > Role na stronie. Tam sprawdzisz swoje uprawnienia, jak i uprawiania innych użytkowników. Również w tym miejscu możesz dodawać i usuwać poszczególne role. Wybierasz z rozwijanej listy rodzaj roli, wpisujesz Imię i Nazwisko osoby, którą chcesz uprawnić, a następnie zatwierdzasz dokonane zmian za pomocą swojego hasła logowania do portalu Facebook. 

 

 

Strony nie są podobne

Warunkiem koniecznym jest spójność profili. Facebook nie chce, aby jego użytkownicy wbrew swojej woli trafiali na content, którym nie są zainteresowani. 

Przykładowo, jesteś deweloperem mającym stronę o zakupie mieszkań oraz stronę o wynajmie domów –  teraz chcesz je połączyć, ponieważ te same mieszkania można wynajmować lub kupić – w zależności od preferencji. Nazwy obu stron zawiera nazwę marki i słowo “nieruchomości”. Takie strony są łączone bez problemu.

Jeśli jednak strony różnią się obszarem działalności, Facebook odrzuci je, jako niezgodne pod względem treści. Nie jest możliwe stworzenie z zupełnie różnych kierunków jednej drogi – nie wpłynie to dobrze na fanów obecnych stron, ani pozytywnie na rozwój nowej, synergicznej wizytówki marki. Za próbę łączenia stron, które nie mają ze sobą absolutnie nic wspólnego, Facebook może nawet cofnąć publikację tych istniejących dotychczasowo. Chyba nie warto ryzykować dla generowania sztucznych publubień?

Jeśli treści są zbliżone, ale nazwy nie mają wspólnych mianowników, należy zmienić nazwę jednego z profili na zbliżoną do drugiego. Dopiero po zmianie złożyć wniosek o połączeniem. Przy zmianie nazwy trzeba pamiętać o tej samej zasadzie – zbliżasz  je do siebie małymi krokami. Proces może się przez to wydłużyć, ale najważniejszym jest aby kontynuować rozpoczęte zadanie. 

 

Dwie różne lokalizacje

Strony, które mają swoje odzwierciedlenie w realnym świecie mają również swoje adresy. Podane lokalizacje obu stron muszą być takie same, aby Facebook miał pewność, że mamy do czynienia z realnym połączeniem. 

Jeśli lokalizacje są różne wystarczy, że przejdziesz do zakładki “Informacje” na swojej stronie > klikniesz w Edytuj informację o stronie, a następnie w nowo otwartym oknie wybierzesz ponownie Lokalizacje i ustawisz właściwy adres. 

 

Inne możliwości 

Masz pewność, że poprzednie problemy nie dotyczą Twoich stron, a mimo to wniosek nie przechodzi dalej? Przejdźmy do możliwych problemów, które poznaliśmy z naszego doświadczenia: 

  1. Główna strona ma większą ilością fanów. Jak wspominaliśmy, po połączeniu, stroną główną stanie się ta, która ma więcej fanów. Musisz z góry założyć, że tak się stanie, przygotować odpowiednio tę stronę, a przy łączeniu wybrać ją jako główną.
  2. Zmiany nazwy wpływają na akceptację wniosku. Zmiana nazwy, nawet jeśli odbyła się na długo przed próbą łączenia stron, zapisuje się w historii. Drastyczne zmiany zostaną rozpoznane przez system jako próba połączenie niepasujących do siebie elementów. Warto przemyśleć zmiany nazwy i zachować umiar. Jeżeli jesteś już po zmianach – spróbuj składać wniosek ponownie; zmienić nazwę na bardziej zbliżoną lub skontaktować się z supportem i wyjaśnić sprawę. Skorzystaj z tego linku i opisz swoją sytuację z prośbą o ponowną weryfikację wniosku. Opcja jest dostępna dla aktywnych reklamodawców i nie wszystkie konta mają do niej dostęp.
  3. Przygotuj się wcześniej.  Łącz konta świadomie. Przygotuj potrzebne informacje dotyczące konta – może się przydać główny adres kontaktowy e-mail oraz ID konta reklamowego, które przejmie prym w połączonych stronach. Nie zapominaj o sprawdzeniu wszystkich uprawnień – dla swojego spokoju zweryfikuj role na stronie (opisaliśmy jak to zrobić powyżej) oraz opcje firmowe w Managerze Firmy jeśli z niego również korzystasz. Przemyśl co chcesz zrobić nim złożysz wniosek. 

 

        Trudności z połączeniem stron mogą nie wystąpić, ale mogą również pojawiać się wielokrotnie. Ważne jest, aby łączenie stron Facebooka zastosować ze stosownym wyprzedzeniem i nie poddawać się po pierwszej nieudanej próbie. Na koniec, a właściwie na początek nim zaczniemy – trzeba pamiętać, że cofnięcie łączenia stron jest niemożliwe i jedna ze stron zostanie bezpowrotnie utracona – tylko jej zasoby przejdą na nowa stronę. 

W razie powtarzających się problemów z odrzuceniem wniosku o połączenie, sugerujemy bezpośredni kontakt z supportem. System weryfikacji to tylko kolejny algorytm, a jak wiemy, maszyny bywają zawodne. Nim porzucimy swoje starania warto porozmawiać o sprawie ze specjalistą. 

Ewa Grzejszczyk

Sales & Customer Success Manager

+48 790 770 786e.grzejszczyk@when.plskontaktuj się
Ewa Grzejszczyk

Skontaktuj się z nami!
Wypełnij formularz