Nie jesteś administratorem profilu
Od tego zaczynamy, aby połączyć strony musisz zarządzać obiema. Jeśli nie zarządzasz stroną, poproś osobę, która posiada takie uprawnienia, aby nadała Ci uprawnienia administratora. Jeśli korzystasz z managera firmy nadal musisz być administratorem stron również z poziomu użytkownika Facebook’a. Aby sprawdzić lub zmienić swoje uprawnienia wejdź w ustawienia, a następnie wybierz opcję “Role na stronie”.
W nowym widoku Facebooka znajdziesz menu po lewej stronie, a ustawienia ról na stronie przechodząc do zakładki Ustawienia > Role na stronie. Tam sprawdzisz swoje uprawnienia, jak i uprawiania innych użytkowników. Również w tym miejscu możesz dodawać i usuwać poszczególne role. Wybierasz z rozwijanej listy rodzaj roli, wpisujesz Imię i Nazwisko osoby, którą chcesz uprawnić, a następnie zatwierdzasz dokonane zmian za pomocą swojego hasła logowania do portalu Facebook.
Strony nie są podobne
Warunkiem koniecznym jest spójność profili. Facebook nie chce, aby jego użytkownicy wbrew swojej woli trafiali na content, którym nie są zainteresowani.
Przykładowo, jesteś deweloperem mającym stronę o zakupie mieszkań oraz stronę o wynajmie domów – teraz chcesz je połączyć, ponieważ te same mieszkania można wynajmować lub kupić – w zależności od preferencji. Nazwy obu stron zawiera nazwę marki i słowo “nieruchomości”. Takie strony są łączone bez problemu.
Jeśli jednak strony różnią się obszarem działalności, Facebook odrzuci je, jako niezgodne pod względem treści. Nie jest możliwe stworzenie z zupełnie różnych kierunków jednej drogi – nie wpłynie to dobrze na fanów obecnych stron, ani pozytywnie na rozwój nowej, synergicznej wizytówki marki. Za próbę łączenia stron, które nie mają ze sobą absolutnie nic wspólnego, Facebook może nawet cofnąć publikację tych istniejących dotychczasowo. Chyba nie warto ryzykować dla generowania sztucznych publubień?
Jeśli treści są zbliżone, ale nazwy nie mają wspólnych mianowników, należy zmienić nazwę jednego z profili na zbliżoną do drugiego. Dopiero po zmianie złożyć wniosek o połączeniem. Przy zmianie nazwy trzeba pamiętać o tej samej zasadzie – zbliżasz je do siebie małymi krokami. Proces może się przez to wydłużyć, ale najważniejszym jest aby kontynuować rozpoczęte zadanie.
Dwie różne lokalizacje
Strony, które mają swoje odzwierciedlenie w realnym świecie mają również swoje adresy. Podane lokalizacje obu stron muszą być takie same, aby Facebook miał pewność, że mamy do czynienia z realnym połączeniem.
Jeśli lokalizacje są różne wystarczy, że przejdziesz do zakładki “Informacje” na swojej stronie > klikniesz w Edytuj informację o stronie, a następnie w nowo otwartym oknie wybierzesz ponownie Lokalizacje i ustawisz właściwy adres.
Inne możliwości
Masz pewność, że poprzednie problemy nie dotyczą Twoich stron, a mimo to wniosek nie przechodzi dalej? Przejdźmy do możliwych problemów, które poznaliśmy z naszego doświadczenia:
- Główna strona ma większą ilością fanów. Jak wspominaliśmy, po połączeniu, stroną główną stanie się ta, która ma więcej fanów. Musisz z góry założyć, że tak się stanie, przygotować odpowiednio tę stronę, a przy łączeniu wybrać ją jako główną.
- Zmiany nazwy wpływają na akceptację wniosku. Zmiana nazwy, nawet jeśli odbyła się na długo przed próbą łączenia stron, zapisuje się w historii. Drastyczne zmiany zostaną rozpoznane przez system jako próba połączenie niepasujących do siebie elementów. Warto przemyśleć zmiany nazwy i zachować umiar. Jeżeli jesteś już po zmianach – spróbuj składać wniosek ponownie; zmienić nazwę na bardziej zbliżoną lub skontaktować się z supportem i wyjaśnić sprawę. Skorzystaj z tego linku i opisz swoją sytuację z prośbą o ponowną weryfikację wniosku. Opcja jest dostępna dla aktywnych reklamodawców i nie wszystkie konta mają do niej dostęp.
- Przygotuj się wcześniej. Łącz konta świadomie. Przygotuj potrzebne informacje dotyczące konta – może się przydać główny adres kontaktowy e-mail oraz ID konta reklamowego, które przejmie prym w połączonych stronach. Nie zapominaj o sprawdzeniu wszystkich uprawnień – dla swojego spokoju zweryfikuj role na stronie (opisaliśmy jak to zrobić powyżej) oraz opcje firmowe w Managerze Firmy jeśli z niego również korzystasz. Przemyśl co chcesz zrobić nim złożysz wniosek.
Trudności z połączeniem stron mogą nie wystąpić, ale mogą również pojawiać się wielokrotnie. Ważne jest, aby łączenie stron Facebooka zastosować ze stosownym wyprzedzeniem i nie poddawać się po pierwszej nieudanej próbie. Na koniec, a właściwie na początek nim zaczniemy – trzeba pamiętać, że cofnięcie łączenia stron jest niemożliwe i jedna ze stron zostanie bezpowrotnie utracona – tylko jej zasoby przejdą na nowa stronę.
W razie powtarzających się problemów z odrzuceniem wniosku o połączenie, sugerujemy bezpośredni kontakt z supportem. System weryfikacji to tylko kolejny algorytm, a jak wiemy, maszyny bywają zawodne. Nim porzucimy swoje starania warto porozmawiać o sprawie ze specjalistą.