Bezpłatna konsultacja

38 362 nowych fanów w 4 miesiące. Social media 6 ogrodów świateł Garden of Lights w Polsce w sezonie 24/25

Patrycja Idzińska

To już 4 rok naszych wspólnych działań w obrębie social media i reklam na platformie Meta Ads dla Garden of Lights. Każdy miniony sezon był niezwykle wyjątkowy i niepowtarzalny pod kątem wyzwań, które na nas czekały. W tym roku były to m.in. po raz pierwszy działania zagraniczne skupione na krajach takich jak: Węgry, Rumunia, Łotwa i Serbia. Dzisiaj skupimy się jednak głównie na omówieniu działań i wyników z ogrodów znajdujących się na terenie Polski.

Główne cele projektu

 

  • Budowa świadomości o Garden of Lights wśród mieszkańców oraz turystów w 6 miastach Polski
  • Przedstawienie Garden of Lights jako miejsca idealnego na spędzenie rodzinnych (i nie tylko) chwil podczas plenerowego spaceru po ogrodzie
  • Sprzedaż biletów online oraz w kasach ogrodu w trakcie sezonu tj. listopad 23 – luty 24
  • Zaangażowanie obecnej oraz nowej społeczności do interakcji z marką

 

Co zrobiliśmy?

 

1. Social media

  • Obsługa i prowadzenie stron na Facebooku dla 6 ogrodów świateł w Polsce (Kraków, Chorzów, Wrocław, Warszawa, Szczecin, Gdynia)
  • Obsługa i prowadzenie konta na Instagramie i TikToku
  • Stworzenie i wdrożenie strategii prowadzenia social media Garden of Lights
  • Opracowanie kalendarza publikacji
  • Tworzenie angażujących treści (posty, grafiki, filmy)
  • Prowadzenie konkursu i promocji
  • Zarządzanie społecznością i odpowiadanie na komentarze
  • Utrzymanie spójnej identyfikacji wizualnej na wszystkich kanałach

 

2. Autorskie materiały photo + video

 

  • Stworzenie serii krótkich filmów promujących ogród we Wrocławiu i Warszawie
  • Współpraca z profesjonalną ekipą filmową
  • Dystrybucja rolek na TikToku i Instagramie
  • Stworzenie filmu promocyjnego ogrodu w Warszawie i w Budapeszcie
  • Wykonanie zdjęć do kampanii reklamowych w Warszawie i w Budapeszcie
  • Dystrybucja filmu i zdjęć w mediach społecznościowych oraz w kampaniach Google Ads (również Youtube), Meta Ads i TikTok Ads

 

3. Chatboty AI

 

  • Stworzenie 6 chatbotów dla polskich ogrodów świateł
  • Zaprojektowanie scenariuszy rozmów
  • Zintegrowanie chatbotów z Facebook Messengerem i stroną internetową
  • Monitorowanie i optymalizacja działania chatbotów

 

5. Facebook Ads

 

Głównym celem prowadzenia kampanii Meta Ads była sprzedaż biletów oraz zwiększenie rozpoznawalności marki w miastach, w których Garden of Lights już się pojawiło, a także w całkiem nowych miejscach, np. we Wrocławiu czy w Szczecinie. Na każdą lokalizację została stworzona kampania z celem:

  • Konwersje
  • Ruch
  • Zasięg
  • Aktywność dotycząca postów FB
  • Aktywność dotycząca postów IG
  • Polubienia strony FB
  • Wizyty w profilu na Instagramie

 

Dzięki tej różnorodności mogliśmy działać zarówno sprzedażowo, jak i wizerunkowo, zwiększając świadomość użytkowników o istnieniu Garden of Lights w danym województwie.

 

Staraliśmy się wykorzystywać różne formaty reklam – grafiki statyczne, jak i wideo oraz animacje, które pokazywały wyjątkowość każdego z ogrodów.

 

W okresie ferii zimowych wdrożyliśmy reklamy z odpowiednią komunikacją, które zachęcały do odwiedzin Garden of Lights w tym magicznym dla każdego dziecka czasie. Dodatkowo, chcieliśmy pokazać jak ogrody świateł prezentują się w okresie zimowym, oprószone białym puchem i jest to naprawdę coś wyjątkowego!

 

Przykładowe wskaźniki w kampanii, które zanotowały lepsze wyniki porównując z poprzednim sezonem 22/23 to:

  • zasięg
  • wyświetlenia strony docelowej
  • koszt polubienia strony na Facebooku

Nowe lokalizacje Garden of Lights, które pojawiły się w sezonie 2023/2024:

W sezonie 23/24 koszty pozyskanych aktywności wobec postów na Facebooku oscylowały w granicach 0,03 zł – 0,06 zł.

Najwięcej aktywności w sezonie uzyskały posty publikowane w Gdyni – 341 005.

Drugą lokalizacją była Warszawa – 255 848.

Następnie Kraków (153 096), Chorzów (135 932), Wrocław (126 877), Szczecin (74 444).

 

6. TikTok Ads

 

W trakcie sezonu 2023/24 dzięki kampaniom reklamowym TikTok Ads dotarliśmy do ponad 878 138 tysięcy osób oraz pozyskaliśmy 9 147 wyświetleń strony docelowej Garden of Lights.

Najwięcej zakupów wygenerowały filmy z Wrocławia, Krakowa oraz Warszawy. Koszt kliknięcia linku kierującego do strony www oscylował w granicach 0,27 zł – 0,42 zł.

 

 

Wyniki

Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych wyników, które osiągnęliśmy w trakcie sezonu 23/24 (listopad-luty):

  • Ponad 540 000 osób odwiedziło Garden of Lights w 6 miastach Polski
  • Pomogliśmy w uzyskaniu ponad 84 000 zł na rzecz ratowania pingwinów przylądkowych, ambasadora wystawy Garden of Lights Worcław, przy współpracy z ZOO Wrocław

Czekamy na kolejny sezon pełen magii

To nie koniec naszej przygody z Garden of Lights! Odliczamy do sezonu 2024/25 i już nie możemy się doczekać efektów, które wyczarujemy tym razem!

Skontaktuj się z nami!
Wypełnij formularz