To już 4 rok naszych wspólnych działań w obrębie social media i reklam na platformie Meta Ads dla Garden of Lights. Każdy miniony sezon był niezwykle wyjątkowy i niepowtarzalny pod kątem wyzwań, które na nas czekały. W tym roku były to m.in. po raz pierwszy działania zagraniczne skupione na krajach takich jak: Węgry, Rumunia, Łotwa i Serbia. Dzisiaj skupimy się jednak głównie na omówieniu działań i wyników z ogrodów znajdujących się na terenie Polski.
Główne cele projektu
- Budowa świadomości o Garden of Lights wśród mieszkańców oraz turystów w 6 miastach Polski
- Przedstawienie Garden of Lights jako miejsca idealnego na spędzenie rodzinnych (i nie tylko) chwil podczas plenerowego spaceru po ogrodzie
- Sprzedaż biletów online oraz w kasach ogrodu w trakcie sezonu tj. listopad 23 – luty 24
- Zaangażowanie obecnej oraz nowej społeczności do interakcji z marką
Co zrobiliśmy?
1. Social media
- Obsługa i prowadzenie stron na Facebooku dla 6 ogrodów świateł w Polsce (Kraków, Chorzów, Wrocław, Warszawa, Szczecin, Gdynia)
- Obsługa i prowadzenie konta na Instagramie i TikToku
- Stworzenie i wdrożenie strategii prowadzenia social media Garden of Lights
- Opracowanie kalendarza publikacji
- Tworzenie angażujących treści (posty, grafiki, filmy)
- Prowadzenie konkursu i promocji
- Zarządzanie społecznością i odpowiadanie na komentarze
- Utrzymanie spójnej identyfikacji wizualnej na wszystkich kanałach
2. Autorskie materiały photo + video
- Stworzenie serii krótkich filmów promujących ogród we Wrocławiu i Warszawie
- Współpraca z profesjonalną ekipą filmową
- Dystrybucja rolek na TikToku i Instagramie
- Stworzenie filmu promocyjnego ogrodu w Warszawie i w Budapeszcie
- Wykonanie zdjęć do kampanii reklamowych w Warszawie i w Budapeszcie
- Dystrybucja filmu i zdjęć w mediach społecznościowych oraz w kampaniach Google Ads (również Youtube), Meta Ads i TikTok Ads
3. Chatboty AI
- Stworzenie 6 chatbotów dla polskich ogrodów świateł
- Zaprojektowanie scenariuszy rozmów
- Zintegrowanie chatbotów z Facebook Messengerem i stroną internetową
- Monitorowanie i optymalizacja działania chatbotów
4. Kontakt ze zwiedzającymi (w celu pozyskania UGC)
- Zachęcanie zwiedzających do tworzenia i udostępniania treści z wizyty w ogrodach
- Organizowanie konkursów i promocji z wykorzystaniem UGC
- Wykorzystywanie UGC w kampaniach marketingowych
5. Facebook Ads
Głównym celem prowadzenia kampanii Meta Ads była sprzedaż biletów oraz zwiększenie rozpoznawalności marki w miastach, w których Garden of Lights już się pojawiło, a także w całkiem nowych miejscach, np. we Wrocławiu czy w Szczecinie. Na każdą lokalizację została stworzona kampania z celem:
- Konwersje
- Ruch
- Zasięg
- Aktywność dotycząca postów FB
- Aktywność dotycząca postów IG
- Polubienia strony FB
- Wizyty w profilu na Instagramie
Dzięki tej różnorodności mogliśmy działać zarówno sprzedażowo, jak i wizerunkowo, zwiększając świadomość użytkowników o istnieniu Garden of Lights w danym województwie.
Staraliśmy się wykorzystywać różne formaty reklam – grafiki statyczne, jak i wideo oraz animacje, które pokazywały wyjątkowość każdego z ogrodów.
W okresie ferii zimowych wdrożyliśmy reklamy z odpowiednią komunikacją, które zachęcały do odwiedzin Garden of Lights w tym magicznym dla każdego dziecka czasie. Dodatkowo, chcieliśmy pokazać jak ogrody świateł prezentują się w okresie zimowym, oprószone białym puchem i jest to naprawdę coś wyjątkowego!
Przykładowe wskaźniki w kampanii, które zanotowały lepsze wyniki porównując z poprzednim sezonem 22/23 to:
- zasięg
- wyświetlenia strony docelowej
- koszt polubienia strony na Facebooku
Nowe lokalizacje Garden of Lights, które pojawiły się w sezonie 2023/2024:
W sezonie 23/24 koszty pozyskanych aktywności wobec postów na Facebooku oscylowały w granicach 0,03 zł – 0,06 zł.
Najwięcej aktywności w sezonie uzyskały posty publikowane w Gdyni – 341 005.
Drugą lokalizacją była Warszawa – 255 848.
Następnie Kraków (153 096), Chorzów (135 932), Wrocław (126 877), Szczecin (74 444).
6. TikTok Ads
W trakcie sezonu 2023/24 dzięki kampaniom reklamowym TikTok Ads dotarliśmy do ponad 878 138 tysięcy osób oraz pozyskaliśmy 9 147 wyświetleń strony docelowej Garden of Lights.
Najwięcej zakupów wygenerowały filmy z Wrocławia, Krakowa oraz Warszawy. Koszt kliknięcia linku kierującego do strony www oscylował w granicach 0,27 zł – 0,42 zł.
Wyniki
Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych wyników, które osiągnęliśmy w trakcie sezonu 23/24 (listopad-luty):
- Ponad 540 000 osób odwiedziło Garden of Lights w 6 miastach Polski
- Pomogliśmy w uzyskaniu ponad 84 000 zł na rzecz ratowania pingwinów przylądkowych, ambasadora wystawy Garden of Lights Worcław, przy współpracy z ZOO Wrocław
Czekamy na kolejny sezon pełen magii
To nie koniec naszej przygody z Garden of Lights! Odliczamy do sezonu 2024/25 i już nie możemy się doczekać efektów, które wyczarujemy tym razem!