Bezpłatna konsultacja

8 krajów w 8 lat. Kampanie Google Ads dla e-commerce producenta artykułów biurowych

Karolina Kopera

Jesteśmy niezwykle dumni z tego, że możemy przedstawić case study z ostatniego roku naszej współpracy dla firmy, która została jednym z naszych pierwszych klientów. Dokładnie w lutym 2016 roku (8 lat temu!) przejęliśmy polską kampanię Google Ads dla e-commerce prowadzonego przez producenta artykułów biurowych. Wtedy była to firma prowadzona przez właściciela i zatrudniająca jednego pracownika. Dzisiaj to lider na rynku, zatrudniający lokalnie ponad 50 pracowników. Czy to nie imponujące? Obserwując ten dynamiczny rozwój firmy z roku na rok, cieszymy się, że jesteśmy częścią tego sukcesu.

 

To naprawdę wielki sukces naszej agencji, że po 8 latach nadal jesteśmy w stanie świadczyć usługi, które pomagają Klientowi rozwijać swoje kampanie w krajach, w których już działamy, ale także stopniowo wchodzić i zdobywać całkiem nowe rynki.

Jeżeli dodamy do tego również to, że nasza współpraca przebiega w fantastycznej atmosferze, klient jest zadowolony z wyników naszej pracy, a nasza współpraca utrzymana jest nadal w pełnym zaufaniu co do tego, że WHEN daje z siebie wszystko, otrzymujemy współpracę idealną. 🙂

 

Zgodnie z wolą klienta nie zdradzimy Wam jeszcze nazwy firmy oraz marki, na rzecz której prowadzimy działania reklamowe.

 

 

 

Czy wy upadliście na głowę?

Czyli jak to się zaczęło…

 

 

Kiedy w styczniu 2016 roku przeprowadziliśmy darmowy audyt polskiej kampanii Google Ads, aby zweryfikować przyczynę słabych wyników sprzedażowych sklepu zauważyliśmy, że kampania nie została stworzona wg. wysokich standardów i zwyczajów branżowych. Osoba, która prowadziła działania reklamowe na koncie, nie mogła mieć zbyt dużego doświadczenia w e-commerce. Okazało się również, że podział budżetu mediowego do wynagrodzenia poprzedniej agencji nie był korzystny dla klienta. Aż połowa inwestowanej co miesiąc kwoty stanowiła wynagrodzenie poprzedniej agencji – czego do tej pory klient nie zauważył.

 

Zarekomendowaliśmy natychmiastowe przejęcie działań reklamowych pod nasze skrzydła i znaczące podniesienie budżetu. Wtedy była to imponująca zmiana budżetu na… 4000 zł zamiast 1000 zł. Do dziś pamiętam ciszę, jaka nastała podczas naszej rozmowy telefonicznej po tej propozycji. 🙂 Nie śmiejcie się – na tamte czasy i początki naszej działalności, a zwłaszcza nadal wstępny etap rozwoju, na jakim znajdowała się również firma klienta, to było sporo.

Dzisiaj inwestujemy w imieniu klienta w kampanie Google Ads ponad 42 000 zł miesięcznie (dane za grudzień 2023).

 

Wierzymy, że zmiany zapoczątkowane właśnie wtedy, w lutym 2016 roku, wpłynęły na tak znaczący i dynamiczny rozwój tego klienta.

 

 

 

Co było dalej?

 

  • Luty 2017. Już pokazaliśmy, na co stać specjalistów WHEN 🙂 Równo po roku od przejęcia polskiego sklepu, szukając nowych dróg dla rozwoju, rozszerzyliśmy naszą współpracę o drugi, działający również na rynku polskim sklep internetowy tego klienta.
  • Styczeń 2020. Rozszerzyliśmy działania marketingowe o rynek włoski.
  • Maj 2020 roku. Po kilku miesiącach klient zdecydował się na ekspansję na rynek niemiecki.
  • Luty 2021 roku. Próby rozkręcenia kampanii Google Ads dla Estonii. Jednak ze względu na specyfikę tego rynku (przetargi i znaczący udział B2B w zamówieniach mailowych, a nie online), zostawiliśmy po kilku miesiącach tamtejszą kampanię pod opieką lokalnych pracowników klienta.
  • Marzec 2021 roku. Wspólnie z klientem rozpoczęliśmy działania w Wielkiej Brytanii.
  • Wrzesień 2021 roku. Kontynuowaliśmy ekspansje wchodząc na rynek francuski.
  • Październik 2023. Rozszerzyliśmy niemiecką kampanię Google Ads na Austrię i Holandię.

 

Styczeń 2024. Szukamy nowych rynków! 🙂

 

 

 

 

 

Jak to wygląda teraz?

 

 

Każdy z tych krajów zdobywany był w ramach tej samej strategii reklamowej z uwzględnieniem różnic rynkowych.

Klient otwiera nowe e-commerce w lokalnej wersji językowej, po wcześniejszym założeniu spółek w danych krajach, a następnie rozpoczynamy od zera głównie za pomocą kampanii Google Ads.

My następnie podpinamy pełną analitykę internetową, tworzymy nową kampanię w języku danego kraju i… optymalizujemy 🙂

Czy ten scenariusz działa? Działa!

Chociaż należy wspomnieć, że każdy z tych krajów rozwija się swoim tempem i jest systematycznie optymalizowany przez nasz zespół specjalistów. Zobaczcie wyniki po ostatnim roku naszej współpracy (porównujemy wyniki styczeń-listopad 2022 do styczeń-listopad 2023).

 

Spoiler!

Zanim zagłębicie się w dane, zrobimy Wam jednak mały spoiler i wskażemy to, czego nie znajdziecie w tych statystykach – nie będzie tam żadnych spadków.

Wszystkie 6 kampanii Google Ads, które prowadzimy na 6 rynkach, zanotowały:

  • wzrost liczby transakcji w przedziale od 15% do 360%!
  • wzrost przychodów między 19,89% a 56,13%!

To  pokazuje, że nawet po 8 latach, dzięki efektywnej komunikacji, zaangażowaniu i doświadczeniu specjalistów, którzy opiekują się tymi projektami, udaje nam się nadal mocno rozwijać osiągane wyniki prowadzonych przez nas kampanii. Nie bez znaczenia jest tutaj również świadomość biznesowa klienta, który rozwija swoje produkty, wprowadza nowe oraz dostosowuje swoją ofertę do specyfiki danego kraju. Bez pracy nad jakością produktu, zadowolenia klienta B2C oraz B2B i dbaniu o opinie, które pojawiają się w sieci, nie udałoby się osiągnąć takich efektów. Pamiętajmy również, że dobra kampania Google Ads jest tak samo ważna, jak sklep internetowy, na jaki kieruje użytkownika. Należy stale dbać o to, aby sklep był przyjemny i intuicyjny w użytkowaniu, produkt dobrze zaprezentowany i aby ścieżka zakupowa spełniała najwyższe oczekiwania użytkowników.

 

 

 

A oto ostatnie wyniki:

(styczeń-listopad 2022 do styczeń-listopad 2023)

 

 

Polska – 8 lat prowadzenia kampanii Google Ads przez WHEN!

  • Wzrost liczby transakcji z 4575 do 10 247! Zmiana o 124%
  • Wzrost przychodów o 24%
  • przy wzroście budżetów reklamowych o 45%.
  • Koszt budżetu mediowego do przychodu – zmiana z 4,89% na 5,72%.

 

Polska – drugi e-commerce – 7 lat prowadzenia kampanii Google Ads przez WHEN

  • Wzrost liczby transakcji o 26,25%
  • Wzrost przychodów o 25,32%
  • Spadek kosztu/przychodu z 7,28% do 7,11%,
  • przy wzroście wydatków na reklamę o 22,4%

 

Niemcy (+ Austria od października 2023) – ponad 3 lata prowadzenia kampanii Google Ads przez WHEN. Nasza duma 🙂

  • Wzrost liczby transakcji z 2233 do 10 062! Wzrost o 350%!
  • Wzrost przychodów o 37,41%.
  • Obniżenie kosztu do przychodu o 0,76%,
  • przy wzroście wydatków na reklamę o 36%.

 

Włochy – 4 lata optymalizacji kampanii Google Ads przez WHEN

  • Wzrost liczby transakcji o 15,7%
  • Wzrost przychodów o 19,89%
  • Spadek kosztu do przychodu o 32%, przy jednoczesnym obniżeniu inwestycji w budżet na reklamę o 19,3%!

 

Francja – ponad 2 lata prowadzenia kampanii Google Ads przez WHEN

  • Liczba transakcji – wzrost o 52%
  • Przychody – wzrost o 56%
  • przy wzrośnie budżetu reklamowego o 82%.

 

Wielka Brytania

  • Wzrost liczby transakcji o 37%
  • Wzrost przychodów o 25%
  • Obniżenie wskaźnika kosztu do przychodu o 20,15%, przy zwiększeniu inwestycji w budżet reklamowy o 8,23%.

 

 

 

Co dalej?

 

 

Wyniki sprzedażowe biznesu klienta, osiągane dzięki prowadzonym przez naszą agencję kampanii płatnych Google Ads cały czas rosną. Doskonała znajomość biznesu klienta przez nasz zespół i systematyczna optymalizacja reklam, w połączeniu z dobrej jakości sklepem internetowym, przekłada się na wysokie przychody biznesu zarówno w Polsce, jak i za granicą. Bez wahania możemy stwierdzić, że to właśnie współpraca oparta na partnerstwie i zaufaniu z obu stron prowadzi do sukcesu. Działa to w obie strony:

  • w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads po stronie specjalistów WHEN
  • jak i jakości oferowanego produktu i doświadczeniu biznesowemu, jakie zdobył klient przez te lata, zatrudniając specjalistów, świadomie wyznaczając cele i weryfikując każdy etap ich realizacji.

 

 

 

Dowiedz się więcej o naszym partnerskim podejściu do współpracy

 

Filozofia win-win

 

 

 

Dziękujemy za zaufanie, jakim obdarzono nas w tak początkowym etapie naszej działalności. Poświęciliśmy 8 lat na to, aby wyspecjalizować się w wysokobudżetowych kampaniach dla e-commerce. W międzyczasie pozyskaliśmy również status Partnera Google Premier 2023, który zaświadcza, że jesteśmy w TOP 3% najlepszych agencji Google Ads w Polsce. 

 

 

 

 

 

 

 

Jeżeli jesteś zainteresowany przeprowadzeniem bezpłatnego audytu swojej kampanii, aby sprawdzić czy wykorzystujesz jej potencjał lub chciałbyś wspólnie stworzyć strategię na podbój nowego kraju…

 

 

Odezwij się do nas!

 

Skontaktuj się z nami!
Wypełnij formularz