Ciastko

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony. Więcej na temat cookies kliknij tutaj

ADream

Case study: sklep internetowy z branży spożywczej

Case study: sklep internetowy z branży spożywczej

Do naszej agencji zgłosił się Klient z branży e-commerce: właściciel sklepu z ekologiczną żywnością.
Zaplanowaliśmy strategię promocji w sieci, której celem był wzrost sprzedaży – zwiększenie ilości i wartości transakcji w sklepie internetowym.
Przedstawiamy wyniki zebrane w ciągu 11 miesięcy trwania kampanii.

Po analizie rynku, grupy docelowej i dokładnym briefie z Klientem wybraliśmy dwa kanały reklamowe – Google AdWords oraz Facebooks. Ads.

Reklama produktowa w Google AdWords

Zdrowa żywność przeżywa od kilku lat swój renesans. Produkty naturalne, pozytywnie wpływające na funkcjonowanie naszego organizmu stają się coraz bardziej popularne. Konkurencja naszego Klienta wykorzystuje ten popyt oferując żywność ekologiczną zarówno z sprzedaży stacjonarnej jak i sklepach internetowych. Naszym zadaniem było umożliwienie potencjalnym klientom szybkie dotarcie do oferty i dokonanie transakcji w intuicyjny i szybki sposób. Na te potrzeby odpowiada reklama PLA.

Użytkownikom wpisującym w wyszukiwarce nazwy poszczególnych produktów (np. migdały) pojawia się reklama produktowa, zaraz poniżej belki wyszukiwania. Kreacja reklamowa składa się ze zdjęcia produktu, ceny i strony www sklepu internetowego. Dzięki temu użytkownik może porównać oferty rożnych sklepów i przejść BEZPOŚREDNIO na zakładkę produktową w sklepie internetowym i dokonać zakupu

Brand w sieci wyszukiwania


Dla użytkowników, którzy znają już sklep naszego Klienta też przygotowaliśmy udogodnienia zwiększające prawdopodobieństwo transakcji. Czasami konkurencja prowadzi kampanie na frazy brandowe innych firm i tym samym przekierowuje ruch na swoją stronę, a nie stronę firmy, której nazwę wpisuje użytkownik w wyszukiwarkę. Z tego względu postanowiliśmy wzmocnić kampanię PLA kampanią brandową. Dodatkowo – na rynku istnieje firma o zbieżnej nazwie, co sklep naszego Klienta, więc reklama w wyszukiwarce dawała pewność, że użytkownicy „nie zgubią się” w poszukiwaniu sklepu. Reklamy tekstowe oparte na frazach brandowych pozwalały na szybkie odnalezienie sklepu tym użytkownikom, którzy widzieli reklamę na Facebooku, ale nie kliknęli od razu w link.

Nie pozwól o sobie zapomnieć – remarketing

Zdarza się, że podczas procesu transakcyjnego użytkownik opuści sklep – niekoniecznie z przyczyn zależnych od funkcjonowania sklepu i prowadzenia kampanii. W takiej sytuacji po jakimś czasie przypominamy im o ofercie sklepu dzięki remarketingowi banerowemu oraz dynamicznemu. Banery ogólne informujące o sklepie i jego ofercie wyświetlają się użytkownikom, którzy już przebywali w sklepie internetowym – dzięki banerom mogą szybko do niego wrócić. Tym użytkownikom, którzy przeglądali konkretne produkty wyświetlaliśmy banery dynamiczne przypominające o tym, że interesowali się zakupem.

Reklama na FB

Oprócz Google AdWords korzystaliśmy z możliwości reklamowych Facebooka. Zaprojektowaliśmy kampanie sprzedażowe wykorzystując reklamę karuzelową – dzięki niej użytkownicy mogli przeglądać kilka produktów i za pomocą przycisku „kup teraz” przejść bezpośrednio do sklepu.  Reklama karuzelowa składa się z kilku zdjęć produktów: w widoku na komputerze użytkownik przesuwa zdjęcia za pomocą strzałek, w widoku mobilnym przesuwa palcem po ekranie.

 

Proponowaliśmy także posty z kreacjami dotyczącymi promocji sklepu, zachęcając do zapoznania się z ofertą.

Co osiągnęliśmy?

Przychody pochodzące z kampanii AdWords:

 W tabeli danych z Google Analytics widzimy wyniki z ostatniego miesiąca kampanii w porównaniu z miesiącem przed rozpoczęciem kampanii. Widzimy wzrost kliknięć o 177 % oraz ilość sesji o 208%.

Koszt jednego kliknięcia na początku współpracy wynosił 0,41 zł, doprowadziliśmy do spadku o 21% i kwoty 0,33 zł. Współczynnik konwersji e-commerce wzrósł o 67 % – ilość transakcji o ponad 414%. Dzięki temu przychody ze sklepu w ostatnim miesiącu przekroczyły 50 tysięcy złotych, a warto zaznaczyć, że 11 miesięcy wcześniej wynosiły nieco ponad 9 tysięcy. Cele biznesowe Klienta zostały zatem osiągnięte.

Poniżej porównanie przychodów sklepu (miesiąc przed przejęciem kampanii z ostatnim miesiącem):

Wysokość przychodów była dla Klienta satysfakcjonująca. Osiągaliśmy coraz wyższy wskaźnik konwersji e-commerce i ponad dwukrotnie zwiększyliśmy ilość transakcji w sklepie. Zanotowaliśmy zzrost ROI (zwrot z inwestycji) z poziomu 681% na 1743%.

Wzrost przychodów z AdWords:

Na powyższym wykresie widać wzrost przychodów pochodzących z kampanii AdWords. Punkty na wykresie określają kolejne miesiące aktywnej kampanii.

Wzrost przychodów z Facebooka:

Przychody pochodzące z kampanii na Facebooku także systemtycznie wzrastały w trakcie trwania kampanii.

Na koniec prezentujemy ogólny wzrost przychodów:

Dobrze zaplanowana i systematycznie optymalizowana kampania, w połączeniu z doskonałą znajomością branży i celów Klienta, doświadczeniem i znajomością branży e-marketingu doprowadza do satysfakcjonujących wyników. Satysfakcjonujących nas – specjalistów SEM, oraz Klienta, który dzięki kampanii rozwija swój biznes.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

© 2018 WHEN – Agencja marketingu internetowego