Ciastko

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony. Więcej na temat cookies kliknij tutaj

ADream

PANORAMA CZORSZTYN – CASE STUDY

PANORAMA CZORSZTYN – CASE STUDY

Jak pozyskane leady przyczyniły się do sprzedaży apartamentów z pierwszego etapu inwestycji?

KTO

Panorama Czorsztyn (Deweloper Techniq) to inwestycja z branży condohotelowej, dla której prowadziliśmy przez 10 miesięcy działania marketingowe. Deweloper Techniq to krakowska firma działająca na rynku prawie 10 lat, oferująca usługi w branży budowy osiedli jednorodzinnych, domów czy apartamentów w systemie condo. To właśnie te luksusowe apartamenty stworzone w duchu architektury podhalańskiej, a położone nad Jeziorem Czorsztyńskim były przedmiotem naszych marketingowych działań.

PROBLEM

Podobnie jak w przypadku innych kampanii inwestycyjnych, naszym celem było pozyskanie potencjalnych inwestorów indywidualnych, którzy po szerszym zapoznaniu się ze sposobem inwestowania oraz samą inwestycją, zdecydują się na kupno jednego z luksusowych apartamentów nad Jeziorem Czorsztyńskim.

Z uwagi na to, że przedmiotem naszych działań były apartamenty luksusowe, interesujący nas lead miał być bardzo wyselekcjonowany i wartościowy. Dlatego zdecydowaliśmy się głównie na kampanię sprzedażową w Google Ads.

ROZWIĄZANIE

Przygotowana przez nas strategia zakładała, że nie będziemy kierować działań reklamowych na całą Polskę. Wybraliśmy kilka województw (o największym potencjale dla tej konkretnej inwestycji), w których zintensyfikowaliśmy swoje działania, tak by zakładany budżet w zupełności wystarczył na zaspokojenie potencjału w wybranych regionach. Kampania kierowana była na województwa: mazowieckie, małopolskie i śląskie.

Działania rozpoczęliśmy od rzetelnie przygotowanej kampanii w sieci wyszukiwania. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, ich dopasowania i powiązane tematycznie reklamy były gotowe do wyświetlania.

Źródło: Google Ads

W pierwszych miesiącach trwania kampanii skupiliśmy się głównie na testowaniu różnych rozwiązań reklamowych. Sprawdzaliśmy, które w tym przypadku będą najbardziej odpowiednie. Modyfikowaliśmy dopasowania słów kluczowych. Tworzyliśmy także reklamy elastyczne w sieci wyszukiwania, które okazały się trafne.

Największym sukcesem naszych działań była kampania wizerunkowa w sieci reklamowej GDN, w której testowaliśmy różne grupy odbiorców. Okres optymalizacji był w tym przypadku szczególnie istotny. Po obserwowanych konwersjach mogliśmy pozostawić tylko te kampanie, które generowały naprawdę wartościowy ruch. Niezwykle pomocna okazała się kampania kierowana na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach – była to stosunkowa nowość w kampaniach Google. Po wybraniu odpowiednich słów kluczowych i adresów URL, bliskich naszej tematyce kampanii, zaobserwowaliśmy zwiększoną liczbę konwersji. Nieodzowny był tutaj także remarketing, który pozwolił na dotarcie do osób, które odwiedziły już naszą stronę.

W sieci reklamowej GDN posługiwaliśmy się głównie reklamą elastyczną, która pozwoliła na wyświetlanie się naszych komunikatów w większości powierzchni reklamowych na stronach www.

     
Źródło: Google Ads

Ważną kwestią okazała się strategia ustalania stawek, która w tej kampanii była niezwykle pomocna.

Po uzyskaniu odpowiedniej liczby konwersji na koncie, ze strategii Ulepszonego CPC przełączyliśmy się na strategię Maksymalizacji liczby konwersji.  Pozwoliło to na automatyczne ustalanie stawek tak, by uzyskać najwięcej konwersji w ramach przeznaczonego budżetu (konwersją w naszej kampanii było wykonanie połączenia telefonicznego bądź wysłanie formularza kontaktowego ze strony www).

Konwersje versus kliknięcia na koncie prezentowały się następująco:

 Źródło: Google Ads

EFEKTY

Kampania pozyskała ruch od osób bezpośrednio zainteresowanych, tak jak na początku zakładaliśmy. W przeciągu 10 miesięcy z naszych działań pozyskaliśmy na tyle dużo kontaktów ze strony potencjalnych inwestorów, że wystarczyło to na sprzedaż wszystkich dostępnych na tym etapie apartamentów. Kampania pomogła zbudować rzetelny wizerunek marki, zainteresować użykowników promowaną usługą i w konsekwencji pozyskać wartościowe leady.

Poniżej przedstawiamy kanały, dzięki którym użytkownicy trafili na stronę. Kampania Google Ads wygenerowała 72,1 % ruchu, zaś z kampanii Facebook Ads uzyskaliśmy 8,3% ruchu. W tej ostatniej prowadziliśmy też kampanię leadową, której celem było wypełnienie formularza bez konieczności przejścia do strony witryny jednak w tym przypadku leady z Google Ads okazały się być bardziej wartościowe. Spowodowane to było tym, że użytkownik, który pozostawia swoje dane z prośbą o kontakt musiał zapoznać się z większością informacji dostępnych na stronie internetowej, był on więc dużo bardziej wyedukowany. Pozostały ruch nie pochodził z kampanii i stanowił 19,6%.

Konwersje z konta:

 Źródło: Google Analytics, Medium cpc to Kampania Google Ads, Medium CPC - Kampana Facebook Ads

KOLEJNE KROKI

Pozytywne efekty kampanii przyczyniły się do kolejnego etapu realizacji inwestycji Dewelopera Techniq 🙂

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

© 2019 WHEN – Agencja marketingu internetowego